נציגי בית הספר דוד ילין מקבלים את הפרס (צילום: ראובן כהן)
נציגי בית הספר דוד ילין מקבלים את הפרס (צילום: ראובן כהן)

דוד ילין זכה במקום הראשון בתחרות שמירה על המרחב הציבורי

בית הספר קיבל פרס בגובה של 10,000 שקל, מעזבונה של אתל (אדי) בסקין שהורישה את כספה לטובת יוזמות חברתיות. בחלק אחר של התחרות זכתה תנועת בני עקיבא בסכום של 25,000 שקל על תוכנית לקידום הניקיון

פורסם בתאריך: 13.6.17 16:21

בית הספר הממלכתי דוד ילין בחיפה זכה בפרס של 10,000 שקל בתחרות "ניקיון וסדר זה אני" לשמירה על ניקיון המרחב הציבורי. במקום השני ובפרס של 5,000 שקל זכה בית הספר גבריאלי. שאר 15 בתי הספר שהשתתפו בתחרות קיבלו 1,000 שקל כל אחד.

בתחרות השתתפו 17 בתי ספר, שבכל אחד מהם נבנתה תוכנית קהילתית בהשתתפותם של התלמידים, ההורים והקהילה. במסגרת התוכנית שולבו תכנים בנושאי ניקיון ונימוסים, התקיימו ימי ניקיון בית ספריים, והתלמידים חתמו על אמנות לניקיון סביבתי שאותן הם גיבשו בעצמם.

לתחרות היה גם חלק נוסף שבמסגרתו התבקשו תנועות הנוער בעיר להגיש לוועדה מקצועית תוכנית חינוכית המתארת את הצעדים לקידום תרבות הניקיון בקרב החניכים. בחלק זה של התחרות זכו בפרס חמש התוכניות הטובות ביותר. במקום הראשון זכתה תנועת הנוער בני עקיבא שזכתה בפרס של 25,000 שקל. למקום השני הגיעה תנועת הצופים המרוניים שזכתה ב-20,000 שקל, ולמקום השלישי נבחר קן הנוער העובד והלומד בסניף קרית חיים שזכה ב-10,000 שקל. סכום זהה קיבל סניף הנוער הלאומי בקרית אליעזר שזכה במקום הרביעי. את הפרס למקום החמישי בסך של 5,000 שקל קיבל שבט עמית של תנועת הצופים במושבה הגרמנית.

הכסף לפרסים הוענק מעיזבונה של אתל (אדי) בסקין = תושבת תל אביב שנפטרה לפני שנה בגיל 102 ותרמה את הונה לטובת יוזמות חברתיות, תרבותיות והומניטריות. מנהל העיזבון עו"ד דקל ברוקמן הקצה לתחרות 100,000 שקל.

ברוקמן: "החלטתי לקדם את היוזמה בחיפה לאחר שנפגשתי עם ראש העיר יונה יהב ועם ראש מינהל החינוך בעירייה אילנה טרוק, שגילו פתיחות ורצון להוציא אל הפועל את היוזמה ברוח צוואתה של בסקין. בבסיס התוכנית עומדת ההבנה שהשמירה על ניקיון המרחב הציבורי תלויה במידה רבה בתרבות ההתנהגותית האישית של כל תושב".

לדבריו, יהב וסטרוק ביקשו להפוך את תלמידי בתי הספר היסודיים לסוכני שינוי התנהגותיים, כפי שנעשה בעבר בנושאים כמו שמירה על פרחי הבר והקניית מודעות לחגירת חגורות הבטיחות במושב האחורי. "אנחנו צריכים לשנות תפישה, ובמקום לשאול את עצמנו 'מה נותנים לי?' לשאול 'מה אני יכול לעשות למען הקהילה?'", אמר ברוקמן.

100,000 שקל נוספים מעיזבונה של בסקין הוענקו לשבט הצופים משוטטי בכרמל בהדר, שהוא השבט הראשון של תנועת הצופים בארץ.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר