תיכון ליאו באק (צילום: בועז כהן)
תיכון ליאו באק (צילום: בועז כהן)

ליאו באק בוחן היתכנות לפתיחת ישיבת הסדר

מנהל מרכז החינוך ליאו באק הרב אופק מאיר בודק היתכנות לפתיחת ישיבת הסדר ליברלית במתחם בית הספר. על בדיקת ההיתכנות הוחלט לנוכח הכוונה לפתוח ישיבה כזו בגימנסיה העברית הרצליה. הרב מאיר: "הישיבה תיפתח לכל תלמידי העיר ללא יוצא מן הכלל, לפי האני המאמין שלנו כמוסד חינוך מוביל"

פורסם בתאריך: 13.1.23 08:33

מרכז החינוך ליאו באק בודק היתכנות לפתיחת ישיבת הסדר ליברלית במתחם בית הספר. מנהל המרכז הרב אופק מאיר מסר ל"כלבו – חיפה והקריות" כי הוא החליט על בדיקת ההיתכנות לנוכח הכוונה לפתוח ישיבה כזו בגימנסיה העברית הרצליה.

השבוע פורסם מכתב שנשלח להורי התלמידים בשכבת כיתה י"א בגימנסיה הרצליה שאותו שלח המנהל ד"ר זאב דגני ובו נכתב: "ישיבת ההסדר תהיה מסגרת בת חמש שנים, שמתוכן ישרת החייל/ת המתגייס/ת לשירות פעיל בצה"ל שנה וחמישה חודשים, ובשאר הזמן ילמדו בישיבה. מסלול דומה קיים גם בזרם החינוך הממלכתי דתי מאז שנות ה-60 ואנו מבקשים ליצור שיח בין הזרמים. המסגרת החינוכית תכלול לימודי תרבות, פילוסופיה, מדע, היכרות עמוקה עם העולם ותחומי דעת שיעשירו את הלומדים ויתרמו לחברה. בד בבד נייצר שיתופי פעולה עם מוסדות להשכלה גבוהה על מנת ששנות הלימוד בהסדר יחשבו לתואר אקדמי".

 

 

בפוסט שכתב מאיר בעקבות הפרסום על הגימנסיה הרצליה נכתב: "מנהל הגימנסיה העברית הרצליה המחנך ד"ר זאב דגני הודיע על כוונתו לפתוח ישיבת הסדר חילונית, ואני מודה לו על ההשראה והחזון. כ-70 ישיבות הסדר פועלות בישראל עם אלפי תלמידים (ומה עם התלמידות?). זה טוב יותר מהשתמטות המונית וגורפת של ציבורים שלמים אחרים מחוק שירות ביטחון (יהודים ולא יהודים כאחד), והחזון המקורי של ישיבות ההסדר היה ראוי. היה להן תפקיד גדול בחברה הישראלית. הן הצליחו להגשים את החזון בחלקו ולייצר מנהיגות למגזר שלהם בלבד, ואני תוהה על תרומתם הסגולית לחברה הישראלית הכללית מעבר לכל אזרח אחר ממגזרים אחרים. אכן, שוויון יהיה כש-70 ישיבות הסדר ליברליות במימון המדינה יפרחו בישראל, אז נוכל להמשיך ולבנות מהמקום שאבות ואמהות האומה שלנו הפסיקו ולא הספיקו להגשים את החזון של הרצל, גורדון, אחד העם, הנרייטה סאלד, רחל המשוררת, בן גוריון, ז’בוטינסקי ועוד. מדינת ישראל היא מדינת כל היהודים וכל אזרחיה, והחובה לשינוי מוטלת עלינו ועל כל אלו המאמינים בחזון זה".

הרב מאיר, ליאו באק הוא מרכז חינוך ברוח התנועה הרפורמית. מה תהיה רוח הישיבה?

"אנחנו מדברים על ישיבת הסדר ליברלית, שכמובן תיפתח לכל תלמידי העיר ללא יוצא מן הכלל, לפי האני המאמין שלנו כמוסד חינוך מוביל".

 

הרב אופק מאיר

הרב אופק מאיר

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אחמד

    ממתי מדינת ישראל היא מדינת כל אזרחיה??? השמאל המופרע משמיד את מדינת ישראל

  2. אישה אחת

    מי אתה, המגיב תחת השם הבדוי 'אחמד' וכמה רווי שנאה אתה כלפי מי שהקימו את המדינה, עובדים, תורמים, מתפרנסים (ומפרנסים במסיהם) ושומרים על דמותה השפויה של ישראל?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר