הגשר שמחבר אליאנס לרמת אלון
הגשר שמחבר אליאנס לרמת אלון

ההורים ברמת אלון זועמים: מדוע ילדינו משובצים לעירוני ג' ולא לאליאנס?

הורים לתלמידי כיתות ו' בבית הספר אלון בשכונת רמת אלון זועמים על כך שילדיהם שובצו לחטיבת הביניים בבית הספר עירוני ג' בנוה בשאנן, ולא לחטיבה באליאנס שנמצא במרחק חציית גשר משכונתם. עיריית חיפה: "אזור הרישום הוא עירוני ג'. עם זאת, העירייה מאפשרת להירשם להגרלה על המקומות הפנויים באליאנס"

פורסם בתאריך: 17.3.23 08:20

תלמידי כיתות ו' מבית הספר היסודי אלון בשכונת רמת אלון, אשר גרים סמוך לבית ספר אליאנס, משובצים לחטיבת הביניים של בית הספר עירוני ג' שאותו הם מזינים, ואשר הגעה אליו מחייבת אותם לנסיעה באוטובוס או להסעה של ההורים. עם זאת, מי מהם שמעוניין ללמוד ליד ביתו באליאנס מחויב להיבחן בבחינות התאמה, ומי שיעבור אותן בהצלחה ייאלץ להשתתף בהגרלה על הזכות ללמוד בו. ההגרלה אמורה להתקיים בחודש אפריל.

באופן היסטורי, את אליאנס מזינים דווקא בתי ספר יסודיים רחוקים ממנו גאוגרפית – איינשטיין ורוממה.

ביום רביעי קיבלו הורי התלמידים מבית הספר אלון הודעה בקבוצת הווטסאפ "מעברים" שפתחה עיריית חיפה ואשר בה הם מתבקשים למלא טופס הסכמה למעבר, שבו נכתב: "הובהר לנו על ידי מרכז רישום בעיריית חיפה כי אין בעצם השתתפות במבדקי ההתאמה לבית הספר אליאנס – כיתת מת"ת (כיתה על אזורית למנהיגות, תקשוב ותקשורת; ש"מ) ו/או במעבר במבדקי התאמה משום התחייבות כלשהי מטעם עיריית חיפה ו/או מי מטעמה לרישום לבית הספר אליאנס לשנת הלימודים תשפ"ד. עוד ידוע לנו כי ככל שמספר התלמידים שיעברו בהצלחה את מבדקי ההתאמה יהיה גדול ממספר המקומות בפועל, אזי במקרה כזה תערוך עיריית חיפה הגרלה לקביעת גדר הנרשמים לבית הספר".

 

 

יצוין שהטופס נשלח גם להורי התלמידים בבתי הספר הבונים, פיכמן ונופים, שגם הם יכולים לבחור באליאנס כבית ספר ממשיך לילדיהם למרות הריחוק הגאוגרפי .

הורה לתלמיד כיתה ו' מרמת אלון: "בין אליאנס לרמת אלון מפריד גשר שחוצה את רחוב ארתור בירם, וזו שערורייה שהילדים שלנו שמתגוררים ממש מול בית הספר צריכים לנסוע באוטובוס לבית ספר בנוה שאנן. במשך שנים ילדים מבית הספר אלון לומדים באליאנס, ואנחנו רואים בהודעת העירייה שינוי מגמה. זה לא ייאמן".

לאחר שהנושא הפך לשיחת היום בקרב הורי התלמידים בבית ספר אלון, שלחה הנהלת בית הספר הודעה ובה נכתב כי "להערכתנו לא יהיה צורך בהגרלה".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "אזור הרישום של בתי הספר היסודיים אלון, הבונים ופיכמן הוא עירוני ג'. עם זאת, העירייה מאפשרת לתלמידים המעוניינים בכך להירשם להגרלה על המקומות הפנויים בבית הספר אליאנס".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר