פרויקט מופע תלוי מקום (צילום: דפנה קרון)
פרויקט מופע תלוי מקום (צילום: דפנה קרון)

החוג לתיאטרון באוניברסיטה יוצא לשוק, לגנים ולרחוב

תלמידי החוג לתיאטרון יערכו ב-12 ביוני אירוע תיאטרלי ברחובות הדר, שבו הם ייצרו אינטראקציות בין בעלי דוכנים משוק תלפיות לבין הציבור. אירועים אחרים יתקיימו בגן בנימין וברחוב הרצל

פורסם בתאריך: 25.5.17 19:04

החוג לתיאטרון באוניברסיטת חיפה יקיים ב-12 ביוני שיעור פתוח לציבור אשר מוגדר כ"מופע תלוי מקום ואקטיביזם חברתי". כחלק מהפרויקט יערכו הסטודנטים פעילויות בכמה מוקדים בשכונת הדר, ובהם שוק תלפיות, גן בנימין ורחוב הרצל. האירוע הוא פרויקט הסיום של הסטודנטים במסלול לתיאטרון חברתי של החוג.

על הרעיון מספרת המרצה ומנחת הקורס, הבמאית דפנה קרון: "הקהל ישתתף בסדרה של פעולות אמנותיות במרחב הציבורי, שכל אחת מהן נוצרה על ידי קבוצה אחרת של סטודנטים במסגרת הפרויקט שלה בחוג".

בשוק תלפיות יערכו הסטודנטים משחק שהם מכנים "החברה של שלהבת". קרון: "זהו משחק אינטראקטיבי עם בעלי הדוכנים בשוק. הקהל יקבל מאיתנו תמונות של הסוחרים וייצא למסע שבו צריך לזהות מי הדמות שבתמונה על ידי בירור בין בעלי הדוכנים".

מהי מטרת העבודה הזו?

"לאפשר לקהל לשוטט בשוק, ללמוד להכיר את האדם שמאחורי כל סוחר וליצור איתו אינטראקציה".

כדי לזהות מיהי הדמות שבתמונה ישתמש הקהל בקוד שידוע לסוחרים המשתתפים בפעילות. הקוד הוא לחיצת יד בתוספת השאלה "אתה חבר של שלהבת?". אם התשובה שמקבלים חיובית מתחיל המשחק. "כל משחק מבוסס על היכרות עם האנשים שעומדים מאחורי הדוכן", אומרת קרון.

פעילות נוספת נקראת "גן ההירואין". זוהי פעילות המלווה בהקלטה דוקומנטרית שהקהל חווה לבדו תוך כדי שיטוט בגן בנימין. הפעילות הזו, לדברי קרון, מפגישה בין האישי לחברתי ובין העבר להווה, והיא מבוססת על עדויות עבר של מכורים לסם: "בשנות ה-80 וה-90 התקיים בגן בנימין סחר בסמים והיתה בו פעילות של זנות. הפעילות בגן היא סיור אישי מודרך שייקח את המשתתפים לשיטוט בין ההווה לעבר המפוקפק של הגן, בין המציאות לדמיון". לפעילות זו נדרש הקהל להביא טלפונים ניידים ואוזניות. "אנחנו נעביר לכל משתתף קובץ קול שידריך אותו בסיור בגן", אומרת קרון.

ברחוב הרצל יזמינו הסטודנטים את הציבור ליצירה שהם מכנים "כיכר הכמעט – קונצרט והבטחה". במסגרת פעילות זו מוזמנים המשתתפים להאזין לקונצרט של אחד מנגני הרחוב. קרון: "הכנו תוכנייה של מה שכלול בקונצרט. נשב עם כוסיות וודקה ודג מלוח ונשמע את הנגינה. המסלול הזה מבוסס על סיפורו של ויטלי – נגן רחוב שיש לו מקום קבוע ברחוב הרצל. אנחנו מבקשים להפנות את הזרקור לכך שמתחת לאף שלנו נוצרת יצירת אמנות ואנחנו לא שמים לב".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר