אופיר פז-פינס וד"ר עליזה בלוך מגישים את הדוח לשרת החינוך יפעת שאשא-ביטון (צילום: רשת ערי מצוינות)
אופיר פז-פינס וד"ר עליזה בלוך מגישים את הדוח לשרת החינוך יפעת שאשא-ביטון (צילום: רשת ערי מצוינות)

24 אחוז מתלמידי חיפה היו זכאים לבגרות של חמש יחידות במתמטיקה בשנת תש"פ

כך עולה מהדוח שמפרסמת רשת ערי מצוינות, שבה חברות רשויות מקומיות, המעוניינות להרחיב את מעגל המצוינות בחטיבות הביניים ולהעלות את שיעור הניגשים לבגרות של חמש יחידות במתמטיקה ומדעים. עוד עולה מהדוח, כי 8 אחוז מתלמידי חטיבות הביניים בחיפה השתתפו בתוכניות מצוינות בשנת תש"פ

פורסם בתאריך: 25.1.22 12:12

רשת ערי מצוינות, ביוזמת קרן טראמפ ובניהול המכון לשלטון מקומי באוניברסיטת תל אביב, מפרסמת את הדוח השנתי שלה, הכולל לראשונה את דירוג שיעור התלמידים המשתתפים בתוכניות מצוינות בחטיבות הביניים וכן את שיעור הזכאים לתעודת בגרות, הכוללת חמש יחידות מתמטיקה, ב-110 רשויות מקומיות בישראל בשנת תש"פ. הדוח הוגש לשרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון על ידי אופיר פז- פינס, מנהל רשת ערי מצוינות וראש המכון לשלטון מקומי באוניברסיטת תל אביב, וד"ר עליזה בלוך, ראש עיריית בית שמש וראש ועדת ההיגוי של רשת ערי מצוינות.

מהדוח עולה, כי הממוצע הארצי של שיעור התלמידים הזכאים לתעודת בגרות, הכוללת חמש יחידות מתמטיקה בשנת תש"פ הוא 15.6 אחוז.

בחינה של ערי מחוז חיפה מעלה את הנתונים הבאים:

חיפה: עלייה של 1 אחוז ביחס לשנת תשע"ט, ובסך הכל 24 אחוז מהתלמידים בעיר זכאים לתעודת בגרות הכוללת חמש יחידות מתמטיקה.

טירת כרמל: ירידה של 48 אחוז ביחס לשנת תשע"ט, ובסך הכל 7.8 אחוז מהתלמידים בעיר זכאים לתעודת בגרות הכוללת חמש יחידות מתמטיקה.

קרית אתא: ירידה של 36 אחוז ביחס לשנת תשע"ט, ובסך הכל 11.5 אחוז מהתלמידים בעיר זכאים לתעודת בגרות הכוללת חמש יחידות מתמטיקה.

קרית ביאליק: ירידה של 5 אחוז ביחס לשנת תשע"ט, ובסך הכל 15.6 אחוז מהתלמידים בעיר זכאים לתעודת בגרות הכוללת חמש יחידות מתמטיקה.

קרית ים: עלייה של 21 אחוז ביחס לשנת תשע"ט, ובסך הכל 12.8 אחוז מהתלמידים בעיר זכאים לתעודת בגרות הכוללת חמש יחידות מתמטיקה.

קרית מוצקין: עלייה של 17 אחוז ביחס לשנת תשע"ט, ובסך הכל 17.8 אחוז מהתלמידים בעיר זכאים לתעודת בגרות הכוללת חמש יחידות מתמטיקה.

 

 

בחינה של שיעור תלמידי חטיבת הביניים שהשתתפו בתוכניות מצוינות בחיפה והקריות בשנת תש"פ מעלה את הנתונים הבאים:

חיפה: 8 אחוז, טירת כרמל: 7 אחוז, קרית אתא: 2 אחוז, קרית ביאליק: 39 אחוז, קרית ים: 6 אחוז, קרית מוצקין: 0 אחוז.

אופיר פז-פינס, מנהל רשת ערי מצוינות וראש המכון לשלטון מקומי באוניברסיטת תל אביב: "אנחנו מברכים על המשך תהליך השיפור בעיקר ברשויות פריפריאליות באשכולות 4-1 ובנוסף, על ראשיתה של מגמת צמצום פערים בין רשויות חלשות וחזקות. לאור מגמות אלו, הרשת קוראת למשרד החינוך להרחיב את "התוכנית הלאומית למצוינות בפריפריה" מ-26 רשויות ל-50 רשויות. אנחנו נמשיך לתת גיבוי ולסייע לרשויות להתמיד ולשמור על ההישגים אליהן הגיעו ולהמשיך להשתפר משנה לשנה".

אלי הורביץ, מנכ"ל קרן טראמפ לחינוך: "מה שנמדד זה מה שחשוב, ולכן אני מברך את משרד החינוך שהחל למדוד לצד חמש היחידות בתיכון גם את שיעורי המצוינות בחטיבת הביניים. הדוח מראה  שרשויות מקומיות שפותחות כיתות מצוינות בחטיבת הביניים, מאפשרות ליותר תלמידות ותלמידים לעלות על מסלול של מצוינות. הן מצליחות לשבור את תקרת הזכוכית של הפערים, ובונות מלמטה ישראל שיש לה כלכלה משגשגת יותר, אבל גם חברה הוגנת יותר".

רשת ערי מצוינות ביזמת קרן טראמפ ובניהול המכון לשלטון מקומי באוניברסיטת תל אביב מהווה בית מקצועי לרשויות מקומיות אשר מעוניינות להרחיב את מעגל המצוינות בחטיבות הביניים ולהעלות את שיעור הניגשים לבחינת בגרות בחמש יחידות במתמטיקה ומדעים. ברשות חברות היום 20 רשויות מקומיות, אשר חרטו על דגלן יעדי שיפור בהישגי התלמידים בחמש יחידות מתמטיקה, פיזיקה ומדעים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. הורה

    רק 24% ??
    ממש מזעזע, המתמטיקה בתיכון ברמה נחותה ובקושי מספיקה להתנהלות בחיי היום יום של אדם בוגר.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר