לומדים עברית (צילום: ניר כפרי)
לומדים עברית (צילום: ניר כפרי)

ילדים עולים ילמדו באולפן מזורז בליאו באק

האולפן שייפתח ביום ראשון יכין את הילדים העולים, מגיל 5 עד 17, ללימודים בעברית במערכת החינוך. יותר מ-100 ילדים ממדינות חבר העמים לשעבר ישתתפו באולפן בבית הספר ליאו באק הציבורי בהדר

פורסם בתאריך: 12.8.17 16:22

יותר מ-100 ילדים עולים חדשים הנמצאים רק חצי שנה בארץ יתחילו ללמוד ביום ראשון באולפן מיוחד שייפתח עבורם בבית הספר הממלכתי ליאו באק שבהדר. כך מסרה ל"כלבו – חיפה והצפון" יו"ר דירקטוריון הרשות לקליטת עלייה בחיפה יוליה שטראים. במערכת החינוך העירונית מבקשים בדרך זו לאפשר להם להיקלט באופן חלק במערכת החינוך.

שטראים: "1 בספטמבר כבר מגיע והיה צורך לפתוח את האולפן במיוחד בשבילם עכשיו. כולם מדברים קצת עברית, אבל זה לא יספיק להם כדי להבין מה אומרים בכיתה. במשך שבועיים הם ילמדו עברית באולפן מזורז עם מורים מקצועיים שיכינו אותם ללימודים. למעשה ישנם עוד תלמידים שהגיעו רק לפני חודשים ספורים לחיפה אך הם עדיין לא נמצאים בשלב שמאפשר להם להצטרף לקבוצה הזו. מכיוון שמדובר במספר רב של תלמידים קיבלנו מהעירייה את האפשרות לעבוד בבית הספר ליאו באק".

לדברי שטראים מדובר בילדים מגיל 5 עד 17 שהגיעו לארץ מרוסיה, מאוקראינה, מבלרוס וממולדובה. "בסוף הלימודים באולפן מתוכנן לתלמידים יום כיף טיול בחולון וכניסה למוזיאון הילדים".

כמה עולים הגיעו לחיפה מתחילת השנה?

"מחודש ינואר הגיעו לעיר יותר מ-2,000 איש כולל מארצות הברית ומצרפת".

שטראים מוסיפה שגם ההורי התלמידים הללו יעברו סדנת הכנה לקראת כניסת ילדיהם לבית הספר: "הסדנה תתחיל ביום רביעי. בסדנה נפגיש אותם עם עובדת סוציאלית, עם פסיכולוגית ועם קצין ביטחון של העירייה כדי שידברו איתם על הכניסה לבית הספר, איך לפתור בעיות, וכמובן ידברו איתם על המנטליות הישראלית שהיא מאוד שונה מהמנטליות במקום שממנו הם הגיעו".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר