הריסת בית הספר מגינים (צילום מתוך הרשתות החברתיות, אישור שימוש לפי סעיף 27א)
הריסת בית הספר מגינים (צילום מתוך הרשתות החברתיות, אישור שימוש לפי סעיף 27א)

ראש העיר איימה לשלוח את ילדי מגינים לביתה של היועצת המשפטית

בישיבת מועצת העיר המליצה היועצת המשפטית לעירייה לא להצביע על אישור תקציב נוסף לשיקום בית הספר מגינים מכיוון שהבקשה לא הוגשה כראוי וללא פירוט מקור מימון, וטענה כי הבקשה אינה חוקית. ראש העיר עינת קליש רותם זעמה ואיימה: "אשלח את כל הילדים אליה הביתה". בסופו של דבר הצבעה שהתקיימה לא תיחשב

פורסם בתאריך: 18.5.23 11:23

ראש העיר עינת קליש רותם איימה לשלוח את ילדי בית הספר מגינים לביתה של היועצת המשפטית לעירייה עו"ד ימית קליין, לאחר שזו המליצה לחברי מועצת העיר לא לאשר את בקשת התקציב הנוסף של מהנדס העיר לשיקום בית הספר, בניגוד לעמדתה של קליש רותם.

בישיבת המועצה שהתקיימה ביום ראשון טענה קליין כי הצבעה על אישור תוספת התקציב למגינים בצורה שבה הוגשה הבקשה וללא פירוט מקור מימון היא לא חוקית ועלולה לסבך את העירייה עם משרד הפנים. "אשלח את כל הילדים אליה (לקליין; ש"מ) הביתה", אמרה קליש רותם, וקליין השיבה: "אני מעדיפה לשמור על מינהל תקין, וזה לא רלוונטי לדיון עם כל הכבוד". ראש העיר הזועמת: "זה כן רלוונטי לדיון". קליין: "תשלחו (את הילדים; ש"מ) למי שלא טרח להגיש את המסמכים 48 שעות לפני הדיון, ולא לשירות המשפטי שגיבה אותו לקיים דיון והצבעה למרות שהנושא לא עבר את ועדת הכספים. זו הערה ממש לא מקובלת".

בהמשך התפתח דין ודברים גם בין קליש רותם לסגניתה סופי נקש המשמשת יו"ר ועדת הכספים. "אני רוצה לקבל הנחיה של קליין על איזה סכום מצביעים", אמרה נקש, וראש העיר השיבה: "אני נותנת הנחיות, אני יושבת הראש של הישיבה הזו". נקש: "את לא נותנת כלום כי את לא מבינה בנושא כספים. שעבדת את העירייה הזאת ל-1,000 שנה קדימה ולקחת הלוואות בריבית רצחנית. אסון כלכלי לעיר הזאת".

 

 

יצוין חלק מהתקציב שנדרש כעת בדחיפות הוא לצורך בניית מרחבים מוגנים בבית הספר, אך החומר הרלוונטי לא הוגש לוועדת הכספים בזמן כנדרש, ולכן הנושא נידון בישיבה שלא מן המניין שנערכה ביום ראשון. קליין הבהירה כי המספרים שהוצגו בישיבה אינם מובנים לה והציעה שמהנדס העיר אריאל וטרמן ידון בנושא עם גזבר העירייה שמוליק מרמלשטיין "כדי שזה יעלה בצורה מסודרת ושלא נכשל כולנו. אם אין מקור מימון, ההמלצה המשפטית שלנו תהיה לא להצביע כרגע. ההנחיות הן ברורות מאוד – צריך לבוא עם תקציב מלא לסיום הפרויקט. כבר אמרתי את זה 20,000 פעם". קליש רותם השיבה: "זה לא יהיה, ואת יודעת את זה, די. אנחנו פה באירוע מתגלגל". על כך הגיבה קליין: "אני מאוד מצטערת, אני חושבת שזה לא תקין ואני אומרת לך את דעתי המשפטית. אירוע מתגלגל שמתחיל ב-1.2 מיליון שקל, אחר כך 3.5 מיליון שקל, ואז זה עלה ל-5.78 מיליון שקל ואחר כך ל-12 מיליון שקל. מהבחינה המשפטית זה לא תקין והמלצה שלי היא לא להצביע".

קליש רותם טענה כי אי אישור התקציב יעצור את הבנייה במגינים וכי כתוצאה מכך בית הספר לא יפתח. קליין ענתה: "עם כל הכבוד, קבענו ישיבה במיוחד היום (ראשון; ש"מ) כדי שגורמי המקצוע ישלימו את הכל". ראש העיר: ״גורמי המקצוע מדברים, ויש פה כמה אנשים שצורחים. הם מנסים לבלבל את המוח. הכל בסדר, מצדי שיהיו גם עוד 15 ישיבות מועצה. אתם גורמים לזה שגם לא יהיה בית ספר בזמן וגם אולי לא יהיה בכלל. אני רוצה להצביע לפי סדר היום ואני מבקשת להצביע. אם אתם רוצים, תצביעו נגד". קליין: "אין בעיה, תעשו מה שאתם רוצים. ההמלצה המשפטית שלנו היא לא להצביע. הסכום לא ברור".

בסופו של דבר, בניגוד להמלצתה של היועצת המשפטית דרשה ראש העיר להעלות את הנושא להצבעה, אך ההצבעה לא היתה חוקית בשל נוכחות לא מספיקה של חברי מועצה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. ניר ש.

    מבחינתה של העבריינית המורשעת בעלת שפת הביבים, החוק הוא המלצה בלבד. לשנה הבאה בנווה תרצה

  2. יורם

    התנהלות של גן ילדים, המון אגו, פוליטיקאית קטנה וחסרת כישורים ועל כך כל תושבי חיפה משלמים.
    הביתה קליש, הרסת את העיר עם נחשון צוק וחבר מרעייך.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר