העבודות להסרת האסבסט בליאו באק (צילום: חברת שקמונה)
העבודות להסרת האסבסט בליאו באק (צילום: חברת שקמונה)

המשרד להגנת הסביבה דוחה את טענות הורי ליאו באק

בתשובה להורים לתלמידי בית הספר ליאו באק שדרשו להקפיא את אישור האכלוס שניתן למבנה התיכון אשר הוסר ממנו אסבסט פריך בקיץ, כתב המשרד להגנת הסביבה: "לאחר שבחנו שהתקיימו תנאי ההיתר וניתן אישור האכלוס על ידי המפקח, אין כל מניעה לשוב ולהשתמש במבנה לכל צורך באופן בטוח"

פורסם בתאריך: 20.9.22 12:08

המשרד להגנת הסביבה דחה את טענות ההורים לתלמידים בבית הספר ליאו באק, שדרשו להקפיא את אישור האכלוס שניתן למבנה התיכון אשר הוסר ממנו אסבסט פריך בקיץ. כזכור, הדרישה נשלחה למשרד לפני כשבועיים באמצעות משרד עורכי הדין קרניאל ושות'.

במענה לדרישה כתבה מנהלת אגף אסבסט ורישום כימיקלים במשרד רעות רבי: "המשרד להגנת הסביבה הבין את חששות ההורים לאורך כל הדרך, ולכן פעל בשיח, בשיתוף מידע ובשקיפות בכל עת. לעמדת המשרד להגנת הסביבה, לאחר שבחנו שהתקיימו תנאי ההיתר וניתן אישור האכלוס על ידי המפקח, אין כל מניעה לשוב ולהשתמש במבנה לכל צורך באופן בטוח".

עוד כתבה רבי כי "במצב הנוכחי, אין כל ספק כי לאחר הסרת האסבסט מראות עשרות הבדיקות כי המבנה נקי. אף שניתן לבצע שוב ושוב בדיקות במבנה כדי להפיג את חששות ההורים, הדבר אינו מבוסס על צורך מקצועי. כבר צוין כי היקף הבדיקות שנעשה הוא חסר תקדים וכי תוצאות הבדיקות הן מתחת לסף הגילוי". לדבריה, גם עיריית חיפה תומכת בחזרה למבנה: "על פי הידוע לנו מאיגרת בית הספר שפורסמה להורים ב-7 בספטמבר, בכוונת העירייה לאמץ את כל המלצות המפקח (יורם ורגה; ש"מ) במסמך ההמלצות הנלווה לאישור האכלוס, ורק בתום אותן פעולות יחזרו צוות המורים והתלמידים למתחם התיכון. למשרד אין התנגדות לצעדים אלה, אף שהם אינם נדרשים".

 

 

באשר להחלטת המשרד לתת את אישור האכלוס למבנה, שלגביו כתבו ההורים במכתבם כי הוא יועד "רק לאכלוס המבנה בקבלן שיפוץ ובעובדיו בלבד ולא חלילה בתלמידים, מורים או עובדי המרכז החינוכי", כתבה רבי: "בסיום העבודה בוצעה בדיקה חזותית על ידי מפקח אסבסט פריך, שאישרה כי לא נותרו באתר העבודה אסבסט ופסולת אסבסט. לאחר שהסתיימו ההסרה וכל עבודות הניקוי, ובהתקיים התנאים הקבועים בהיתר העבודה למתן אישור אכלוס, נתן המפקח את אישור האכלוס ב-31 באוגוסט. המשמעות של אישור אכלוס היא כי עבודת האסבסט הסתיימה בהתאם לתנאי ההיתר וכי ניתן לשוב ולהשתמש במבנה לכל צורך. במובחן מאישור האכלוס ובנפרד ממנו מסר המפקח גם מסמך להנהלת בית הספר, ובו המלצות לביצוע פעולות שונות במהלך עבודות השיפוץ, ניקוי חוזר, סבב בדיקות אוויר נוסף וכו'. במסמך זה הבהיר המפקח כי מדובר בהמלצות למשנה זהירות, שהן בבחינת למעלה מן הצורך ובחריגה מדרישות ההיתר, ואינן נדרשות מבחינה מקצועית לפי עמדת המשרד להגנת הסביבה".

רבי ציינה גם כי "הובא לידיעת המשרד כי קודם לאישור האכלוס ומסמך ההמלצות שניתן, היתה עמדה קודמת למפקח אשר כללה המלצות רחבות יותר. אולם אישור האכלוס אמור להינתן בהתאמה לתנאי היתר העבודה ולהוראות החוק. לפיכך, אישור אכלוס אמור להינתן במצב שבו כניסת אוכלוסייה תהיה בטוחה, ללא הבחנה בין אוכלוסיות שונות כגון עובדי השיפוץ לעומת התלמידים והמורים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר