שר החינוך יואב קיש משיב לשאילתה של ח"כ אריאל קלנר (צילום מתוך ערוץ הכנסת)
שר החינוך יואב קיש משיב לשאילתה של ח"כ אריאל קלנר (צילום מתוך ערוץ הכנסת)

משרד החינוך פסל את מבנה תיכון קרית חיים

במענה לשאילתה של ח"כ אריאל קלנר אמר שר החינוך יואב קיש כי משרדו פסל את מבנה תיכון מקיף קרית חיים מלשמש בית ספר, אך תהליך הפסילה לא הושלם בגלל עיכוב בהעברת נתונים מצד עיריית חיפה. באשר למבנה של עירוני א' אמר השר: "על פי החלטת העירייה, הטיפול במבנה לא יקודם בשלב זה"

פורסם בתאריך: 16.2.23 16:03

משרד החינוך פסל את מבנה תיכון מקיף קרית חיים מלשמש בית ספר, אך תהליך הפסילה לא הושלם בגלל עיכוב בהעברת נתונים מצד עיריית חיפה – כך אמרר אתמול (רביעי) שר החינוך יואב קיש במענה לשאילתה דחופה של חבר הכנסת החיפאי אריאל קלנר (ליכוד). השר גם מתח ביקורת על העירייה בשל האיטיות בטיפול בנושא.

השאילתה של קלנר הוגשה בעקבות כתבה שפורסמה ב"כלבו – חיפה והקריות" על החשש מקריסת מבנים של בתי ספר בחיפה בעקבות רעידות אדמה. קלנר ציין את הסקר המקצועי שנערך בשנת 2013 ואשר קבע כי בעיר יש ארבעה בתי ספר בסיכון גבוה להתמוטטות – עירוני א', עירוני ג', עירוני ה' ותיכון מקיף קרית חיים.

"התיכון (מקיף קרית חיים, שבו לומדים 700 תלמידים; ש"מ) נמצא בתהליך פסילת המבנה, כאשר גם פה יש דרישה מהעירייה להשלים נתונים לקידום אישור הפסילה", אמר קיש במענה לשאילתה, "אבל לצערי הם לא העבירו לנו את הנתונים, ולכן העניין טרם הושלם. אנחנו חושבים שצריך לפסול את המבנה, ביקשנו את הנתונים הנדרשים מהעירייה לקידום אישור הפסילה, אך העניין טרם הושלם. זה באמת משהו שצריך אולי להרים דגל – אני חושב שהעירייה במקום הזה צריכה לפעול יותר מהר".

על מבנה חטיבת הביניים שקד של תיכון קרית חיים, שגם הוא זקוק לחיזוק מפני רעידות אדמה, אמר קיש: "ביצוע השדרוג נמצא בתהליך תכנון מתקדם למבנה".

 

 

על מבנה עירוני א' אמר השר לקלנר: "על פי החלטת הרשות (עיריית חיפה; ש"מ), הטיפול במבנה לא יקודם בשלב זה. זו אמירה של הרשות. עם זאת, תקצבנו את שיפוץ בית הספר מזור (בקרית אליעזר; ש"מ) שהוא מבנה פנוי לטובת מענה זמני בעת השדרוג (של עירוני א'; ש"מ). גם פה הרשות היא זו שמכתיבה את ההתנהלות מול המוסדות. משרד החינוך מתקצב מעטפת מקצועית לבדיקת התוכניות, אבל התכנון והביצוע הם באחריות הרשות המקומית. כל המקרים הללו הם של עיריית חיפה, ולכן הנקודות שהעלית חשוב שיעלו לדיון גם אצל ראש העיר ויבוצעו בהקדם".

על המבנים של עירוני ג' ועירוני ה' אמר שר החינוך: "בעירוני ג' הסתיים השדרוג של מבנה כיתות מרכזי (מבנה התיכון; ש"מ), ואם יש מבנים נוספים, הרשות צריכה לפעול מולנו בתכנון על מנת שנעשה זאת. לעירוני ג' יש גם מבני חטיבת ביניים. לגבי עירוני ה' – הסתיים חיזוק ושדרוג מבנה כיתות מרכזי (מבנה התיכון; ש"מ), וככל שיש מבנים נוספים במתחם לחיזוק, הרשות צריכה לקדם תוכנית מול מינהל הפיתוח של משרד החינוך. אנחנו פועלים ביחד עם הרשויות, ורק כאשר יש תכנון אז אנחנו מבצעים אותו". יצוין כי גם לעירוני ה' יש מבנים של חטיבת ביניים.

לשאלה עוקבת של קלנר אם נבדקו בסקר גם מבנים של בתי ספר מוכרים על ידי משרד החינוך אך לא רשמיים השיב השר קיש: "שאלה טובה. בוודאי שהייתי מצפה שכן, אבל אני לא יודע".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "העירייה פועלת על פי תוכנית סדורה לחיזוק מבני בתי ספר בעיר בהתאם לקריטריונים הנקבעים על ידי משרד החינוך וממומנים על ידו מתקציב ייעודי הנועד למטרה זו. במסגרת תוכנית זו חוזקו עד כה בחיפה מבנהו המרכזי של עירוני ג', אגף בעירוני ה' ומבנה דוד ילין, ובימים אלה מבוצע חיזוק מבנה המגינים. כמו כן הושלם ביצוע תכנון לחיזוקם של תיכון קרית חיים ועירוני א'. בתוך כך הותקנו בכל בתי הספר בחיפה מערכות התראה בפני רעידות אדמה".

 

ח"כ אריאל קלנר מציג את השאילתה (צילום מתוך ערוץ הכנסת)

ח"כ אריאל קלנר מציג את השאילתה (צילום מתוך ערוץ הכנסת)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. הכל תולדה של אדישות הציבור

    יש לעיריית חיפה 350 מליון שקל בשנה לשלם פנסיות עתק של 15,000 ש' ל-2000 גמלאים כדי לא לעבוד
    ובו-זמנית משחקת ברולטה של ממש בחייהם של אלפי בני נוער בטענה שאין לה תקציבים לבנות מחדש בתי ספר מתפוררים
    באיזו מדינה זה נורמלי?
    למה על זה הציבור אדיש ואין הפגנות ושביתות?
    הילדים שלכם יכולים מחר בצהריים להיקבר חלילה תחת 3 קומות של בטון יבש סדוק וברזל שהחליד
    זה לא מעניין אתכם קצת יותר מאיך יבחרו את שופטי העליון בועדה למינויים??

  2. רפי

    הזוי ‍♂️
    זה גובל בפלילים.
    איפה ועד ההורים?
    מדוע לא מוצים צו שיורה לעירית חיפה..?

  3. פשוט מצב הזוי

    הציבור מפגין רק כשעמותות השמאל במימון הקרן החדשה מארגנות שלטים ומשלמות על יום עבודה מלא עבור שעתיים בצומת חורב
    כשזה בתי ספר מסוכנים שיכולים להרוג מאות בני אדם אף אחד לא יוצא להפגין אפילו לא ההורים בבית הספר הזה
    מסכנים הילדים שככה מופקרים זה יהיה אסון מירון 2 וגם פה בלי אשמים כולם יגידו שהאחר מנע ודחה ולא תקצב…

  4. חיפה

    תיכון קרית חיים צריכים להביא מהנדסים שיבדקו אם כל השמועות האלה ואכן סה יכול להיות נכון, התיכון נתנה לפני מלא מלא זמן וכנראה שאם הם אמרו זה לא ראוי, אבל צריך לבדוק
    בכל מקרה אם לוקחים לשם ילדים אז סימן שכרגע הכל טוב כי לא היו לוקחים סיכונים

  5. חיפאית

    תיכון קרית חיים צריכים להביא מהנדסים שיבדקו אם כל השמועות האלה ואכן סה יכול להיות נכון, התיכון נתנה לפני מלא מלא זמן וכנראה שאם הם אמרו זה לא ראוי, אבל צריך לבדוק
    בכל מקרה אם לוקחים לשם ילדים אז סימן שכרגע הכל טוב כי לא היו לוקחים סיכונים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר