שביתה (צילום: lucidwaters/depositphotos.com)
שביתה (צילום: lucidwaters/depositphotos.com)

ביום רביעי: שביתה בתיכונים ובחטיבות הביניים

הנהגת ההורים הארצית הודיעה כי היא תשבית ביום רביעי את הלימודים בחטיבות הביניים ובתיכונים בשל מתווה הבגרויות החדש שהציג שר החינוך יואב קיש והעיצומים שנוקט ארגון המורים העל יסודיים. יו"ר ההנהגה מירום שיף: "הורי ישראל מפסיקים להבליג ואומרים די"

פורסם בתאריך: 19.3.23 10:21

הנהגת ההורים הארצית תשבית ביום רביעי את הלימודים בחטיבות הביניים ובתיכונים, כאשר הסיבות לכך הן פרסום מתווה הבגרויות החדש שהציג שר החינוך יואב קיש והעיצומים שנוקט ארגון המורים העל יסודיים. בהודעה של הנהגת ההורים נכתב כי ההכנות לבחינות הבגרות (כולל בחינות מתכונת), סיורי מגמות, יציאה לפעילויות חוץ שאינן ניתנות להזזה והפעילויות של החינוך המיוחד מוחרגים מהשביתה.

"הורי ישראל מפסיקים להבליג ואומרים די", אמר יו"ר הנהגת ההורים הארצית מירום שיף, "ילדינו הפכו לכלי משחק במאבקי השכר של ארגוני המורים על לא עוול בכפם. היעלה על הדעת שתלמידים ייגשו לבחינת הבגרות בלי שיידעו כמה קיבלו בבחינות המגן? ואם לא די בכך, הרי שמשרד החינוך מאלץ את ילדינו לחזור לאחור לשיטות לימוד שאבד עליהן הכלח ומגדיל את מספר הבחינות. אנו לא יכולים לעמוד מנגד אל מול עוולות אלו, ולכן החלטנו להשבית את המערכת דווקא ביום שבו ועדת החינוך תעסוק בנושא. אני מקווה שמקבלי ההחלטות יבינו את גודל השעה ויחזרו בהם מהפגיעה המתמשכת והלא מוצדקת בילדינו".

 

 

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "אנו מצרים על הודעת ארגון ההורים. הארגון טועה ומטעה בעיקר את התלמידים. בבחינת נאה דורש ונאה מקיים, כפי שארגון ההורים דורש שלא יתקיימו שביתות על חשבון התלמידים, כך מצופה גם מהם. מיותר לציין כי הלימודים יתקיימו כסדרם, ואנו מצפים מכל ההורים לשלוח את ילדיהם ללימודים כרגיל. תוכנית הבגרויות הגמישה במקצועות ההומניים נבנתה לאחר הליך מעמיק ומשותף של יותר מ-10,000 משתתפים, כולל שיח בשולחנות עגולים ושאלונים שבהם נשאלו צוותי החינוך וארגון ההורים. התוכנית זוכה לתמיכה רחבה בשטח ממנהלים, ממורים, מאנשי אקדמיה ועוד. במקרה זה, ארגון ההורים אינו מייצג באמירותיו את רוב הדעות. בניגוד לנאמר, התוכנית הפחיתה את העומס באופן משמעותי ביותר. כמות החומר ירדה ומשקל הציון החיצוני הופחת גם הוא לכחצי. כמו כן, חלוקת החומר וההיבחנות יתפרשו על פני שנים בין כיתה י' לכיתה י"ב. לא היה עד כה במערכת החינוך מתווה ראוי, נכון ומדויק מזה לתלמידי מערכת החינוך".

יצוין כי לפי המתווה שהציג שר החינוך קיש, בחינות בגרות חיצוניות יתקיימו גם במקצועות ההומניים, כאשר כל מנהל יוכל לבחור באחת משתי אפשרויות. הראשונה היא בחינה חיצונית שמשקלה יהיה 35 אחוז מהציון, שתי משימות הכוללות מיומנויות של המאה ה-21 ואשר משקלן יהיה 35 אחוז, והערכה בית ספרית שמשקלה יהיה 30 אחוז; והשנייה מבוססת על המתווה הישן שיכלול שני חלקים – בחינה חיצונית שמשקלה יהיה 70 אחוז מהציון והערכה בית ספרית שמשקלה יהיה 30 אחוז.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שביתה פוליטית של השמאל "הדמוקרטי" שלא מקבל את תוצאות הבחירות. אל תתנו לזה יד

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר