הריסת בית הספר מגינים (צילום מתוך הרשתות החברתיות, אישור שימוש לפי סעיף 27א)
הריסת בית הספר מגינים (צילום מתוך הרשתות החברתיות, אישור שימוש לפי סעיף 27א)

החלה הריסת בית הספר מגינים בקרית חיים

בתום מאבק גדול של הורי התלמידים בבית הספר מגינים, ועשרה חודשים לאחר שקונסטרוקטור הכריז על מבני בית הספר כמסוכנים, החלה עיריית חיפה להרוס שניים מהמבנים, והמבנה השלישי ישוקם. יו"ר ועד ההורים ברוך שמאילוב: "אנו מקווים שהעירייה תפעל במהירות כדי להקים בית ספר חדש למען ילדי קרית חיים"

פורסם בתאריך: 9.3.23 11:50

עיריית חיפה החלה היום (חמישי) להרוס שני מבנים מתוך שלושה בבית הספר מגינים בקרית חיים, עשרה חודשים לאחר שקונסטרוקטור הכריז על המבנים כמסוכנים. המבנה השלישי של בית הספר ישוקם.

כזכור, לאחר ההכרזה ובעקבות סגירת המבנים התפתחה סאגה שנמשכה עד לפתיחת שנת הלימודים הנוכחית, כאשר סמוך לפתיחת השנה עדיין לא נאמר לתלמידים היכן הם ילמדו. ההורים, בהובלתו של יו"ר ועד ההורים במגינים ברוך שמאילוב, פתחו במאבק נגד עיריית חיפה ומשרד החינוך ודרשו תשובות היכן ילמדו ילדיהם, ובמקביל דרשו גם שיפוץ יסודי ושיקום של כל המבנים המתפוררים. ההורים והתלמידים הפגינו, ושמאילוב אף פנה לשרת החינוך דאז יפעת שאשא-ביטון שתתערב.

בתחילת ספטמבר הוחלט לפזר את התלמידים בכמה מבנים חלופיים בקריה, ובמקביל לשפץ את המבנים שניתנים לשיפוץ, אך בסופו של דבר הוחלט על הריסת המבנים.

 

 

היום, עם תחילת העבודות, אמר שמאילוב: "בשעה טובה הבוקר החלו הריסות המבנים המסוכנים. אנו מקווים שהעירייה תפעל במהירות וביעילות כדי להקים בית ספר חדש ומודרני למען ילדי קרית חיים. בד בבד אנחנו רואים בחומרה את הזלזול הגדול בילדים, בהורים ובאנשי צוותי החינוך במגינים בגלל התנאים הלא ראויים שילדינו לומדים בהם כיום. אנחנו מקוים שהנהלת העיר תתעשת ותמצא פתרונות חלופיים מיידיים ותעצור את הסבל של 700 תלמידים. גם לתלמידי מגינים מגיע תנאים נאותים ובטיחותיים ללמידה כמו לכל הילדים במדינת ישראל".

לדבריו של שמאילוב, העובדה ששני מבנים בבית הספר נירים בנוה דוד נסגרו בגלל סדקים במבנה ושמבנה התיכון בבית הספר תיכון קרית חיים נפסל על ידי משרד החינוך כמבנה מסוכן "מוכיחה מה שכבר כתבה הוועדה המקצועית שבדקה את מבני בתי הספר בחיפה – שרובם במצב גרוע. הגורמים האחראים יכולים לעצום עיניים, אבל בתי הספר במצב גרוע. מצד אחד כואב לי שהגענו למצב כזה שהתלמידים מפוזרים ולא לומדים ביחד, אך מצד שני, בגלל ההתעקשות שלנו ההורים והמאבק שניהלנו, הצלחנו להציל ילדים שחס וחלילה היה קורה להם משהו במבנים המתפוררים. אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה לו לא היינו נאבקים. היו שמים שם פלסטר על הקירות, עושים תיקון קוסמטי נקודתי וממשיכים הלאה".

 

הריסת בית הספר מגינים (צילום מתוך הרשתות החברתיות, אישור שימוש לפי סעיף 27א)

הריסת בית הספר מגינים (צילום מתוך הרשתות החברתיות, אישור שימוש לפי סעיף 27א)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אייל

    יש בחיפה עשרות בתי ספר במבנים מסוכנים שלא עומדים בתקן רעידות אדמה
    וגם מבני תרבות מיושנים בהם מאות אנשים מדי יום כמו מתנסים ומוזיאונים והעירייה
    חייבים לפעול להקמת מבני ציבור חדשים או לחדש ולחזק באופן מקצועי כל בניין ציבור ישן

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר