הריסת בית הספר מגינים (צילום מתוך הרשתות החברתיות, אישור שימוש לפי סעיף 27א)
הריסת בית הספר מגינים (צילום מתוך הרשתות החברתיות, אישור שימוש לפי סעיף 27א)

מדוע רוב חברי המועצה לא הגיעו לדיון בנושא בית הספר מגינים?

אתמול היתה אמורה להיערך ישיבת מועצה במטרה לאשר את תקציב השיקום והשיפוץ של בית הספר מגינים, אלא שהישיבה כלל לא התקיימה בשל מיעוט החברים שטרחו להגיע. מ"לא לחצתי נוכחות", דרך "אני מגיע רק לישיבות שמתוכננות מראש" ועד "ראש העיר מטרללת את המערכת". רשימת התירוצים המלאה

פורסם בתאריך: 31.5.23 16:21

ישיבת מועצה שלא מן המניין היתה אמורה להתקיים אתמול (שלישי), ולפי ההזמנה שנשלחה לחברי מועצת העיר, אחד מהנושאים שעל סדר היום היה אישור תקציב השיקום והשיפוץ של בית הספר מגינים בקרית חיים. אלא שהישיבה כלל לא התקיימה בשל מיעוט החברים שטרחו להגיע. מהצבעת הנוכחות עולה כי לישיבה הגיעו שישה חברי מועצה בלבד – ראש העיר עינת קליש רותם, ממלא מקומה נחשון צוק, אביהו האן ומוטי בליצבלאו מסיעת הירוקים, איציק בלס מהליכוד והילה לאופר.

כפי שפורסם ב"כלבו – חיפה והקריות", ועדת הכספים אישרה תקציב של 20 מיליון שקל לשיקום ולחיזוק המבנים במגינים ולתכנון מבנה נוסף לבית הספר. בישיבה שתוכננה להתקיים אתמול אמורים היו חברי המועצה לדון באישור תקציב זה.

האן אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "מי שעושה פוליטיקה קטנה על גבם של תלמידי חיפה ומונע את תקצובו של שיפוץ בית ספר לא ראוי להיות חבר מועצה, ובטח שלא ראש עיר. נכון, קליש רותם היא כישלון. נכון, היא לא תקצבה מראש את שיפוץ בית הספר. נכון, זו ישיבה שלא מן המניין. אבל לתת לתלמידים לשלם את המחיר על הכישלונות של קליש רותם זה כישלון ערכי, ובגלל זה בזמן שתלמידים אחרים יתחילו את שנת הלימודים כסדרה, תלמידי בית הספר מגינים עלולים להישאר בבית. כראש העיר הבא אאשר מיד תקציב חירום לשיפוץ ולשדרוג מוסדות החינוך בעיר. יש הרבה מה לתקן ואנו נתקן זאת".

כמה מחברי המועצה שלא הגיעו טוענים כי בישיבת המועצה מן המניין שתתקיים בשבוע הבא עומד נושא זה על סדר היום וכי מטרתה של ראש העיר בכינוס הישיבה היתה לטרטר אותם. כראיה לטענתם הם מצביעים על כך שלא הובאה בפניהם בקשה לאישור פרוטוקול ועדת הכספים.

 

 

רשימת התירוצים המלאה

ניר שובר: "הגעתי ולא לחצתי נוכחות מכיוון שאין טעם להיכנס לאולם כשאתה יודע שיושבים בו רק הירוקים. אין לי שום דרך להסביר את הקרקס הזה. צר לי שחברי המועצה בחרו לא להגיע. עם זאת, הנושא כבר עבר בוועדת הכספים, ואני יכול להבין את החברים שהבינו שזה נושא אחד שיעבור לישיבת המועצה הבאה. חשוב לציין שהתפקיד שלנו הוא תפקיד התנדבותי ללא שכר ושאנחנו משקיעים מזמננו לטובת הציבור, ולהגיע בכל שבוע לישיבה זה מיותר. צריך לרכז כמה שיותר נושאים לישיבה אחת כדי להקל עלינו".

סופי נקש: "בידי ראש העיר יש פרוטוקול של ישיבת ועדת כספים שבה התבצע דיון עומק עם הגורמים המקצועיים ואישרנו את כל הסכום המבוקש. אני מבינה שראש העיר מנסה לייצר לעצמה מהלכים פופוליסטיים, אבל אחרי שנה וחצי שלילדי מגינים אין בית ספר, היה מצופה ממנה להביא את הפרוטוקול לאישור ולא לשחק בילדים בניסיונות נואשים של קישוש קולות לקראת הבחירות. בניגוד אליה, ועדת הכספים פעלה במקצועיות, התכנסה ב-28 במאי, ולמחרת בבוקר כבר היה פרוטוקול חתום ומאושר".

לזר קפלון: "אני מגיע רק לישיבות שמתוכננות מראש. ראש העיר שכחה להעלות נושא מסוים אז פתאום היא מחליטה להפציץ אותנו בישיבות כדי לטפל בטעויות ובכישלונות שלה. הנושא הזה היה צריך להיסגר לפני שנה – גם התקציב וגם התוכניות. אם ראש העיר לא יודעת לעשות אומדנים ולא מבינה דבר בתכנון ובנייה, זו הבעיה שלה, שתתפטר מיד. אם היא היתה מעבירה את הנושא לגורמים המקצועיים מבעוד מועד, בית הספר היה נכנס לשיפוצים כבר לפני חצי שנה".

יואב רמתי: "הבנתי שיש שתי ישיבות בנושא מגינים. מכיוון שכבר ישבתי בשלוש ישיבות של ועדת הכספים בנושא זה ובגלל שלהבנתי הפרויקט הזה מתנהל באופן לקוי, לא ראיתי לנכון לבזבז את הזמן על דיונים חסרי תכלית. אני מציע לקיים ישיבה להגדלת התקציב, ואני מקווה ששם סוף סוף יוצגו תוכניות פרטניות ואומדנים מפורטים על מנת שחברי המועצה יבינו את סדר הגודל של הפרויקט".

יעקב פינגולד: "בישיבה לא אמור היה להיות אישור תקציב למגינים אלא רק עדכון. הדיון לאישור התקציב נקבע ל-6 ביוני, ונאשר אותו כי ועדת הכספים כבר אישרה אותו. קליש רותם רק רצתה לטרלל אותנו בדיונים".

אור ברק: "לשמחתי, לאחר דיון מעמיק ומקצועי שהתקיים בתחילת השבוע אישרה ועדת הכספים בראשותה של חברת סיעתי סופי נקש את כל התקציב הדרוש למגינים. אישור פרוטוקול הוועדה הוא נושא מרכזי שנקבע מבעוד מועד לסדר היום המתוכנן ממילא לישיבת המועצה שצפויה להתכנס כסדרה בשבוע הבא ושבמסגרתה יאושר התקציב לבית הספר".

אלי לנדאו: "אני נמצא בים המלח עם קבוצה של גימלאים, אז לא יכולתי להגיע. אבל התנצלתי מראש והודעתי שלא אגיע".

יוסי שלום: "זה נושא שאמור לעלות בשבוע הבא. הייתי בפאנל מקצועי שאליו התחייבתי לפני כן, ובהתרעה קצרה לא יכולתי להגיע. מה שיותר חשוב הוא שהתקציב עבר בוועדת כספים ויאושר במועצה הקרובה".

ארנת טובין: "אני נמצאת באוסטריה".

שהירה שלבי: "ביום שלישי יש ישיבה מן המניין שבה התקציב יאושר. המספר האין סופי של ישיבות לא מן המניין מעיד על חוסר ארגון ועל בעיית ניהול של ענייני העיר מצד ראש העיר, וזאת לצד ניצול רע וציני של נציגי הציבור".

אלי בן דיין: "כדי לאשר את החלטת ועדת הכספים צריך היה להציג את פרוטוקול ועדת הכספים. לא הוצג כל פרוטוקול בחומרים שנשלחו אלינו, ולכן הדיון הוא עקר מתוכן. אי אפשר לאשר את התקציב כך. אישור הפרוטוקול יובא לישיבה הבאה, ובה נאשר את התקציב".

מנחם קפלן: "השתתפתי בהלוויה של גדול הדור הרב גרשון אדלשטיין. מיכי אלפר ואני התייעצנו איתו בכל ענייני חיפה, והוא היה מכוון את דרכה של סיעת דגל לתושב בחיפה".

אורי אוזן: "הייתי בדיקה רפואית עם קרוב משפחתי".

יעל שנער: "הייתי בדרך לישיבה, ובזמן הנסיעה הודיעו לי שאין לי מה לבוא כי אין קוורום".

חדוה אלמוג: "הייתי בכנס בתל אביב שתוכנן לפני מספר חודשים. הפרוטוקול שאושר בוועדת כספים יעלה במועצת העיר בשבוע הבא. זימון הישיבות על ידי ראש העיר ללא כל טעם הפך להיות הזוי. היא ממשיכה בהודעות מזויפות לציבור, שרובו כבר לא מאמין להן אבל היא ממשיכה. הסיבוב שהיא עושה עלינו לא יסייע לה. בסופו של דבר התושבים יבינו שהעשייה של חברי קואליציית השינוי היא לטובת התושבים, ובית הספר מגינים הוא דוגמה לכך".

שמשון עידו: "זה נושא חשוב מאוד, ולראיה – התקציב שהעברנו בוועדת הכספים. לא יכול להיות שראש העיר עינת קליש רותם תטרלל את המערכת ותחליט לכנס ישיבות שלא מן המניין בכל יום שני וחמישי. חברי המועצה עובדים בהתנדבות, והיא לא יכולה לטרטר אותנו. יש לנו ישיבה ביום שלישי, ואם העברנו את זה בוועדת כספים, אז יש ספק שנתמוך בזה גם במועצת העיר? אם לא היתה מתוכננת ישיבה מן המניין אז אני יכול להבין, אבל היא לא יכולה לכנס ישיבה כל כמה ימים ולהביא את האנשים לשלוש-ארבע שעות. ישיבות מועצה אצלנו לא נגמרות בשעה או בשעתיים".

צבי ברבי: "למועצה יש את החוקים שלה. קליש רותם מתנערת באופן שיטתי מכל מה שאנחנו מבקשים ממנה, שהם נושאים לא פחות חשובים, למשל טיפול בחזירים, שיפוץ רחוב חניתה וטיפול במבנים מסוכנים. כשהיא מביאה משהו היא יודעת להעלות את זה לכותרות. היה מצופה שתשאל אותי כמה מתוך 40 הצעות לסדר קליש רותם כיבדה. היא נתנה הוראה לדרג המקצועי לא לדבר איתנו ולא לבצע את החלטות המועצה. אם היא תכבד, גם אנחנו נכבד. אני יודע איך להסביר לבוחרים שלי למה אני לא מגיע. עוד כותרת פחות כותרת – זה לא משנה. קליש רותם הביאה את העיר הזאת לאבדון. יד לוחצת יד, זה הכי פשוט".

אריה בליטנטל: "היתה לי אזכרה לאחותי, ובגלל זה לא הגעתי גם להלוויה של הרב אדלשטיין שלמדתי אצלו. זו הסיבה לכך שלא יכולתי להגיע לישיבה".

תמי ברק: "הייתי בחתונה של האחיין שלי בצפון במשך שלושה ימים. הבן של אחי הגיע מפריז כדי להתחתן בארץ, ולכן לא יכולתי להגיע".

תבור להט: "אני מבקש לא להתייחס".

שרית גולן שטיינברג בחרה לא להגיב.

את תגובתם של מיכי אלפר, סיגל ציוני, קיריל קארטניק וגרי קורן לא ניתן היה להשיג.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. רונית, כרמל

    כי הם פשוט מצפצפים על תושבי העיר. אבל לקראת הבחירות כל החבורה העלובה הזו – צביקה ברבי, סופי נקש, שרית גולן שטיינברג- כולם יתחילו פתאום לכרכר ולהתחנף לתושבים כדי שיצביעו להם. לא יקרה, זכרו את השמות.

  2. הומו חיפאי

    הכי מצחיקה התגובה של תבור להט " אני מבקש לא להתייחס". איזה ליצן.

  3. עמרי

    מקולקליש חייבת ללכת הביתה אין דבר אחד שמתנהל בקדנציה הזו בצורה סבירה אפילו לא נגיד טובה

    פשוט לא מתאימה לתפקיד. אין מחלוקת.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר