העבודה "דלעת צהובה" של יאיוי קוסאמה
העבודה "דלעת צהובה" של יאיוי קוסאמה

מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית חוגג 60 שנים להיווסדו

מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית שנוסד בשנת 1960 מציע למבקריו גלויות למזכרת של עבודות אמנות שהוצגו בו לאורך השנים. ב-60 שנותיו זכה המוזיאון בפרס המיוחד של קרן יפן ובאות שר החוץ היפני על התערוכות המתקיימות בו ועל תרומתו לחיזוק הקשרים בין ישראל ליפן

פורסם בתאריך: 2.11.20 10:05

לציון 60 שנה להיווסדו יעניק מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית למבקריו גלויות של עבודות אמנות שהוצגו בו לאורך השנים. הגלויות יוצבו במוזיאון ולצדן מעטפות ממותגות, והקהל מוזמן לקחת אותן ללא תשלום כמזכרת.

בין הגלויות ניתן יהיה למצוא את העבודה "דלעת צהובה" של האמנית יאיוי קוסאמה, שתרמה אותה למוזיאון בשנת 1994 ואשר הוצגה בתערוכת ההדפס היפני העכשווי "חלל". קוסאמה נחשבת לאחת מגדולי אמני הפופ ארט היפנים, וסימן ההיכר שלה הוא נקודות פולקה שאותן היא מציירת באובססיביות על בדים גדולים או בונה מהם מיצבי ענק.

גלויה נוספת – הדפס עץ צבעוני המתאר את אחד מסיפורי הרוחות היפניים הידועים – שייכת לאמן קאטסושיקה הוקוסאי. ההדפס הוצג בתערוכה "כל השדים ורוחות" בשנת 1999.

 

ההדפס של קאטסושיקה הוקוסאי

ההדפס של קאטסושיקה הוקוסאי

 

 

מוזיאון טיקוטין הוקם בשנת 1960, והוא המוזיאון היחיד לאמנות יפנית בכל המזרח התיכון. המוזיאון מחזיק באוסף גדול של חפצי אמנות ואומנות יפניים, והוא מציג תערוכות של אמנות יפנית מסורתית ועכשווית.

בשנת 2000 זכה המוזיאון בפרס המיוחד של קרן יפן שמוענק מדי שנה למוסדות אשר תורמים תרומה משמעותית לחילופי תרבות עם יפן. בשנת 2003 דירגה ועדת האיכות של משרד החינוך והתרבות את מוזיאון טיקוטין במקום השני אחרי מוזיאון ישראל בזכות האיכות של התערוכות והאוספים שבו. בשנת 2009 הוענק למוזיאון אות שר החוץ היפני על התערוכות המתקיימות בו ועל תרומתו לחיזוק הקשרים בין ישראל ליפן.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר