מצעד החיים בפולין (צילום: Wjarek/depositphotos.com)
מצעד החיים בפולין (צילום: Wjarek/depositphotos.com)

משרד החינוך ביטל את המסעות, ההורים ייאלצו לשלם

הורים ששילמו עבור המסע לפולין של ילדיהם שאמור היה להתקיים בחודש דצמבר ייאלצו לשלם דמי ביטול של אלפי שקלים למרות שמשרד החינוך הוא זה שביטל את המסע. הורים התלוננו להנהגת ההורים הארצית בנושא, וזו תשלח מכתב לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' בדרישה לקבל החזר מלא

פורסם בתאריך: 13.11.23 12:17

הורים תלמידים ששילמו עבור מסע לפולין שאמור היה להתקיים בחודש דצמבר ייאלצו לשלם דמי ביטול של אלפי שקלים למרות שלא הם ביטלו את המסע אלא משרד החינוך. הורים רבים פנו בתלונות להנהגת ההורים הארצית בנושא, ול"כלבו – חיפה והקריות" נודע כי בקרוב תוציא הנהלת ההנהגה מכתב לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' בדרישה לקבל החזר מלא.

במשרד החינוך אומרים כי פרסום ההודעה על ביטול המסעות נעשה כעת כדי למנוע את תשלום דמי הביטול, אך הדבר תקף רק למסעות שהיו אמורים לצאת בחודש פברואר 2024.

בשנת 2020 הכינה מחלקת המחקר והמידע של הכנסת דוח המתייחס לנושא. אז בוטלו המסעות לפולין בעקבות הנחיית משרד הבריאות בשל מגיפת הקורונה. מהדוח עולה כי "המשתתפים נדרשו לשלם דמי ביטול בהתאם לחוזה בינם לבין חברת הנסיעות, שעשויים לעמוד על כמחצית או כל עלות הנסיעה – עד 4,800 שקל". לפי הדוח, "גובה ההחזר תלוי במשך הזמן בין מועד יציאת המשלחת להודעה על הביטול. על פי נתוני משרד החינוך, כ-30 אחוז מהמשתתפים שנסיעתם בוטלה יידרשו לשלם את מלוא דמי ההשתתפות במשלחת. כ-40 אחוז נוספים המשתתפים ישלמו עד 2,430 שקל – כמחצית מעלות ההשתתפות במשלחת. סך העלות המשוערת להורים הוא כ-21 מיליון שקל".

 

 

דובר הנהגת ההורים הארצית אייל טל: "אנחנו דורשים בתוקף שהכספים יוחזרו להורים במלואם. ההורים הם לא אלה שבוחרים את החברות שאיתן יוצאים לפולין. החברות האלה זכו במכרז של משרד החינוך. נכון שבמכרז יש תנאים לביטול המסע, ויכול להיות שמשרד החינוך עומד בתנאים הללו, אבל החברות האלה מגבות את עצמן באמצעות דמי הביטול שבמקרים מסוימים הם מלוא הסכום, ומי שמשלמים את המחיר הם ההורים. הם צודקים בדרישתם לקבל החזר. לא ייתכן שההורים ישלמו אלפי שקלים על מוצר שהם לא צרכו אותו, ולא בפעם הראשונה".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "ההודעה על ביטול משלחות התלמידים לפולין במועד החורף נמסרה במועד זה כדי למנוע מההורים תשלום דמי ביטול".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר