שביתה בבתי הספר
שביתה בבתי הספר

טוויסט בעלילה: העירייה החליטה על שביתה בכל מערכת החינוך

דקות אחדות לאחר שמנהלי בתי הספר היסודיים בחיפה הודיעו כי הלימודים יתקיימו מחר במתכונת חלקית ויסתיימו בשעה 11:45, הודיעה עיריית חיפה כי לא תתקיים אבטחה בכל מוסדות החינוך, להוציא בתי הספר וגני החינוך המיוחד שבהם יתקיימו הלימודים כבשגרה. המשמעות: לא ניתן לקיים לימודים

פורסם בתאריך: 22.2.23 18:48

עיריית חיפה הודיעה כי מערכת החינוך בעיר תושבת מחר (חמישי) במלואה, למעט בחינוך המיוחד. בהודעה שפרסמה העירייה נכתב: "בהתאם להנחיית השלטון המקומי ומתוך הבנת חשיבות השביתה לעתיד החינוך, לא תתקיים אבטחה בכל מוסדות החינוך בעיר מחר, להוציא בתי הספר וגני החינוך המיוחד שבהם יתקיימו הלימודים כבשגרה. המשמעות היא כי לא ניתן לקיים מחר לימודים בכל מוסדות החינוך. הצהרונים בגני הילדים ובבתי הספר לא יפעלו מחר. חוגים בשעות אחר הצהריים יתקיימו כרגיל".

את ההודעה פרסמה העירייה זמן קצר לאחר שמנהלי בתי הספר היסודיים בעיר החליטו לקיים את הלימודים מחר במתכונת מצומצמת. בתום ישיבה של המנהלים הוחלט כי הלימודים יסתיימו בשעה 11:45. המנהלים אמרו שהם נאלצו לקבל את ההחלטה בעצמם לאחר שמשרד החינוך לא הודיע להם אם תתקיים מחר שביתה. בהודעה ששלחו מנהלי בתי הספר היסודיים להורים נכתב כי לנוכח השביתה ברשויות המקומיות והיעדר עובדי ניקיון, הלימודים יתקיימו עד לשעה 11:45, והצהרון והחוגים לא יתקיימו.

היחידים שידעו בוודאות שלהם לא יתקיימו לימודים מחר הם תלמידי התיכונים, וזאת לאחר שארגון המורים הודיע כבר ביום שני שהוא מצטרף לשביתה של הרשויות המקומית.

בבית הספר הריאלי יתקיימו הלימודים כרגיל בכיתות א'-ח'. סניף בית בירם ישבות לנוכח שביתת ארגון המורים. בחטיבת הביניים ליאו באק לא יתקיימו לימודים, גם לא בחינוך המיוחד. בהודעה מאוחרת שפרסם משרד החינוך נכתב במפורש כי נאסר על המורים ללמד בזום.

 

 

להודעה הסופית קדמו בלגן ובלבול. בשעות הצהריים הודיע מנכ"ל משרד החינוך אסף צלאל למנהלי המחוזות במשרד כי בכל הרשויות שישבתו במסגרת השביתה שעליה הכריז השלטון המקומי לא יתקיימו לימודים, למעט במוסדות החינוך המיוחד. בהודעתו כתב צלאל: "צוותי ההוראה יגיעו למוסדות ויקיימו ישיבות מקצועיות. מוסדות אשר קיימים בהם סידורי אבטחה מקצועית ללא תלות בעירייה יקיימו את הלימודים בהתאם ליכולתם ויעדכנו על כך את הקהילה".

זמן קצר אחר כך שלחה ראש מינהל החינוך בעיריית חיפה אילנה טרוק הודעה למנהלי בתי הספר. "הסייעות בגני הילדים ואנשי המינהלה בבתי ספר (מנקות, אבות בית, מזכירות) יגיעו לעבודה וישבתו", כתבה טרוק, "בגני הילדים לא יתקיימו לימודים כי לא ניתן לקיימם כלל ללא סייעות. בחינוך העל יסודי אין לימודים בהתאם להודעת המזכ"ל (לא ברור אם הכוונה היא ליו"ר ארגון המורים רן ארז או למזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד; ש"מ), ובכפוף לכך שהעירייה היא הבעלים. כיתות חינוך מיוחד בבתי ספר רגילים וסייעות רפואיות לא יפעלו. צהרונים לא יפעלו. בתי הספר לחינוך מיוחד וגני החינוך המיוחד, לרבות הסעות, יפעלו כסדרם".

העירייה מצדה הודיעה כי "סייעות גני הילדים ואנשי המינהלה בבתי הספר (מנקות, אבות בית, מזכירות) יגיעו לעבודה, אך לא יעניקו שירות. הצהרונים בבתי ספר לא יפעלו. מוסדות החינוך המיוחד יפעלו כרגיל, לרבות מערך ההסעות. עדכון לגבי קיום הלימודים בגנים ובבתי הספר יועבר על ידי משרד החינוך וארגוני המורים".

בשל ההודעות העמומות אמרו מנהלי בתי ספר ששוחחו עם "כלבו – חיפה והקריות" שהם מבולבלים ושאיש לא נותן להם תשובות. לדבריהם, הם ומחנכי הכיתות הוצפו בשאלות של מאות הורים אך לא ידעו לתת להם תשובות.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אריה

    עוד 7 חודשים יש בחירות לעיריות. הבוחרים צריכים לזרוק מהעירייה כל ראש רשות מקומית ששובת היום. אנחנו לא מטומטמים. ברור שזה לא מקרה שמארגני ההפגנות מדברים כל הזמן על רצונם בשביתה כללית במשק ושיתוק המדינה. וראש עיר אנרכיסט אין מקומו בעיר שלנו

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר