איתי פז (צילום: רמי שלוש)
איתי פז (צילום: רמי שלוש)

"מסתבר ששיתוף הורים הוא נורמה לא מקובלת"

איתי פז, המנהל העוזב של בית הספר האנתרופוסופי בחיפה מאשים את העירייה ואת משרד החינוך בכך שהפכו אותו לאויב הציבור בגלל ששיתף הורים במידע. עם זאת הוא מפציר בהם להימנע מלחצים על הממסד

פורסם בתאריך: 25.7.17 09:33

איתי פז, שהקים את בית הספר האנתרופוסופי בשכונת בת גלים בחיפה, שלח אתמול (ראשון) להורים מכתב המתייחס להתפתחויות האחרונות בעקבות הפסקת עבודתו שם ומינוי מנהל חדש. במכתב מגיב פז לפרסומים שבהם נטען כי הוא שלח מכתב קודם להורים שבו הוא אמר שהוא נרדף אישית ושלהורים ולמורים נתונה האפשרות לא לשתף פעולה עם המנהל החדש.

"את המיילים שאני שולח אליכם אני שולח גם למפקחת על בית הספר על מנת לשמור על שקיפות ולהראות שאני בידיים נקיות", כתב פז, "המפקחת והעירייה מתייחסות אלי כאויב הציבור משום שאני משתף אתכם באינפורמציה שעשויה להציג אותם באור שלילי, ובכלל על עצם שיתוף ההורים במידע. מסתבר שזוהי נורמה לא מקובלת. קיבלתי הבוקר תגובה נזעמת על כך שאני משתף אתכם ומתסיס, על אף שאני מנסה לומר לכם וגם לצוות המורים שהדבר הנכון ביותר כרגע הוא להגיע להחלטות מתוך הקשבה והרבה אחריות".

פז מבהיר כמה נקודות, ובהן את התייחסותו למנהל החדש, שלכאורה נטען שהוא שילב אנתרופוסופיה בלימודיו ועל כן הוא מקובל על ההורים: "ד"ר שי קרן לא למד אנתרופוסופיה ולא קשור לחינוך ולדורף, ואם הוא אכן יתפקד כמנהל בבית הספר הוא מחויב בלימודי הכשרה במשך שלוש שנים לפחות לפי החלטת משרד החינוך".

לדבריו, הצוות הוא שיחליט אם לעבוד עם קרן או לא, והוא מציין שרבים מההורים מבקשים מהעירייה לחזור בה מהשינויים הפרסונליים. עם זאת, פז נוקט גישה פייסנית ומפציר בהורים לא להתעמת עם הממסד: "אם תתקבל תחושה שניתן לייצר חינוך אנתרופוסופי איכותי עם המנהל החדש יירתם הצוות לחנך גם את המנהל החדש וימשיך להוביל את בית הספר. אני חוזר ומציע להתאפק מלחצים כאלה ואחרים מול הממסד. אלה מייצרים מערכת של שקרים נוספת, שמייצרת בעצמה מציאות מדומה שקשה לעמוד מולה. אין לאף אחד להפוך את העירייה לאויב. הם שותף מרכזי בהצלחת בית הספר בשנת הלימודים שחלפה, ובית הספר לא יצליח בעתיד ללא תמיכה זו".

מעיריית חיפה נמסר: "מנהל בית ספר האנתרופוסופי הוא עובד משרד החינוך, והמכרז התקיים במשרד החינוך לפי כללי ונוהלי המשרד. העירייה מעולם לא הנחתה את מנהל בית הספר או כל מנהל אחר לא לקיים דיאלוג עם ההורים שכן הדבר עומד בניגוד מוחלט למדיניותה".

ממשרד החינוך נמסר: "בית הספר היסודי עלייה הוא בית ספר מוכר ורשמי של משרד החינוך. בשבוע החולף נבחר ד"ר שי קרן במכרז של משרד החינוך לנהל את בית הספר החל משנת הלימודים הקרובה. ד"ר קרן נמצא מתאים לרוח בית הספר ולתפישתו החינוכית. ד"ר קרן הציג תפישה חינוכית המדגישה את מקומו של הילד בתהליך הלמידה ואת חשיבות ההוראה המותאמת לרוח התפישה האנתרופוסופית. אנו מברכים את ד"ר קרן עם בחירתו ומאחלים לו הצלחה במילוי שליחותו החינוכית כמנהל בית הספר. אנו סומכים ובטוחים כי בית ספר עלייה ימשיך וישגשג כבית ספר אנתרופוסופי ציבורי, ובעתיד אף יהווה מודל יסודי של עבודה קהילתית תוך שיתוף כלל באי בית הספר והקהילה הסובבת".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר