עבודה של עידו בק מתוך התערוכה "אני חיפאי"
עבודה של עידו בק מתוך התערוכה "אני חיפאי"

מוזיאון העיר ייפתח מחדש עם התערוכה "אני חיפאי"

לאחר שהיה סגור במשך שלושה חודשים בשל נגיף הקורונה, מוזיאון העיר חיפה ייפתח מחדש ביום חמישי עם התערוכה "אני חיפאי" בשיתוף עם הארכיון הציוני מבית ההסתדרות הציונית העולמית. בתערוכה מציג האמן, המעצב והמאייר עידו בק את חיפה באמצעות פרשנויות לכרזות ולכרוזים מאוסף הארכיון

פורסם בתאריך: 22.6.20 08:28

מוזיאון העיר חיפה בשדרות בן גוריון 11 במושבה הגרמנית ייפתח מחדש ביום חמישי בשעה 19:00 לאחר שהיה סגור במשך שלושה חודשים בשל משבר הקורונה. התערוכה שנבחרה לפתיחה המחודשת היא "אני חיפאי", שמתקיימת בשיתוף עם הארכיון הציוני מבית ההסתדרות הציונית העולמית. התערוכה, שאותה אוצרת יפעת אשכנזי, תינעל בפברואר 2021.

התערוכה, שמוצגת לכבוד 100 שנים לייסודו של הארכיון ההיסטורי של התנועה הציונית ומוסדותיה, מביאה את סיפורו של הארכיון מתוך פרשנות עכשווית לאוסף הכרזות והכרוזים החיפאיים השמורים בו. במסגרת התערוכה התבקש האמן, המעצב והמאייר עידו בק לבחור כרזות וכרוזים מהאוסף ולהתייחס אליהם מזווית שונה.

ממוזיאון העיר נמסר כי האוסף משקף את התחושות, את ההתלבטויות, את ההחלטות ואת המהלכים בשלבי ההיווצרות של התנועה הציונית ושל היישוב בארץ ישראל אשר היוו את התשתית להקמת מדינת ישראל. במחצית הראשונה של המאה ה-20 שימשו הכרזה והכרוז אמצעים משמעותיים ליצירת קשר עם הציבור וכלים פרסומיים יעילים להעברת מסרים ותכנים בדרך מתומצתת. פריטים אלה, הקרויים בלשון הארכיונאית אפמריים, כלומר זמניים או בני יום, משקפים את ההיסטוריה הצרכנית של תקופתם, ובאמצעותם אפשר ללמוד על חיי העיר ועל אופייה. האוסף חושף את הנושאים שעמדו על סדר היום בשיח שהתנהל בין גופים וארגונים שונים לבין הציבור, ומאפשר להתוודע אל מיטב המעצבים הגרפיים שיצרו את הפריטים.

 

עבודה של עידו בק מתוך התערוכה "אני חיפאי"

עבודה של עידו בק מתוך התערוכה "אני חיפאי"

 

 

בק בן ה-32 נולד וגדל בחיפה, והוא בעל תואר ראשון בתקשורת חזותית בבצלאל ותואר שני בתקשורת חזותית מהאקדמיה לאמנות וייסנזה בברלין. במהלך לימודיו בברלין הוא פיתח ועיצב את משחק המחשב "Me, The stranger" שמתאר את חייו ואת חוויותיו בחיפה. עירוניות היא תמה שחוזרת על עצמה בפרויקטים שונים אצלו, כאשר העירוניות הישראלית בכלל והחיפאית בפרט השפיעה מאוד על השפה האיוריות שלו במשחק שיצר.

לצורך התערוכה התפתח המשחק ופותחו עבודות מולטימדיה נוספות, שפירקו דימויים מרכזים מתוך הכרזות והכרוזים והפכו אותם לדינמיים ורלוונטיים. שתי ההיסטוריות עירוניות – של בק ושל הארכיון הציוני – אוחדו לתערוכה אחת שמתארת את מסעו של בק בעיר שבה נולד ואת המסע של התושבים המתגוררים בה בעבר ובהווה. התערוכה הופכת בחלקה למרחב לילי, שבו אנשי העיר כבר ישנים והחיות יוצאות לשוטט ברחובות, וכך גם מתגלה אמירה ביקורתית אשר מהולה בסיוטי הלילה של תושבי העיר.

כך, דרך משחק המחשב, עבודות מולטימדיה, כרזות, כרוזים, דמויות של חיות ועמדות אינטראקטיביות, חיפה מתגלה מנקודת מבט חדשה ומקורית. חללי התערוכה חושפים מרחב עירוני שמגולם באמצעים חזותיים – דו מימדיים ותלת מימדיים – ודרכם ניתן להתוודע לעברה של חיפה, להווה שלה ולעתידה.

 

עבודה של עידו בק מתוך התערוכה "אני חיפאי"

עבודה של עידו בק מתוך התערוכה "אני חיפאי"

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אפשר אמנים ולא היפסטרים עם טושים?

    קשקושיו של עידו בק ברמה של ילדי גן חובה שמציירים בשעת ציור.

  2. שרון

    איזה איורים מדהימים של עידו בק, ההינו בתערוכה המקסימה והצבעונית, תודה למארגני התערוכה ולאמן המוכשר

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר