הריסת בית הספר מגינים (צילום מתוך הרשתות החברתיות, אישור שימוש לפי סעיף 27א)
הריסת בית הספר מגינים (צילום מתוך הרשתות החברתיות, אישור שימוש לפי סעיף 27א)

למרות שהצו להפסקת עבודה במגינים הוסר, העבודות לא מתחדשות

לפני כחודש הוציא משרד העבודה צו להפסקת עבודות השיקום במבנה בית הספר מגינים בקרית חיים בשל ליקויים בעבודה. בשבוע שעבר הוסר הצו לאחר שהליקויים תוקנו, אך עיריית חיפה עדיין לא חזרה לעבוד במקום. וגם: מדוע נאלצים תלמידי כיתות ג' ו-ד' ללמוד בכיתות בלי מזגן?

פורסם בתאריך: 30.4.23 15:35

לפני כחודש הוציא משרד העבודה צו להפסקת עבודות השיקום במבנה בית הספר מגינים בקרית חיים בשל ליקויים בעבודה, אך גם כעת, לאחר שהליקויים תוקנו וצו הפסקת העבודה הוסר, עיריית חיפה לא חזרה לעבוד במקום. בוועד ההורים של בית הספר חוששים שהעבודות, אשר כוללות הריסה ובנייה של מבנים חדשים, לא יסתיימו בזמן, ותלמידי מגינים ילמדו גם בשנה הבא במבנים חלופיים.

כפי שפורסם ב"כלבו – חיפה והקריות", בתום מאבק ממושך של הורי התלמידים במגינים ועשרה חודשים לאחר שקונסטרוקטור הכריז על מבני בית הספר כמסוכנים, החלה העירייה להרוס שניים מהמבנים ולשקם את המבנה השלישי. במהלך העבודות ביקר במקום פקח של משרד העבודה שהבחין כי העבודות מתבצעות שלא לפי הנהלים המבטיחים את בטיחותם של העובדים. בין הליקויים המשמעותיים שנמצאו היו עבודות להריסת המבנים שבוצעו במקביל לעבודות הבנייה (לפי התקנות, ראשית מבוצעת הריסה ורק אז בנייה) ולא מונה מנהל עבודה כנדרש בחוק. עם גילוי הליקויים הוציא המפקח צו סגירה לאתר, והעבודות הופסקו. בשבוע שעבר, לאחר שהליקויים תוקנו, הוסר הצו אך העבודות לא חודשו.

יו"ר ועד ההורים במגינים ברוך שמאילוב: "אני מבקר מדי יום באתר כדי לעקוב אחר העבודות ורואה שהעבודות מושבתות. הפסקת העבודות גורמת ללוח הזמנים להתקצר. אנחנו רוצים שהתלמידים יחזרו כמה שיותר מהר לבית הספר ולא ייאלצו להסתובב במבנים חלופיים בקריה. זה מאוד לא נוח לתלמידים ולהורים, ואחרי כל מה שהתלמידים עברו עד עכשיו מגיע להם ללמוד במבנה קבע כמו שאר התלמידים בעיר".

ממשרד העבודה נמסר בתגובה: "אנו מצויים בקשר עם עיריית חיפה בנושא. במקום בוצע ביקור פיקוח של מפקחי מינהל הבטיחות במשרד העבודה. במקום היו אמורות להתבצע עבודות הריסה ורק לאחר מכן עבודות בנייה, ובכל זאת העבודות בוצעו במקביל. לצורך עבודות ההריסה לא מונה מנהל עבודה כחוק, ולכן מפקחי מינהל הבטיחות הורו לא לבצע במקביל עבודות הריסה ובנייה. נוסף על כך נמצאו ליקויים רבים בעבודות במקום על ידי קבלן ההריסה וקבלן הבנייה. מפקחי מינהל הבטיחות הטילו צו סגירה עד לתיקון הליקויים, ולאחר שאלה תוקנו בוצע ביקור נוסף של מפקח בטיחות, והצו הוסר".

 

 

בתוך כך, תלמידי כיתות ג' ו-ד' במגינים שלומדים במבנה החלופי עמל סובלים זה יותר משבוע מהיעדר מזגנים. במהלך מקרה ונדליזם שאירע במקום נחתכו צינורות שהיו מחוברים למנועי המזגנים, וכתוצאה מכך הם הושבתו כליל.

מתכתובת בנושא שניהלו הורים עם העירייה עולה בעיה חמורה באחת מכיתות ד', שם התקלקל המזגן עוד לפני חג הפסח. אחת מהאמהות אף בחרה לא לשלוח את בנה לבית הספר בימים חמים, ואחד מהאבות איים לא לשלוח את בתו ללימודים אם הבעיה לא תטופל באופן מיידי.

בפוסט שהעלתה האם היא סיפרה על התכתבותה עם ראש העיר עינת קליש רותם בעניין: "נאמר לי שאנחנו נמצאים בחודש אפריל ואין צורך במזגן. תשובה מעליבה ומזלזלת בילדים. מדובר ב-28 ילדים שרצים ומשתוללים בהפסקות ואז חוזרים לכיתה חמה – מה שגורם להם לאבד סבלנות ולתחושת אי נוחות. לא ניתן לפתור את העניין באופן זמני עם מאוורים או עם מזגן נייד מכיוון שיש לנו בכיתה ילד לקוי שמיעה עם מכשיר באוזן, שרעש קטן עבורנו הוא רעש עוצמתי עבורו. לי באופן אישי יש ילד עם אסטמה בדרגה החמורה ביותר, שבימי שרב או חום כבד לא יכול להשתתף בפעילות בחוץ וחייב להישאר בכיתה. הוא היה חוזר אחרי בית הספר יש לתוך מקלחת קרה, ומיד הייתי מחברת אותו למכשיר אינהלציה. כל זה בגלל שהוא יושב בתת תנאים. בסוף החלטתי להשאיר אותו בבית. לא היתה לי ברירה אחרת, אבל זה גרם לו לפיגור בחומר ולפגיעה ברצף הלימודים. אני מבקשת תשובה עוד היום, ולא – אפנה הלאה. או פשוט בכל פעם שהבן שלי יקבל קוצר נשימה אזמין אמבולנס לבית הספר לטיפול במקום שאני אעצור את יום העבודה שלי".

בפוסט שכתב האב נכתב: "לצערנו הרב, אחרי שחשבנו שהתקלה טופלה, היא טרם טופלה. הילדים שלנו נאלצים לשבת בכיתה ללא אוורור וללמוד בתנאים קשים. אנחנו נמצאים אוטוטו בחודש מאי, הימים הולכים ונעשים חמים יותר, אין חלונות בכיתה, והילדים חייבים אוורור ומיזוג אוויר בדחיפות. אני מבקש לטפל בבעיה בהקדם האפשרי. מדובר בסך הכל במזגן. זה לא סיפור גדול. ילדינו לא ייפלו ויסבלו בגלל סחבת וביורוקרטיה. אם הנושא לא יטופל השבוע, אני לא מתכוון לשלוח את הבת שלי ללמוד בכיתה חנוקה, ללא מיזוג אוויר ובחום". בפוסט שבו תויגה קליש רותם הוסיף האב: "בוצעו פניות לעירייה והובטח לנו כמובן שהתקלה תתוקן. הילדים שלנו נאלצים לשבת וללמוד בכיתה ללא אוורור, בתנאים קשים וללא חלונות, שזה מחדל גדול כשלעצמו".

שמאילוב: "דיווחתי על הבעיה לעירייה כבר בתחילת השבוע שעבר, ועד היום התלמידים לומדים ללא מזגנים בכיתות. היו לאחרונה ימים חמים מאוד, למה התלמידים צריכים להזיע בכיתות כשניתן לפתור את הבעיה בקלות? יש גם תלמידים שסובלים מבעיות בדרכי הנשימה, ומזגן הוא דבר הכרחי עבורם".

באשר להפסקת העבודות נמסר מעיריית חיפה: "העבודות חודשו והן מתבצעות כסדרן על פי תוכניות העבודה". בנושא המזגנים נמסר: "הטיפול במזגנים ובצנרות החל כפי שהובטח ביום ראשון שעבר. במסגרת זו נבנתה מחדש התשתית לשישה מזגנים שכבר הוחלפו, ובימים הקרובים תורכב התשתית לשני המזגנים הנותרים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר