בית הספר אליאנס (צילום: חגי פריד)
בית הספר אליאנס (צילום: חגי פריד)

אליאנס: "יש אפליה נגד תלמידים עם בעיות קשב וריכוז"

תלמידי תוכנית מל"א (מרכז למידה אחר) באליאנס התבקשו לא להגיע למופע באודיטוריום ולהישאר לבד בבית הספר. כשהגיעו בכל זאת, הם הוצאו החוצה והמתינו ארבע שעות. אם לילד בתוכנית: "מדביקים להם סטיגמה"

פורסם בתאריך: 16.5.17 19:14

ילדים הלומדים בבית הספר אליאנס בחיפה בתוכנית מל"א (מרכז למידה אחר), שבה ניתן תגבור לימודי, לא הורשו להגיע למופע עם שאר תלמידי בית הספר, וכאשר הגיעו בכל זאת – הם נענשו. התלמידים בתוכנית מתלוננים שהם חשים שבית הספר מעביר אותם מסע של השפלות ומפלה בינם לבין שאר התלמידים.

בתחילת החודש הוזמנו תלמידי כל בית הספר מכיתות ז'-י"ב להופעה של ההרכב המוזיקלי ווקה פיפל באודיטוריום. התלמידים הלומדים בתוכנית המתוגברת לא משתתפים בשיעורי צרפתית ולכן הם מגיעים בשעה מאוחרת יותר לבית הספר. גם ביום המופע הם הגיעו באיחור, אך לדבריהם הם לא היו היחידים שאיחרו. לעומת זאת, הם כן היו היחידים שנאסר עליהם בשל כך להגיע להצגה.

אחד מתלמידי התוכנית מספר: "הגענו לבית הספר חצי שעה לפני שכולם יצאו להצגה עם עוד הרבה תלמידים שלא לומדים במל"א. מספר התלמידים שאיחר באותו היום היה עצום, מכל שכבות הגיל, אבל אנחנו היחידים מכלל התלמידים שהורו לנו להישאר בבית הספר לבד. אפילו השומר יצא".

התלמידים לא קיבלו את הגזרה והגיעו לאודיטוריום בכוחות עצמם. "כשגילו אותנו הוציאו אותנו מהאולם", מספר התלמיד, "אמרו לנו 'אתם תחכו בחוץ עד שההצגה תיגמר ואז נדבר אתכם', אבל לא דיברו איתנו. נתנו לנו לשבת במשך ארבע שעות בחוץ בלי לעשות כלום".

אחרי האירוע העלה אחד מהתלמידים פוסט בפייסבוק שבו כתב: "כמי שלומד באליאנס זו השנה השלישית אני רוצה לשתף אתכם במצב שנמשך המון זמן וצריך לשים לו סוף. זו לא הפעם הראשונה שקורים מקרים כאלה בבית הספר. אנחנו התלמידים הפחות מוצלחים בשכבה, ובמקום לעזור לנו שולחים אותנו במשך שלוש שנים לכל מיני מקומות שלדעת בית הספר יעזרו לנו. בתכל'ס כולם יודעים שזה בשביל לא להתעסק עם החריגים ולקדם את המצליחים. שתפו ואולי נצליח לשנות את האפליה הזו נגד תלמידים עם בעיות קשב וריכוז".

בשיחה עם "כלבו" אמר התלמיד: "אני מרגיש מושפל. עד היום למשל לא מצאו לקבוצת מל"א מורה לאנגלית. במקום לקבל תגבור אנחנו יושבים מחוץ לכיתה עם מורה למתמטיקה או עם מורה לספורט או עם יועצת ולא עושים כלום. איך הם רוצים שתהיה לנו בגרות באנגלית?".

תוכנית מל"א נועדה למנוע נשירה מבתי הספר, אבל התחושה בקרב התלמידים והוריהם היא שבית הספר מעביר אותם מסע השפלה. "מצד אחד הם באמת רוצים לקדם ולעזור לתלמידים חלשים", אומרת אם לתלמיד במל"א, "אבל מצד שני מדביקים להם סטיגמה, וזה קורה כשלא מוציאים אותם להצגות וכשלכל טיול מבקשים מאחד מההורים שיצטרף רק בגלל שהם ילדי מל"א. נקודת המוצא של בית הספר היא שהם יעשו בעיות. העברנו מסר להנהלה וביקשנו שייתנו לילדים הצגה חלופית".

אחד מתלמידי מל"א אמר ל"כלבו": "אנחנו לא ילדים חריגים אלא כאלה שקצת מתקשים בחומר. אנחנו בחרנו ללמוד בתוכנית מל"א, ואין לנו בעיות התנהגות".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "תלמידי תכנית מל"א נוטלים חלק בכל פעילויות העשרה הבית ספריות כמו כלל תלמידי בית הספר. באשר למקרה, יצוין שהנושא נבדק באופן מעמיק על ידי הגורמים המקצועיים במשרדנו האמונים על התוכנית. ההחלטה בדבר אי היציאה להופעה נבעה מכך שהתלמידים לא עמדו בדרישות בית הספר שנדרשו מכלל התלמידים, קרי הגעה בזמן ביום המופע. נציין כי יציאת התלמידים ללא אישור והגעה למופע על דעת עצמם מהוות סכנה עבור התלמידים והפרת סמכות, ואנו רואים זאת בחומרה. עם זאת, הנהלת בית הספר קיימה ותקיים דיאלוג עם התלמידים שלא יצאו למופע במטרה למצוא את הפתרון המיטבי על מנת שמקרים אלו לא יישנו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר