כתובת אש של הצופים
כתובת אש של הצופים

בלי טלפונים ושעונים: הצופים יוצאים למסע הישרדות

במהלך המסע, שיתקיים ברוח תוכנית הריאליטי הטלוויזיונית, יתחרו כמה קבוצות האחת מול השנייה. הפעילות תתקיים בחוף שמן ובחוף הבונים ותכלול הסוואה, קשירות, כפיתות והפלגה ממושכת

פורסם בתאריך: 27.5.17 18:10

חניכי תנועת הצופים ייצאו בחג שבועות למסע הישרדות של שלושה ימים בים וביבשה, שיחקה את הפורמט הטלוויזיוני של התוכנית "הישרדות". החניכים מכיתות י' ו-י"א ירכיבו קבוצות מעורבות שיתחרו האחת מול השנייה. הפעילות תתקיים בחוף הבונים ובחוף שמן, והחניכים יידרשו להיטמע בשטח, לתרגל הסוואה, להפגין ידע בקשירות ובכפיתות ולהכין מדורה בשיטה הצופית, כאשר לרשותם אמצעים וחומרים דלים ביותר.

במסגרת המשימה הימית ייצאו החניכים בחמש סירות של צופי הים להפלגה מחוף שמן עד לחוף הבונים. חניכי צופי הים ילמדו את צופי היבשה, שלחלקם תהיה זו הפעם הראשונה שבה הם מפליגים, כיצד מתנהלים בהפלגות ארוכות, מתמודדים עם מחלת ים ורותמים את הרוח לטובת ההפלגה.

רכז ההדרכה בצופי ים נתיב סטרולוב: "מדובר בפעילות ייחודית שאין עוד כמוה בתנועות הנוער בארץ. אנחנו מנצלים את העובדה שהסדרה 'הישרדות' אהובה מאוד על בני הנוער, ומלבישים עליה את תוכני הקורס המסורתי שנקרא 'סיירות וים'".

מה מייחד את התוכנית הזו מפעולות אחרות של הצופים?

"הפעילות הזו דורשת משמעת עצמית גבוהה במיוחד וידע רב בצופיות. כשהפעילות תתחיל ניקח מהחניכים את הטלפונים הניידים ואת השעונים, והם ייצאו לשטח בלי כל אמצעי הטכנולוגיה המודרניים – אפליקציות ניווט ומסרונים – ובלי לקבל סיוע מחברים או מבני משפחה. כל הפעילות כמובן מנוטרת ומפוקחת על ידי מדריכים בוגרים".

סטרולוב מסביר שכל המשתתפים יפליגו על סירות מדגם סנונית משבט צופי הים בחוף שמן. "הזמן שהם ישהו בים תלוי ברוח", הוא אומר, "זה יכול להימשך בין שלוש לשש שעות ואולי אפילו יותר. לאחר שהקבוצות יסיימו את כל המשימות יתקיים טקס הסיום בשבט צופי הים ובו יוענקו להם תעודות".

 

סירת סנונית של צופי ים

סירה של צופי ים

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר