המפגש בין התלמידים לשורדי השואה (צילום: עמותת שילה)
המפגש בין התלמידים לשורדי השואה (צילום: עמותת שילה)

תיאטרון עדות: שימור חי של זיכרון השואה

תלמידי כיתה ז' בבית הספר ליאו באק חברו לניצולי שואה ממרכזי היום של קבוצת שילה לפרויקט שיניב בסוף השנה הצגה על בסיס העדויות של הניצולים

פורסם בתאריך: 18.5.17 19:54

מיזם של תיאטרון עדות שנקרא "מספרים כדי לחיות" החל לפעול בחיפה. הפרויקט החינוכי-טיפולי מפגיש ניצולי שואה עם תלמידים, ובמסגרתו מספרים הניצולים לצעירים במפגשים שבועיים את סיפור הישרדותם תוך שימוש בכלים של טיפול ביצירה, הבעה אמנותית ודרמה-תרפיה. ביחד עם התלמידים מעובדות העדויות, ובסוף השנה תופק הצגה על בסיסן.

את הפרויקט יזמו היוצרים עזרא ועירית דגן, והם מפעילים אותו זה 18 שנה. בחיפה נוטלים חלק בפרויקט עמותת שילה לפיתוח שירותים לאזרח הוותיק, חטיבת הנעורים של בית הספר ליאו באק, מינהל החת"ר בעירייה וג'וינט ישראל.

במפגש הפתיחה שהתקיים השבוע השתתפו כ-15 ניצולי שואה המבקרים במרכזי היום של עמותת שילה בעיר, אשר הביעו רצון לקחת חלק במיזם, ותלמידים מכיתות ז' בליאו באק שלומדים במגמת התיאטרון ביחד עם המורה רונית אובספלד. בהצגה שתיווצר על בסיס המפגשים יגלמו התלמידים את דמויותיהם של הניצולים.

מנכ"לית עמותת שילה דניאלה אלרון: "אנחנו גאים ונרגשים להיות שותפים למיזם הזה, לראשונה בחיפה, שהוא ייחודי בהרבה אופנים. הוא עוסק בשימור חי של זיכרון השואה דרך חיבור בין דורי בין ניצולי שואה לתלמידים שיכולים להיות נכדיהם ואולי אפילו ניניהם. בניגוד לטקסים ביום השואה מדובר במפגשים שאינו חד פעמיים אלא עבודה משותפת במשך שנה שלמה. זהו נושא טעון ורגיש, והתגייסותם של מבקרי מרכזי היום של שילה אינה מובנת מאליה. פרויקט עדות הוא חשוב מאין כמוהו להיכרות הקרובה והבלתי אמצעית עם ניצולי השואה. זוהי אולי הזדמנות אחרונה לכך".

עזרא ועירית דגן: "זהו הפרויקט ה-58 של תיאטרון עדות, ובפעם הראשונה אנחנו בחיפה. אחרי המפגש הראשון יצאנו נפעמים מפגישה עם קבוצת מבוגרים שורדי שואה לצד קבוצת תלמידים סקרנים, נלהבים לתוכנית ובעלי נכונות ומסירות. אנחנו מקווים שתיווצר קבוצה אוהבת של תקומה ותקווה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר