כיתה בבית הספר נירים
כיתה בבית הספר נירים

הורי נירים דורשים מראש העיר מבנה חלופי

לאחר סגירתם של שני מבנים מתפוררים בבית הספר נירים, קונסטרוקטור שהגיע למקום אסר את הכניסה אליהם. ההורים, שחוששים שילדיהם יפוזרו ברחבי העיר, פנו לראש העיר עינת קליש רותם: "הילדים כבר שבוע וחצי לומדים במבנה המינהלה שאינו אופטימלי ללמידה. אנו מבקשים מבנה חלופי עד שהליקויים יתוקנו"

פורסם בתאריך: 13.3.23 13:08

תלמידי בית הספר היסודי נירים בנוה דוד נותרו ללא מבנה ראוי ללימודים. אתמול (ראשון), ארבעה ימים לאחר הפרסום ב"כלבו – חיפה והקריות" על סגירתם של שני מבנים בבית הספר, הגיע קונסטרוקטור למקום פסל את מבני בית הספר המתפוררים ואסר את הכניסה אליהם. מהשבוע שעבר לומדים כל תלמידי בית הספר בחדרי המינהלה ובספרייה, וכעת חוששים ההורים שילדיהם יפוזרו ברחבי העיר – דבר שיסתום את הגולל על בית הספר.

 

מבנה מתפורר בבית הספר נירים

מבנה מתפורר בבית הספר נירים

 

בפנייה לראש העיר עינת קליש רותם כתבה יו"ר ועד ההורים ליאת פריווה: "כידוע לך, לפני כשבועיים הושבת מבנה אחד – המבנה של כיתות א' ו-ב' – בעקבות סדקים ומצב תשתיתי לקוי, שהחריף אחרי רעידת האדמה (שפקדה את טורקיה ואת סוריה שהורגשה גם בחיפה; ש"מ). אתמול גם המבנה של הכיתות הגבוהות הושבת על ידי הקונסטרוקטור. הילדים כבר שבוע וחצי לומדים במבנה המינהלה שאינו אופטימלי ללמידה. אנו מבקשים מבנה חלופי עד שהליקויים יתוקנו. נירים הוא בית ספר קטן המונה 120 תלמידים, ואנחנו צריכים רק שש כיתות וחדר מורים. בנוסף, במסגרת פרויקט פינוי-בינוי בשכונה יגיעו ילדים נוספים לבית הספר, ולכן נצטרך זירוז בשיפוץ המבנה".

 

קירות מתפוררים בבית הספר נירים

קירות מתפוררים וברזלים חשופים בבית הספר נירים

 

 

פריווה אמרה ל"כלבו – חיפה והקריות": "לאחר שסגרו לנו את המבנה של הכיתות הנמוכות אמרו לנו שמעבירים את התלמידים למבנה של הכיתות הגבוהות, שהוא בסדר ושיש אישור אכלוס, אבל אנחנו ההורים לא הסכמנו. המנהלת אמרה שהיא לא לוקחת על עצמה את האחריות שילדים יסתובבו שם. בעקבות התנגדותנו הגיע אתמול קונסטרוקטור שבדק את המבנה הזה והשבית גם אותו. זה אומר שכרגע הילדים ממשיכים ללמוד במבנה המינהלה, ואין שם תנאים ללמידה. זה היה נחמד בפורים, אבל מספיק, הם לא יכולים ללמוד ככה. עד עכשיו הבלגנו, אבל לא עוד".

האם הבעיה היא רק הסדקים בקירות והברזלים החשופים?

"לא. כשמהנדס העיר הגיע לכאן הוא אמר שבגלל שמבנה בית הספר קרוב לים, יש מתחתיו אדמה רטובה והיסודות נפגעו. מדובר במבנה משנת 1952 שאף פעם לא עבר חיזוק. לפני כמה שנים היה תקציב לשיפוץ וטיפלו במבנה, לפחות חיצונית, אבל כבר ארבע שנים לא עושים כאן כלום. ראינו מה קרה בבית הספר מגינים בקרית חיים, ואנחנו לא רוצים שיפזרו את התלמידים שלנו בכל העיר. זו תהיה מכה קשה לבית הספר. פנינו לראש העיר כי אנחנו מתנגדים שיפצלו את הילדים במבנים שונים ודורשים ריכוז במבנה אחד. אנחנו באמצע שנת הלימודים, יש בבית הספר ילדים קטנים שחוו קשיי קליטה והתחברות למקום, ועכשיו, אחרי שהם כבר התרגלו, שוב יעבירו אותם למקום חדש עם ילדים חדשים?".

מהי האופציה המועדפת עליכם ההורים?

"יש מבנה חדש בבית הספר רמת הנשיא – שכונה שקרובה גאוגרפית לנוה דוד. זה בית ספר צומח שעדיין לא מאוכלס כולו. אמנם לומדים שם גם ילדים מבית הספר ליאו באק שהועברו בעקבות בעיית האסבסט בבית הספר שלהם, אבל יש שם עוד כיתות פנויות. אנחנו בית ספר קטן שלא תופס הרבה מקום".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "העירייה נערכת לתיקון הליקויים בהתאם לדוח המהנדס שביקר במקום ביוזמת העירייה. עד לתיקון הליקויים ילמדו התלמידים במבנה המינהלה ובחדרי המתנ"ס הצמוד לבית הספר, שאושרו לפעילות מבחינה בטיחותית ופדגוגית".

 

עמודים תומכים חשופים בבית הספר נירים

עמודים תומכים חשופים בבית הספר נירים 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. סטס

    אמרתם נווה דוד אמרתם הכל.
    זה לא היה קורה באחוזה, כרמל או דניה.
    המפגינים במחאות רוצים לשמור על המצב הזה.
    אם תושבי נווה דוד, שפרינצק ושאר השכונות החלשות, היו מפגינים, היו שוברים להם את הרגליים והידיים כמו שעשו לאתיופים לדתיים ושאר החלשים.

  2. מאיר

    למדתי שם לפני 45 שנים , נראה כי כלום לא השתנה. ההזנחה – אותה הזנחה , התשתיות – אותן תשתיות והנגישות – אותה נגישות. כפי שכתב קודמי – כאן אנשי ההייטק לא יתערבו והטייסים ימשיכו לטוס ( מקסימום יתמוטט בניין על כמה ילדים עניים ממחנה דוד , מקסימום קצת פחות לוחמים בגולני ולא מ 8200 חלילה).

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר