הריסת בית הספר מגינים (צילום מתוך הרשתות החברתיות, אישור שימוש לפי סעיף 27א)
הריסת בית הספר מגינים (צילום מתוך הרשתות החברתיות, אישור שימוש לפי סעיף 27א)

ועדת הכספים אישרה 20 מיליון שקל לשיפוץ מגינים

לאחר גרירת הרגליים של עיריית חיפה, סוף סוף אושר תקציב לשיקום ולחיזוק המבנים בבית הספר מגינים ולתכנון מבנה נוסף לבית הספר. המטרה: לפתוח את בית הספר מחדש ב-1 בספטמבר. יו"ר ועדת הכספים סופי נקש: "זוהי בשורה גדולה להורים ולתלמידים במגינים ולתושבי קרית חיים כולם"

פורסם בתאריך: 29.5.23 08:00

ועדת הכספים אישרה אתמול (ראשון) תקציב של כ-20 מיליון שקל לשיקום ולחיזוק המבנים בבית הספר מגינים בקרית חיים ולתכנון מבנה נוסף לבית הספר.

במסגרת עבודות השיקום והשיפוץ של מגינים נדרשת עיריית חיפה להוסיף שישה מבנים יבילים ולחזק את המבנה הקיים, המכונה מבנה C, לתקופה של 50 שנה במקום לשלוש שנים כפי שהוגדר בתחילת הפרויקט. חברת שקמונה, אשר אחראית על הפרויקט, ביקשה מוועדת הכספים תוספת תקציב של 5.25 מיליון שקל להשלמת העבודות כדי שבית הספר יהיה מוכן ל-1 בספטמבר. סכום זה כולל מיגון (2.4 מיליון שקל), חיזוק (1.4 מיליון שקל), תוספת לקבלן להאצת הפרויקט (950,000 שקל) ובצ"מ (בלתי צפוי מראש – 478,000 שקל).

כמו כן התבקשה ועדת הכספים לאשר תוספת תקציב נוסף, בסך של 2.43 מיליון שקל, לצורך תכנון אגף חדש שהאומדן הראשוני להקמתו הוא 24.3 מיליון שקל. הועדה אישרה גם 12 מיליון שקל לבית הספר כדי להצביע על התוכנית כמקשה אחת עם התוספות האחרונות שהתבקשו.

 

 

כזכור, בישיבת המועצה האחרונה המליצה היועצת המשפטית לעירייה עו"ד ימית קליין לא להצביע על אישור תקציב נוסף לשיקום בית הספר מגינים מכיוון שהבקשה לא הוגשה כראוי וללא פירוט מקור מימון, וטענה כי הבקשה אינה חוקית. ראש העיר עינת קליש רותם אמרה בישיבה כי אי אישור התקציב יעצור את הבנייה במגינים, וכתוצאה מכך בית הספר לא ייפתח. יצוין כי חלק מהתקציב שהובא למועצה נועד לבניית מרחבים מוגנים בבית הספר, אך החומר הרלוונטי לא הוגש לוועדת הכספים בזמן כנדרש.

יו"ר ועדת הכספים סופי נקש: "זוהי בשורה גדולה להורים ולתלמידים בבית ספר המגינים ולתושבי קרית חיים כולם. סוף סוף אנחנו רואים אופק לפתיחת בית הספר ב-1 בספטמבר, כפי שהתחייבו כל הגורמים בעירייה. לאחר שפעמים רבות הובאו סכומים שאינם שלמים, הוועדה התעקשה כי העירייה תביא את הסכומים במלואם על מנת שנוכל להבטיח את פתיחת בית הספר בזמן. כעת, לאחר שהעניין נמרח במשך תקופה ארוכה, הובאו בפני הוועדה כל הסכומים כפי שביקשנו והתעקשנו. התוכניות, הסכומים והאומדנים הוצגו על ידי הצוות המקצועי, תוך כדי הסבר מקיף על מקורות המימון שלא הוצגו בישיבת המועצה האחרונה ולא היה ברור מאיפה ימומן הפרויקט".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר