בית הספר מגינים (צילום: ניר בלזיצקי, דוברות עיריית חיפה)
בית הספר מגינים (צילום: ניר בלזיצקי, דוברות עיריית חיפה)

מגינים: העירייה לא דאגה לכיתות מונגשות כחוק

יו"ר ועד ההורים של בית הספר מגינים ברוך שמאילוב טוען כי עיריית חיפה לא דאגה לכיתות מונגשות כחוק. במגינים לומדים ארבעה תלמידים עם לקויות שמיעה, שעל פי חוזר מנכ"ל משרד החינוך חייבים כיתה מונגשת. העירייה: "בית הספר נמצא בתהליך הכשרת כיתות המותאמות ללקויי שמיעה"

פורסם בתאריך: 17.1.24 10:27

עיריית חיפה השקיעה מיליוני שקלים בבנייתו מחדש של בית הספר מגינים בקרית חיים אך לא דאגה לכיתות מונגשות כחוק – כך טוען יו"ר ועד ההורים של בית הספר ברוך שמאילוב. לדבריו, במגינים לומדים ארבעה תלמידים עם לקויות שמיעה, שעל פי חוזר מנכ"ל משרד החינוך חייבים כיתה מונגשת.

במכתב זועם ששלח לראשי מערכת החינוך העירונית ולראש העיר עינת קליש רותם מתלונן שמאילוב על הבעיה ומתריע: "אם ימרחו אותנו נאלץ להשבית שוב את בית הספר כפי שעשינו בעבר. ביום ראשון 700 ילדים חזרו הביתה, למגינים המקורי, לאחר גלות של שנה ושבעה חודשים. זה היה יום היסטורי ומרגש שייזכר לדורי דורות, אך ביחד עם השמחה הרבה, להפתעתנו הרבה העירייה לא הנגישה כיתות לארבעה תלמידים עם לקויות שמיעה. מדובר בזכות בסיסית עבור אותם ילדים. מדובר בנושא חשוב שמקל ועוזר לאותם ילדים להישאר מרוכזים בשיעור. שוב, לכאורה, עיריית חיפה רומסת זכויות בסיסיות וחיוניות של ילדים שחייבים את ההנגשה. חשוב להדגיש שאותם ילדים מוכרים ורשומים במערכת החינוך ולא זקוקים לאישור או להיתר חדש להנגשה. האם הנושא נשכח ולא נלקח בחשבון לכאורה בגלל רשלנות? או לכאורה ניסיון לחסוך כסף על גב הילדים שחייבים את ההנגשה? עצוב ומאכזב שאנו חייבים להיאבק למען תנאים בסיסיים של ילדינו".

 

 

בשיחה עם "כלבו – חיפה והקריות" אמר שמאילוב: "זה לא נתפש שהעירייה מיהרה להוציא הודעה חגיגית על כך שהבנייה הושלמה והתגאתה בכספים שהיא השקיעה, אבל עם כל הכבוד – מה עם הכיתות המונגשות? היה להם מספיק זמן להתארגן, כמעט שנתיים. איך הם לא דאגו להנגיש את הכיתות עבור התלמידים? זו לא אופציה, זו חובה בחוק".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "בארבע כיתות חדשות הותקנו תקרות אקוסטיות ומזגנים המאפשרים תנאי לימוד גם עבור לקווי שמיעה. בתוך כך, בית הספר נמצא בתהליך הכשרת כיתות לימוד המותאמות ללקויי שמיעה על פי התקן".

 

בית הספר מגינים (צילום: ניר בלזיצקי, דוברות עיריית חיפה)

בית הספר מגינים (צילום: ניר בלזיצקי, דוברות עיריית חיפה)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר