המפגש עם התושבים בנוה דוד (צילום: מכללת גורדון)
המפגש עם התושבים בנוה דוד (צילום: מכללת גורדון)

סטודנטיות מגורדון מקימות סלון רחוב בנוה דוד

הסטודנטיות משתתפות במיזם למעורבות חברתית, - אחד משלושה פרויקטים קהילתיים שמובילה המכללה. הרעיון להקמת סלון רחוב שישמש מקום מפגש ופעילות ציבורי עלה בדיונים עם תושבים

פורסם בתאריך: 6.6.17 10:52

המכללה האקדמית גורדון מובילה מיזם משותף עם התושבים בשכונת נוה דוד לשיפור השכונה, ובמסגרת זו עלה הרעיון להקים סלון רחוב בשכונה. הרעיון להקמת הסלון וליצירת שיפורים נוספים הגיע מצד התושבים במפגש שולחנות עגולים שהתקיים בשבוע שעבר בשכונה. בימים אלה מחפשים התושבים ביחד עם הסטודנטיות ובשיתוף עם העירייה מקום שיתאים למימוש הרעיון.

לדברי סגנית נשיא גורדון ד"ר נטע ברנסקי, המימון לפרויקט יגיע מחברת השיכון הציבורי עמידר. על הרעיון שמאחורי המיזם מספרת ברנסקי: "לפני שנתיים הקמתי במכללה את היחידה למעורבות חברתית קהילתית, ובמסגרת זו יצאנו השנה לשלושה פרויקטים בקהילה, שאחד מהם הוא בנוה דוד. רצינו לשתף כמה שיותר סטודנטים בתפישה החברתית-קהילתית שלנו ולהכיר להם גם את השכונות המוחלשות של העיר".

לדבריה, המיזם שנקרא "עושים מקום קהילתי" נהוג בעולם ומבוסס על קשרים שנרקמים עם גופים חברתיים ומוניציפליים. 15 הסטודנטיות, שבזכות מעורבותן בפרויקט מוענקות להן מלגות, קיבלו הכשרה של הנחיית קבוצות ולמדו על התערבות במרחב הציבורי. בשבוע שעבר הן קיימו כנס במרכז הקהילתי השכונתי בנוה דוד תחת הכותרת "קפה עולם" בהשתתפותם של תושבים, נציגים מהעירייה ומהמתנ"ס השכונתי, נערות בשנת שירות ומדריכים מתנועת הצופים.

ברנסקי: "הזמנו את התושבים לרב שיח פתוח בנושא 'פני השכונה לאן?', והגיעו אליו עולים חדשים וותיקי השכונה. דנו איך אנחנו מחדדים את הזהות של המקום הזה ומה הם היו רוצים בשכונה שחסר להם. מה שעלה בדיונים הוא שחסר להם מקום ברחוב שיהיה כמו בית, ושניתן לשבת בו ולקיים פעילות. הוחלט שנקים ביחד מקום מפגש מרכזי בסגנון הסלון הביתי עם כורסאות ושולחן, שאפשר יהיה לשבת בו, ליהנות מכיבוד ולדבר".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר