תיכון ליאו באק (צילום: שושן מנולה)
תיכון ליאו באק (צילום: שושן מנולה)

ליאו באק טורס: שבע מדינות בארבע יבשות

התוכניות הבינלאומיות לחטיבה העליונה בבית הספר ליאו באק לשנת הלימודים תשפ"ד כוללת ביקורים באפריקה, בצפון אמריקה, בדרום אמריקה ובאוסטרליה, והם יעלו להורים אלפי שקלים. מנכ"ל ליאו באק הרב אופק מאיר: "אין תחליף לחברות האמיצה הנרקמת לאחר מפגש פנים אל פנים. זוהי מטרת התוכניות במפגשים עם יהדות התפוצות"

פורסם בתאריך: 19.9.23 12:10

בית הספר ליאו באק פרסם את חוברת התוכניות הבינלאומיות לחטיבה העליונה לשנת הלימודים תשפ"ד, אשר כוללת ביקורים בארבע יבשות – אפריקה, צפון אמריקה, דרום אמריקה ואוסטרליה – ובשבע מדינות ברחבי הגלובוס. אמנם שכר הלימוד בליאו באק אינו מתקרב לזה שנגבה בבית הספר הריאלי, אך גם כאן ישלמו ההורים אלפי שקלים עבור הנסיעות.

אחת מהתוכניות המוצעות היא תוכנית לתלמידי י"ב במגמת ביולוגיה, שכוללת טיסה לקאראטו, טנזניה. לפי החוברת שפרסם בית הספר, "שם נבצע מחקרים, נצא להתנדב ונסייר בשמורות הטבע היפות בעולם נגורוגורו וסרנגטי ביחד עם התלמידים הטנזניים". תוכנית זו מתקיימת בשיתוף עם ארגון טיים (ארגון בינלאומי העוסק בשימור והגנה על בתי גידול טבעיים) ועם חברת הנסיעות עולם אחר שמתמחה בטיולים גיאוגרפיים. משך המסע הוא 11 יום, והעלות לתלמיד היא כ-3,000 דולר.

תוכניות נוספות הן: חילופי נוער עם בית הספר שלום עליכם בבואנוס איירס, ארגנטינה. התוכנית מיועדת לתלמידי כיתות י', המסע יימשך 12 יום, ועלותו היא 3,000 דולר לתלמיד, משלחת של תלמידים למכון למחקר בפיזיקה בסרן, שווייץ. מועדי התוכנית עדיין לא נקבעו, והעלות נאמדת ב-5,000-4,500 שקל לתלמיד; שגרירי ליאו באק בארצות הברית ובאוסטרליה, שעלותה היא כרטיס טיסה לארץ היעד, הוצאת ויזה ועוד 500 שקל לצורך הכנה; פסטיבל לימוד באנגליה – תוכנית המיועדת לתלמידי כיתות י'-י"ב שנמשכת שישה ימים בעלות של כ-1,300 דולר לתלמיד; חילופי נוער עם בית הספר לסינג במנהיים, בגרמניה; מחנה בינלאומי לנוער בשטוטגרט, גרמניה; הדרכה במחנות קיץ לילדים יהודים באנגליה ובארצות הברית; ותוכנית קיץ בישראל לתלמידי תיכון מארצות הברית, שההשתתפות בה היא ללא עלות.

 

 

במבוא של החוברת כתב מנכ"ל ליאו באק הרב אופק מאיר: "אנו רואים חשיבות רבה ביצירת קשרים וגשרים בין ישראל לתפוצות. יש לנו הרבה מה ללמד אותם על התחדשות החיים היהודיים והישראליים בארץ ישראל, והרבה מה ללמוד מהם על קהילה, על רוחניות ועל יהדות המותאמת לצורכי הזמן והמקום. על אף היותנו 'כפר גלובלי' ועל אף האפשרות לתקשר באופן מקוון, אין תחליף לחברות האמיצה הנרקמת לאחר מפגש משמעותי ושיחה עמוקה, פנים אל פנים. זוהי מטרת התוכניות הרבות המוצעות זה שנים רבות לתלמידי ליאו באק במפגשים עם יהדות התפוצות. עוד משחר ימיו עסק העם היהודי בשיח מורכב בין יושבי ארץ ישראל לאלו הגרים בתפוצות העולם, ובמידה רבה התרבות היהודית היא תוצר של שיח מתמשך זה".

את דבריו סיים מאיר בהזמנה אישית לכל אחד מהתלמידים לבחור את התוכנית המועדפת עליו: "התוכניות הרבות מאפשרות לכם להכיר צעירים בני גילכם מקהילות ומתרבויות שונות, להרחיב אופקים ולעצב את עצמכם כאזרחי העולם וכאנשים בעלי פתיחות מחשבתית השותפים למרקם החיים במציאות המורכבת שלנו. השיחה העמוקה והמשמעותית שבין חלקי העם היהודי חייבת להימשך, כי היא בנפשנו".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. טוסו לנו מהעיניים אליטה פלצניטה

    הזוי מגדלים את הדור הבא של ילדי תפנוקים 'מגיע לי' עשירים פלצנים מנותקים והתגובה של המנהל בכלל שיא הניתוק מהמציאות.
    את הכסף מתוכניות הטסת הילדים בעולם אפשר לחסוך למלגות קיום לילדים שלומדים רעבים ובפחד מהמצב הכלכלי בבית במפגשים בינלאומיים עם הפריפריה בישראל.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר