מעבדת הכימיה בבית הספר אליאנס בהכנות לקראת חג השבועות (צילום: דוברות עיריית חיפה)
מעבדת הכימיה בבית הספר אליאנס בהכנות לקראת חג השבועות (צילום: דוברות עיריית חיפה)

בחטיבות הביניים ידונו בדילמות ערכיות לרגל חג השבועות

במסגרת הפרויקט "חטיבה לובשת לבן" של מינהל החינוך בעיריית חיפה ומכון שלום-הרטמן יתמקדו השנה תלמידי חטיבות הביניים בעיר בסוגיות של שייכות וחרם חברתי בהקשר למגילה ולמציאות החברתית

פורסם בתאריך: 23.5.23 10:21

הפרויקט "חטיבה לובשת לבן" של מינהל החינוך בעיריית חיפה ומכון שלום-הרטמן, שבמסגרתו עוסקים תלמידי חטיבות הביניים בחיפה במנהגי החג ובדילמות וסוגיות ערכיות הקשורות לחג השבועות ולמגילת רות, ישים דגש השנה על סוגיות של שייכות וחרם חברתי בהקשר למגילה ולמציאות החברתית.

מהעירייה נמסר כי התלמידים ידונו השנה על מגילת רות בסימן שייכות וקרבה, תוך בחינת הנושא על רקע המציאות הישראלית בכלל והמציאות החברתית בבתי הספר בפרט, שבהם הולך וגובר העיסוק בתופעות של נידוי וחרם חברתי.

כמו כן יעסקו תלמידי כיתות ז' בערך החסד כפי שבא לידי ביטוי במגילת רות, תלמידי כיתות ח' יתמקדו בסוגיית הצדק החברתי, ותלמידי כיתות ט' ידונו בנושא היחס לגר. בכל בתי הספר יתקיימו בתי מדרש ומעגלי השיח שיונחו על ידי מורי תרבות יהודית ישראלית ומחנכי הכיתות, בעוד שהמורים המקצועיים יתייחסו למוטיבים של החג מנקודת המבט של כל תחום דעת. בהפסקות יתקיימו תחנות של שזירת זרים, עוגות גבינה, ארוחה חלבית, מעגל מתופפים וסדנאות יצירה.

 

 

בעירוני א' יתקיים קפה דילמה בנושא חסד להורים ולתלמידי שכבת כיתות ח', צוות מדעים יקיים סדנת צבעים וייצור חלב, צוות אנגלית יכין מאכלי שבועות לפי מתכונים באנגלית, צוות גיאוגרפיה יעסוק בהגירה וצוות מתמטיקה יקיים שעשועי מתמטיקה בהקשר לסיפור מגילת רות.

באליאנס תתקיים פעילות מדעית בנושאים כמו הכנת חמאה, לבנה ומלבי, תרכובות כימיות ופעילות האנזימים, לצד בית מדרש סדנאי על מגילת רות בסימן זרות ושייכות והיחס לגר.

בעירוני ה' יתנסו התלמידים בלמידה רב תחומית – תנ"ך, מגילת רות, היחס לגר, מסע שורשים, היכרות עם המצוות לקט, פאה ושכחה, ושיח על אחריות חברתית ועל דאגה לנזקקים.

ברעות לאמנויות יתקיימו בתי מדרש ומעגלי שיח. ההפסקה תוקדש לפעילות חגיגית ברוח חג השבועות, ובמהלכה ימכרו התלמידים מלאכות יד שהכינו בעצמם.

בליאו באק יתקיים תיקון ליל שבועות שיעסוק בסוגיית האחדות בחברה הישראלית.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר