סניף בית בירם של בית הספר הריאלי (צילום: דן קובלר)
סניף בית בירם של בית הספר הריאלי (צילום: דן קובלר)

בריאלי החליטו: פוליטיקאים לא יוזמנו לשיחות עם תלמידים

מנהל סניף בית בירם של בית הספר הריאלי מנדי רבינוביץ' הודיע להורים ולמורים כי הוחלט לא להזמין השנה פוליטיקאים לשיחות עם תלמידים. לדבריו, ההחלטה התקבלה עוד לפני הזמנתו של ח"כ איתמר בן גביר לתיכון בליך ברמת גן: "מה שקרה בבליך רק חיזק את עמדתנו. זה מה שחשבנו שיקרה, ושמחנו שלא טעינו"

פורסם בתאריך: 8.9.22 10:36

הנהלת סניף בית בירם של בית הספר הריאלי לא תזמין השנה פוליטיקאים לשיחות עם תלמידים. לדבריו של מנהל בית בירם מנדי רבינוביץ', ההחלטה התקבלה עוד לפני הזמנתו של ח"כ איתמר בן גביר (עוצמה יהודית) ביום שלישי לתיכון בליך ברמת גן – אירוע שעורר רעש ציבורי. יצוין שבינואר 2022 הוזמנו מנכ"ל הריאלי ד"ר יוסי בן דב ורבינוביץ' לשימוע במשרד החינוך, וזאת מכיוון ששנה קודם לכן הוזמן מנכ"ל ארגון בצלם לבית בירם להשתתף ביום עיון שיועד לתלמידי כיתות י"ב.

במכתב למורים ולהורים כתב רבינוביץ': "יהיה זה עתה מהלך הגובל בחוסר אחריות חינוכית להיענות לבקשותיהם של המועמדים להיפגש עם תלמידנו, שתועלתו החינוכית היא שולית ושקיומו ישרת בעיקר את יחסי הציבור של הפוליטיקאים, כשהמפגש עם התלמידים מהווה עבורם רק כלי ולא ערך. במקום זאת יכינו תלמידי כיתות י"ב מחקר על העמדות הערכיות שעדיין מושמעות בזירה הציבורית בסוגיות מרכזיות העומדות בפני החברה והמדינה, ויציגו אותן בעצמם לחבריהם. אנו מקווים ומאמינים שבעתיד נוכל לחזור לקיים את המסורת שלנו, לכשיבריאו החיים הפוליטיים שלנו. נמשיך לחנך ולעודד את תלמידנו להיות בני אדם מעורבים ומשפיעים בחברה הישראלית ברוח חזוננו, ובכלל זה לא לחשוש להיכנס לחיים הציבוריים והפוליטיים, הארציים והמקומיים, כדי לתקנם ולהנהיגם".

עוד כתב רבינוביץ': "כידוע לכם, ברוח מסורת בית הספר מגיעים להיפגש עם תלמידינו בכל מערכת בחירות פוליטיקאים ודמויות ציבוריות מכל רוחב הקשת הפוליטית. גם כשהן שנויות במחלוקת עזה ולמרות לחצים המופעלים עלינו מעת לעת מטעם הקהילה או משרד החינוך, לעולם לא נכנענו להם ולעולם לא ניכנע. כל החלטותינו היו ותמיד יהיו לטובת קידום מטרות החינוך וחזון בית הספר. ברוח זו החלטנו השנה שלא להזמין פוליטיקאים מהמפלגות השונות לבית הספר, למרות בקשות של רבים מהם להגיע אלינו. מדוע החלטנו כך? מעבר לטרללת הבחירות התכופות, אשר ממאיסות את העיסוק בהן ומקהות את יוקרתן, מצאנו שבעת הזו אין במפגש עם פוליטיקאים משום שירות ורווח לחינוך. הפוליטיקה הישראלית הזדהמה לאחרונה בציניות קיצונית, התמעטו בה בעלי עמדות אידאולוגיות מנומקות, והמפלגות השונות והרשימות המתחלפות הן בעלי זהות עמומה ונראות יותר כמו התארגנויות זמניות למשיכת קולות ולהשגת מנדטים. השיח הפוליטי עסוק בעצמו ולא בבעיות המשמעותיות לבוחרים, לא כל שכן בני נוער וצעירים, ובקושי ניתן למצוא אפילו נבחר ציבור המזוהה עם משבר האקלים".

לדבריו, השיח הפך להיות קיצוני, משסה ומקטב: "העיסוק המרכזי הוא יותר מי אמר מה על מי ופחות לאן חשוב להתקדם, וכל הזמנה של פוליטיקאי מייצרת באופן אוטומטי לחצים 'לאזן' מיד באחר. במצב עניינים עגום זה החלטנו שעד שהפוליטיקה הישראלית לא תנקה עצמה מחולייה לא להזמין את הפוליטיקאים לבית ספרנו".

 

 

בשיחה עם "כלבו – חיפה והקריות" אמר רבינוביץ': "מה שקרה בבליך רק חיזק את עמדתנו. זה מה שחשבנו שיקרה, ושמחנו שלא טעינו".

במשרד החינוך חשבו שטעיתם כשהזמנתם איש שמאל והוזמנתם לשימוע. אולי צריך להתמקד רק בהזמנת אנשי ימין ואז לא תהיה לכם בעיה עם המשרד?

"יכול להיות שאם במשרד החינוך היה שר ממפלגה אחרת זה היה אפשרי. הבעיה המרכזית היא ששרי חינוך עדיין לא הפנימו והבינו את תפקידם, שהוא לא לנהל את בתי הספר או לקבוע מי ייכנס ומי לא למוסדות החינוך בהתאם לאג'נדה הפוליטית שלהם. תפקידם לקדם את החינוך, ובין היתר את מטרות החינוך שקבעה הכנסת. היא קבעה שמי שהופקד בידיו הפיקדון לקדם את החינוך, קרי מוסדות החינוך. צריך לקדם גם את אהבת הארץ וגם את סעיף 7 לחוק החינוך – עידוד שיח ביקורתי. את המטרות האלה הם אמורים לקדם ולא את האג'נדה הפוליטית של המפלגה שלהם, או לעשות ספין פוליטי בשביל המיקום שלהם בפריימריז".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מפגן צביעות שאין שני לו

    חשבתמ שהריאלי בעד פלורליזם.. את המסיתים מבצלם אפשר להזמין וחברי כנסת אי אפשר להזמין?
    רק שנבין איפה הגבולות שלכם.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר