כיתה בבית הספר נירים
כיתה בבית הספר נירים

בית הספר נירים: בקשה דחופה משר החינוך להתערב

חבר מרכז הליכוד החיפאי יניב בן שושן פנה לשר החינוך יואב קיש בבקשה שיסייע בדחיפות לטיפול במבנים של בית הספר נירים בנוה דוד, שהכניסה לשניים מהם נאסרה בגלל סדקים בקירות וברזלים חשופים, ועל הדרך טען לאפליה מצדה של עיריית חיפה: "אם היה מדובר בתלמידים משכונה בכרמל, היה כבר נמצא הפתרון"

פורסם בתאריך: 14.3.23 17:28

בעקבות הפרסום ב"כלבו – חיפה והקריות" על מצוקתם של תלמידי בית הספר נירים בנוה דוד, שהכניסה לשניים מהמבנים שלו נאסרה בגלל סדקים בקירות וברזלים חשופים, פנה חבר מרכז הליכוד החיפאי יניב בן שושן לשר החינוך יואב קיש בבקשה שיסייע בדחיפות לטיפול במבנים.

תחת הכותרת "בקשה להתערבותך הדחופה לתיקון בהול של נזקי קונסטרוקציה ובניין שהתגלו בבית הספר נירים בחיפה ומתן מענה ראוי להמשך לימודיהם של התלמידים", פירט בן שושן את הליקויים: "קונסטרוקציית ברזל חשופה ומלאה בחלודה, סדקים בקירות, בתקרות ובעמודי התמך, נפילת טיח, התפוררות כללית של המבנים, זרימת חלודה בצינורות המים, חדירת מי תהום ליסודות וחשש מקריסה".

 

קירות מתפוררים בבית הספר נירים

קירות מתפוררים בבית הספר נירים

 

 

עוד כתב בן שושן כי "למורת רוחם של ועד ההורים ושלי, עד עכשיו לא נמצא פתרון למצב. התלמידים נאלצים להמשיך ללמוד בבית הספר בסביבה מסוכנת. מכיוון שבבית הספר אין כיתות לימוד תקינות נאלצים התלמידים ללמוד בחדר המורים שגודלו הוא עצום והוא מעוצב כמו סלון עם ספות, בספרייה ובחדר שילוב, שכולם אינם נראים ככיתה ולא יכולים לתפקד ככיתה. חלק מהתלמידים לומדים באולם הספורט הקטן של בית הספר, כשהלכה למעשה אין חדר המתאים ללימודים, כך שהתלמידים 'מעבירים' את יום הלימודים בחצר במשחקי כדור".

בהסתמכו על תגובת העירייה, ולפיה עד לתיקון הליקויים ילמדו התלמידים במבנה המינהלה ובחדרי המתנ"ס הצמוד לבית הספר, כתב בן שושן: "הוצע שחלק מהתלמידים ילמדו במתנ"ס הסמוך, אשר בדיוק כמו בשאר הפתרונות – אינו ראוי ללימודים ואינו יכול לקלוט תלמידים מבחינת מתקניו. יצוין כי בשכונה הסמוכה רמת הנשיא, אשר היוותה עד לפני מספר שנים חלק משכונת נוה דוד, קיים בית ספר חדש ובו כיתות לימוד רבות שאינן מאוכלסות ואשר מסוגלות לקלוט תלמידים, אך העירייה ככל הנראה אינה מעוניינת בפתרון זה ואינה מציעה לקלוט שם את הילדים משיקולים השמורים עמה, ואשר ככל הנראה מקורם בדעה קדומה ולא מוצדקת כלפי תושבי נוה דוד. ברור כי אם היה מדובר בתלמידים משכונה אחרת, ובפרט שכונה בכרמל, היה כבר נמצא הפתרון, אך מכיוון שמדובר בתושבי נוה דוד, הגורמים הרלוונטיים מרשים לעצמם לזלזל בתושבים ואף לא לענות לטלפונים של ועד ההורים הבית ספרי".

בן שושן סיים את מכתבו בכך ש"ההורים חוששים כי מתבשל פתרון שלפיו יפוזרו התלמידים בין מספר בתי ספר, בעוד שהפתרון הוא קליטתם בכיתות ברמת הנשיא, ממש מעבר לפינה. בד בבד, לא נעשה דבר לתיקון הליקויים במבנים. במקום לשלוח פועלים שיעבדו יום ולילה, ישמישו את המבנים וימנעו את החרפת המצב, העירייה פועלת בעצלתיים ולוקחת את הזמן, תוך פגיעה בתלמידים ובלימודיהם התקינים. מצופה שהרשות תתייחס למצב הדברים כאל מצב חירום ותטיל את מלוא כובד משקלה לפתרון הסיטואציה ההזויה הזאת של סגירת בית הספר באמצע שנת הלימודים, כשהילדים וההורים חסרי אונים. אבקש את התערבותך הבהולה בפתרון הסוגיה ובעידוד העירייה לפעול להחזרת התלמידים לכיתות תקינות וראויות ללימודים".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "ראש העיר ביקרה היום (שלישי) בבית הספר עם צוות הנהלת העירייה כדי למפות את המרחב הבית ספרי. הוחלט על הוספת שתי כיתות במתנ"ס הצמוד ועל השמשת הכיתות הקיימות הנוספות במבנה המינהלה לפעילות לימודית. בסיכומו של דבר, לכל כיתות האם יהיו מבנים קבועים וכן כיתות ספח, חצרות ואולם ספורט שבהם ניתן לקיים פעילות נוספת. הנהלת העירייה תעמוד בקשר רציף עם ועד ההורים. בהנחיית ראש העיר, הצוות החינוכי יוודא המשך רציף ומיטבי של הלימודים לתלמידים בשגרת יומם בבית הספר ובביטחון מלא".

 

יניב בן שושן

יניב בן שושן

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר