כיתה בבית הספר נירים
כיתה בבית הספר נירים

למרות ההבטחה לשקם את נירים: העבודות כלל לא תוקצבו

ההורים לילדי בית הספר נירים זועמים על התעלמותה של עיריית חיפה ממצוקתם. יו"ר הוועד ליאת פריווה: "כל יום אנחנו כותבים מכתבים לאחראים במערכת החינוך, ואף אחד לא עונה לנו, לא מגיב לנו ולא מדבר איתנו. בעירייה לא עונים למיילים, להודעות ווטסאפ ולטלפון. באגף החינוך מתעלמים מאיתנו במופגן"

פורסם בתאריך: 29.5.23 14:22

למרות הבטחתה של ראש העיר עינת קליש רותם לשקם את המבנים בבית הספר נירים בנוה דוד, עיריית חיפה כלל לא תקצבה את עבודות השיקום.

כזכור, בחודש אפריל הבטיחה קליש רותם שהמבנים ישוקמו. בינתיים לומדים התלמידים בתנאים קשים, והמורים והתלמידים נאלצים לעמוד בתור לשני תאי השירותים היחידים בבית הספר. בנירים אומרים שמשרד החינוך העביר לעירייה תקציב לעבודות, אך עד כה לא הועברה לוועדת הכספים בקשה הקשורה בכך. יצוין כי בחודש מרץ סגרה העירייה שני מבנים בבית הספר בשל מסוכנותם, ולתלמידים ניתן מענה זמני.

ההורים זועמים על אוזלת היד של העירייה ועל התעלמותה ממצוקתם. יו"ר ועד ההורים בנירים ליאת פריווה: "כל יום אנחנו כותבים מכתבים לאחראים במערכת החינוך, ואף אחד לא עונה לנו, לא מגיב לנו ולא מדבר איתנו. בעירייה לא עונים לאימיילים, לא עונים להודעות ווטסאפ ולא עונים לטלפון. אני משאירה הודעות במזכירות, ולא חוזרים אלי. באגף החינוך מתעלמים מאיתנו במופגן".

מה המצב כרגע בנירים?

"התלמידים ממשיכים ללמוד בשני מבנים סגורים, שאחד מהם הוא מבנה המינהלה שהוסב לחדרי לימוד. אמנם סידרו כיתות לכולם, אבל הן צפופות מאוד, והצפיפות הזאת היא בלתי נסבלת. יש בבית הספר שני חדרי שירותים ל-120 תלמידים, למורים ולאנשי המינהלה. בתי מתארת מצב יומיומי שבו הילדים והמורים עומדים בתור ארוך ובלתי נגמר לשירותים. זה הגיוני שמורות מבוגרות צריכות לעמוד בתור עם הילדים? אני לא הייתי מסכימה לעבוד בתנאים כאלה".

 

 

אין תא שירותים בחדר המורים?

"אין חדר מורים כי הוא הפך לכיתה, ובמקומו הסבו חדר קטן מאוד לחדר מורים. המצב הזה לא יכול להימשך. אמרנו לעירייה שנתמודד עם מצב זמני, אבל עברו כבר כמעט חודשיים מאז שהחל העניין וכלום לא קורה. בישיבה שקיימנו עם קליש רותם הובטח לנו שהעבודות יתוקצבו ושעד 1 בספטמבר שני המבנים יהיו משופצים ומשוקמים, גם כדי לקלוט את האוכלוסייה החדשה שמגיעה לשכונה".

ומה אומרים התושבים החדשים?

"הם רואים את בית הספר ושואלים אותנו מה קורה עם המבנים ועם המשך העבודות. אין לנו תשובות, ולכן אף אחד מהתושבים החדשים לא רוצה לרשום את ילדיו לבית הספר. זה מצב איום ונורא, ולאיש במערכת החינוך בעירייה לא אכפת. זה לא מעניין אף אחד".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "האחריות על תחזוקתם ועל בטיחותם של מוסדות חינוך חלה על הרשות המקומית. עם זאת, מבדיקה שערכנו ומסיור של ממונה בטיחות במחוז עולה כי במהלך חופשת הפסח בוצעו שיפוצים למבנה אחד שבו לומדים כל התלמידים. מספר הכיתות שעומד לרשות התלמידים הוא מספיק מבחינה מספרית, כולל כיתות ספח וחדרי הנהלה. הרשות המקומית והנהלת בית הספר מקיימות שיח מתמיד עם ההורים".

מעיריית חיפה לא נמסרה תגובה.

 

קירות מתפוררים בבית הספר נירים

קירות מתפוררים בבית הספר נירים

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    באמת יש עוד מישהו שמאמין להבטחות של העבריינית המורשעת?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר