רכב הסעות (צילום: Apriori/depositphotos.com)
רכב הסעות (צילום: Apriori/depositphotos.com)

"אם חלילה אחד מהילדים ייפגע, מישהו יצטרך לתת את הדין"

הורים לילדים מכיתות תקשורתיות של החינוך המיוחד שלחו מכתב חריף לעיריית חיפה שלטענתם מודעת למחדלים הקשים בהסעות לבתי הספר ובחזרה אך לא עושה דבר. "מתחילת השנה ועד עכשיו נתקלנו באין ספור בעיות כוח אדם ומחדלים הנוגדים את נוהלי הבטיחות והשירות", הם כותבים, ומאיימים לפנות למבקר המדינה

פורסם בתאריך: 8.6.23 14:38

הורים לילדים שלומדים בכיתות תקשורתיות של החינוך המיוחד מתריעים על מחדלים קשים בהסעות התלמידים לבתי הספר ובחזרה, וזועמים על כך שעיריית חיפה יודעת על כך אך לא עושה דבר.

במכתב למינהל החינוך העירוני ששלחו אתמול (רביעי) חמישה הורים הם מפרטים שורה של כשלים שלדבריהם איש לא מנסה לתקן. לטענתם, "ילדים נוסעים לא חגורים בחגורות בטיחות במהלך הנסיעה; ילדים הורדו בתחנות בצדו של כביש סואן בלי לחכות שמבוגר יגיע לחצות איתם; מספר פעמים המלווים הורו לתלמידים לחצות את הכביש הסואן לבדם; המלווים לא עונים לפניות ההורים בטלפון הנייד ולא משיבים להודעות שנשלחות להם; אם הורה מצליח לתפוס מלווה שלא בשעות ההסעה, הוא ננזף על ידי המלווה ולעתים השיחה מנותקת בפנים; מלווים מודיעים להורים ברגע האחרון שהם לא מגיעים לאסוף אות הילדים ושעל ההורים למצוא פתרון; מלווים לא מעדכנים איש על היעדרויותיהם ומעמידים את ההורים בפני עובדה מוגמרת בשטח; מלווים מתעמתים מילולית עם ילדים בהסעה בצעקות ומשמיעים מוזיקה חזקה בנייד שלהם".

באחד מהמקרים, מספרים ההורים במכתבם, "מלווה ירד לפני הגעת ההסעה לשער בית הספר, והתלמידים נסעו לבדם עם הנהג". במקרה אחר התעמת מלווה עם אם לתלמיד בקללות וגידופים: "המלווה לא הסכים להמתין כמה דקות בתחנת האיסוף למרות שהאם אמרה לו שהיא חייבת להחליף לילד שלה בגדים מכיוון שהוא שפך עליהם שוקו, והילד נותר ללא הסעת בוקר".

 

 

באשר לטיפולה של העירייה בבעיות כותבים ההורים: "על פי רוב אין מענה במרכז שאחראי על ההסעות. במקרים שבהם יש מענה ראשוני, לוקח שלושה ימים לחזור להורה המתלונן". לדבריהם, בשנים האחרונות אין אמפתיה מצד המערכת כלפי ההורים לילדים עם מגבלות, ווהעירייה יודעת על המחדלים אך לא עושה דבר כדי לטפל בהם: "למרות המחדלים האיומים, העירייה ממשיכה להעסיק את המלווים ולהעביר אותם לקווים חלופיים. מדובר במחדל גדול ובחוסר אחריות מצד העירייה לגבי גורל ילדינו. אם חלילה תהיה תקרית חמורה ואחד מהילדים ייפגע, מישהו יצטרך לתת את הדין".

בשיחה עם "כלבו – חיפה והקריות" אמרה אם לתלמיד שחתומה על המכתב: "שנה שלמה אנחנו רודפים אחרי העירייה ללא מענה. נראה שהם מחכים לאסון כדי להתעורר. אנחנו לא מוכנים לזה, ואם מישהו בעירייה לא ייקח אחריות נפנה למבקר המדינה. מה שקורה עם הליווי בהסעות זה שערורייה. מתחילת השנה ועד עכשיו נתקלנו באין ספור בעיות כוח אדם ומחדלים הנוגדים את נוהלי הבטיחות והשירות. התדירות של חילופי המלווים בהסעות היא עצומה, ולפעמים החילופים מתבצעים ברגע האחרון – כשעה לפני הגעת ההסעה. גם בעירייה יודעים כמה חשוב לילדים ולנו שיהיו מלווים קבועים".

מעיריית חיפה לא התקבלה תגובה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. נטשה

    וזה עוד לפני שכתבו על נהגים שמתרידים במהלך הנסיעה את המלוות מקללים ומעשנים בזמן נסיעה, נהגים שלא עברו ביקורת בשום מקום אין מצלמות במוניות וברכבים שמסיעים ילדים וכל זבל נהיה נהג שמתריד מקלל ומאיים על המךווה והסיעת ואין שום אכיפה אז שאף אחד לא יתפלא. כמה אפשר לנסוע ברכב שמקללים ומתרידים את למלווה כמה היא צריכה לספוג במהלך היום והרוב הם בני מעוטים וחולרות.???? עד מתי

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר