הפגנת הורים וילדים מבית הספר מגינים (שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
הפגנת הורים וילדים מבית הספר מגינים (שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

ועד ההורים במגינים מתכנן השבתה והפגנה נגד העירייה

לוועד ההורים בבית הספר מגינים בקרית חיים נמאס מההתעלמות מצדה של עיריית חיפה ומהתקיעה של עבודות השיקום והבנייה. ב-13 ביוני מתכוון הוועד להשבית את הלימודים ולקיים הפגנה נגד העירייה. יו"ר הוועד ברוך שמאילוב: "התנהלות עקומה וחובבנית של העירייה, התחושה היא של איבוד שליטה"

פורסם בתאריך: 30.5.23 17:28

ועד ההורים בבית הספר מגינים בקרית חיים מתכוון להשבית את הלימודים ולקיים הפגנה נגד עיריית חיפה ב-13 ביוני. הסיבה: מאז חודש מרץ, אז הכריז קונסטרוקטור שמבני בית הספר מסוכנים, עבודות השיקום והבנייה תקועות, והתלמידים מפוזרים בכמה מבנים בקריה ואינם יודעים היכן ילמדו בשנת הלימודים הבאה.

ההורים טוענים כי העירייה ממדרת אותם וכי המידע היחיד שהם מקבלים מגיע מהתקשורת. יצוין כי כבר בחודש אוגוסט אשתקד הפגינו ההורים והילדים נגד העירייה מכיוון שלא קיבלו מידע היכן ילמדו ילדיהם זמן קצר לפני פתיחת שנת הלימודים הנוכחית. רק לאחר ההפגנה נאותה העירייה לפרסם היכן ילמדו הילדים.

יו"ר ועד ההורים ברוך שמאילוב: "ההתנהלות העקומה והחובבנית של העירייה מכעיסה אותנו. התחושה היא של איבוד שליטה בעירייה. לא יכול להיות שימדרו ולא ישתפו את ההורים. בכל פעם אנחנו מקבלים דיווחים לא רשמיים מפה ומשם. לא יכול להיות שאנחנו קוראים בתקשורת מה קורה בבית הספר. זה לא מקובל ולא הגיוני, אלו הם הילדים שלנו".

מה אתם דורשים מהעירייה?

"אנחנו דורשים התייחסות, אנחנו דורשים עדכונים, אנחנו דורשים להיות שותפים לפרויקט. העירייה לא יכולה לשחק משחקים פוליטיים על גב הילדים שלנו. לא יכול להיות שעבודה שהייתה צריכה להימשך שלושה חודשים, מקסימום ארבעה, נמשכת עד אין סוף. ההתנהלות החובבנית הזאת לא יכולה להימשך. מצד אחד העירייה אומרת להורים שב-1 בספטמבר הילדים יחזרו לבית הספר, ומצד שני בשטח הם לא מאמינים לקבלנים שהעבודות יסתיימו עד אז".

 

 

לדבריו של שמאילוב, ההורים כבר לא מאמינים לעירייה, והם הבינו שילדיהם לא יחזרו כל כך מהר לבית הספר. בשל כך הם שוקלים לא לפתוח את שנת הלימודים הבאה: "אנחנו כבר השלמנו עם זה ששנת הלימודים של ילדי מגינים לא תיפתח במבנים המשוקמים, אז למה לשקר לנו? איפה ההתייחסות להורי הילדים שעולים לכיתה א' ושלא יודעים איפה ילדיהם ילמדו בשנה הבאה? מה עם הזמן הנדרש למורים לצורך הכנת הכיתות לשנה הבאה? העירייה רוצה להשאיר אותנו באוויר, אז אנחנו בתגובה לא נשלח את הילדים לבית הספר".

אתה נשמע פסימי לגבי החזרה לבית הספר ב-1 בספטמבר.

"נכון. כי אחרי השיפוץ צריך להתחיל לרשת את הכיתות בקווי תקשורת ובקווי חשמל, וזה לוקח המון זמן. ואיפה ההתייחסות לזה בתקציב הפיתוח של העירייה? לא ראיתי שום התייחסות לכך. בעוד כמה חודשים הם ייזכרו שעוד לא התייחסו לפיתוח ויבקשו עוד כמה מיליונים? איך לא נהיה פסימיים?".

התוספות שאושרו בוועדת הכספים הוגשו כסעיף בתקציב פיתוח. זה לא נחשב בעיניך?

"התקציב הזה הוא לא לעבודות פיתוח אלא לבניית מרחבים מוגנים בבית הספר ולתוספת לקבלן כדי שהוא יוכל לעבוד בשלוש משמרות. גם את זה אני לא מבין. מה זה אומרת הקבלן צריך לעבוד עכשיו בשלוש משמרות? סליחה, קיבלת יעד והתחייבת לסיים את העבודות ב-13 באוגוסט, למה צריך להוסיף עוד מיליון שקל כדי שתעמוד ביעד שאותו אתה קבעת? אני לא מבין, זורקים כספי ציבור בלי שום חשיבה? הפוליטיקאים מציגים עכשיו הישג כאילו הם דאגו לנו ל-20 מיליון שקל. לא דאגתם לנו אלא לילדים, וזו החובה שלכם. אתם לא עושים לנו טובות. כל פוליטיקאי בא לעשות סיבוב על גב הילדים שלנו. די, תתעוררו. עד עכשיו בזבזו 20 מיליון שקל בפרויקט, ואני מבטיח לך שמיליונים רבים עוד יבוזבזו על דברים צפויים ובלתי צפויים שלא נלקחו בחשבון. ראיתי את התכנון, וחסרים בו הרבה מאוד פרטים שלא נלקחו בחשבון, וגם זה יעכב את החזרה של הילדים לבית הספר. בסוף התקציב יגיע ל-50 מיליון שקל, אז למה לא הרסתם את כל המבנים ובניתם בית ספר חדש? זה היה עולה לכם חצי מחיר".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "העירייה פועלת לשיקום, לחיזוק ולשיפוץ של בית הספר מגינים, ואף מקצה לכך את המשאבים כדי להבטיח פעילות מלאה ומיטבית בשנת הלימודים הקרובה. בתוך כך, המתחמים החלופיים ימשיכו לעמוד לרשות התלמידים ככל שיידרש. כמו כן, העירייה מתכננת תוספת אגף חדש לבית הספר שייתן מענה לצרכים העתידיים שלו".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר