תיכון ליאו באק (צילום: שושן מנולה)
תיכון ליאו באק (צילום: שושן מנולה)

מגמה חדשה בתיכון ליאו באק: מנהיגות חינוכית

בתיכון ליאו באק תיפתח בשנת הלימודים הקרובה מגמת מנהיגות חינוכית בהיקף של 5 יחידות לימוד, שקיבלה את אישור משרד החינוך ותפעל לראשונה בעשרה בתי ספר בלבד בישראל. מרכז המגמה שרון טמיר: "העובדה שתלמידים בוחרים במסלול ייעודי לעולמות החינוך וההוראה היא הסנונית הראשונה של שינוי תפישה"

פורסם בתאריך: 28.8.23 13:56

מגמת לימוד חדשה לבגרות תיפתח בשנת הלימודים הקרובה בבית הספר התיכון ליאו באק. זוהי מגמת מנהיגות חינוכית בהיקף של 5 יחידות לימוד, אשר קיבלה את אישור משרד החינוך ותפעל לראשונה בעשרה בתי ספר בלבד בישראל, ובהם ליאו באק.

מטרות התוכנית הן להקנות כלים ויכולות מנהיגותיות וחינוכיות לתלמידים, ולהכשיר אותם להובלת שינויים חברתיים בקהילה ובחברה בעתיד, הן כמחנכים והן כמדריכים. במסגרת המגמה ילמדו התלמידים לימודים עיוניים בתחומי הדעת – סוציולוגיה, פסיכולוגיה, תולדות החינוך ומנהיגות – שיקנו להם שלוש יחידות לימוד מתוך החמש, ואת השתיים הנוספות הם יקבלו בעבודה מעשית.

במסגרת זו, בכיתה י"א יבצע כל תלמיד פרויקט אישי שכולל גם עבודה מעשית בשטח, ויתבקש להציע פתרון לבעיה או לסוגיה חברתית ולבצע את הפתרון בדרך מעשית. "בעידן ה-GPT זו לא חייבת להיות עבודת גמר אלא כל דרך מעשית להראות פתרון ואת אופן השגתו", מסביר מרכז המגמה שרון טמיר.

 

 

בכיתה י"ב יבצעו התלמידים פרויקט מעשי קבוצתי, כאשר לכל קבוצה תינתן האפשרות לבחור בטיפול בכמה פרויקטים חברתיים או בפרויקט אחד מתמשך.

בליאו באק אומרים כי התלמידים שילמדו במגמה החדשה נבחרו על ידי סגל החינוך במהלך לימודיהם בחטיבת הנעורים. הסגל בחן את פעילותם בבית הספר, את מעורבותם החברתית ואת פעילויותיהם בתנועות נוער ובגופים מקבילים נוספים.

טמיר: "המגמה מוציאה אל הפועל רעיון שמדברים עליו שנים – מנהיגות חינוכית במקום הוראה, והפיכת תחום החינוך, המנהיגות והקהילה לתחום דעת נחשק ממש כמו תחומי ההייטק והמדעים המדויקים. העובדה שתלמידים נבחרים לתוכנית ובוחרים במסלול ייעודי לעולמות החינוך וההוראה היא הסנונית הראשונה של שינוי תפישה חשוב. אני גאה להוביל תוכנית שלא רק תכין את התלמידים לעולם מקצועי מספק, אלא תהפוך אותם גם, בתקווה, למנהיגי העתיד".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר