חטיבת הנעורים בליאו באק (צילום: ספיר ברונזברג)
חטיבת הנעורים בליאו באק (צילום: ספיר ברונזברג)

ליאו באק: חינוך מיוחד הוא חינוך לעצמאות

בית הספר פתח לתלמידי החינוך המיוחד בחטיבת הנעורים דירת מגורים שתכשיר אותם בפעולות יומיומיות כמו בישול ועבודות בית

פורסם בתאריך: 31.7.17 15:02

בית הספר ליאו באק הסב כיתת לימוד בחטיבת הנעורים לדירה שבה יכשירו את תלמידי החינוך המיוחד למגורים עצמאיים. מדובר בתלמידים בכיתות ז'-ט' שאמורים לעבור לגור בקהילה לאחר שיעלו לחטיבה העליונה. הדירה כוללת מטבח ואמצעי עזר נוספים הדרושים להכשרה, ויכולים לגור בה שבעה תלמידים בעת ובעונה אחת. בית הספר כבר מחזיק בדירה אחת בשכונת רמת שאול הסמוכה לליאו באק, ובה מתגוררים תלמידי התיכון המשתייכים לחינוך המיוחד.

בליאו באק יש 16 כיתות חינוך מיוחד, שש מהן בחטיבת הנעורים. מנכ"ל בית הספר דני פסלר: "פתחנו מרכז שמאפשר לתלמידי החינוך המיוחד בחטיבת הנעורים להתנסות בחיים משותפים בתוך דירה. מדובר במיני דירת הכשרה שנבנית עכשיו בתוך בניין החטיבה. אנחנו מבקשים להכשיר שם את התלמידים לחיים עצמאיים בתהליך הדרגתי, וחשוב לנו להתחיל בגיל צעיר ככל האפשר. הדירה הזו היא סוג של מעבדה שמאפשרת ללמוד בה".

פסלר מציין כי התלמידים שגרים בקהילה מסתובבים לבד בשכונה, נוסעים באוטובוס, מסדרים את ענייניהם בבנקים, הולכים למכולת ולומדים לתפעל מכונת כביסה ולהציע מיטה: "הם עושים את כל הפעולות הנדרשות מהם כדי שיוכלו לצאת לחיים עצמאים בקהילה בגיל 21 לאחר שיסיימו את בית הספר".

אלו דברים ילמדו התלמידים בדירה?

"פעולות ביתיות בסיסיות – לבשל, לשטוף כלים ולבצע עבודות בית. בנוסף הם ילמדו שם איך עובדים עבודת צוות. בבוא היום, כשהם יתקדמו לדירה החיצונית בקהילה, יהיה להם קל יותר".

איך מכינים תלמידי חינוך מיוחד לחיים עצמאיים?

"מלמדים אותם מה לעשות ביום יום וגם מכינים אותם ברמה התעסוקתית. חלקם מתנדבים בחיל הים שעמו יש לנו קשר הדוק כחלק ממתן תרומה לקהילה ולמדינה. מדי שנה אנחנו מתחדשים בתחום הזה כי יש לנו מערך חינוך מיוחד גדול מאוד בבית הספר עם מספר תלמידים רב. מדי שנה אנחנו מגיעים לשיאים חדשים במספר התלמידים ובמספר הכיתות, כמעט כמו בבית ספר ייעודי לחינוך מיוחד".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר