בית הספר יזרעאליה (צילום: חגית הורנשטיין)
בית הספר יזרעאליה (צילום: חגית הורנשטיין)

יזרעאליה: הורים מאיימים לא לשלוח את ילדיהם לבית הספר

הורים טוענים כי בכיתה א' בבית הספר היסודי יזרעאליה בנוה שאנן לומדים 36 תלמידים בצפיפות בלתי נסבלת. לדבריהם, אם הבעיה לא תיפתר הם לא ישלחו את ילדיהם לבית הספר. אב לאחד מהילדים: "אם ילד צריך ללכת לשירותים, כל התלמידים צריכים לקום ולהזיז את השולחנות"

פורסם בתאריך: 22.1.24 15:17

הורים לתלמידים בכיתה א' בבית הספר היסודי יזרעאליה בנוה שאנן מאיימים לא לשלוח את ילדיהם לבית הספר אם בעיית הצפיפות בכיתה לא תיפתר.

אב לאחד מהילדים טוען כי בכיתה לומדים 36 תלמידים בחדר קטן שאינו מותאם לאכלס מספר כזה של תלמידים. "עד כדי כך צפוף בכיתה שאם ילד צריך ללכת לשירותים הוא לא מסוגל לצאת מהכיתה ולעבור בין השולחנות. אם מישהו רוצה לצאת החוצה, כל התלמידים צריכים לקום ולהזיז את השולחנות ואת הכיסאות. בימים חמים המזגן לא מסוגל לקרר את החדר בגלל עומס התלמידים שסובלים מהחום ומתקשים ללמוד".

לדבריו, בעיה נוספת שפוגעת בלימודים היא שמחצית מילדי הכיתה הם דוברי רוסית שלא מדברים עברית: "קשה כך להתקדם בחומר. יש תלמידים שזקוקים ליחס אישי יותר, אך בגלל המצב בלתי אפשרי לגשת אליהם ולעזור".

 

 

האם פניתם למשרד החינוך?

"בוודאי. הרבה הורים שלחו אימיילים למשרד החינוך ולעיריית חיפה (יצוין כי לעירייה אין כל נגיעה לנושא; ש"מ) אך לא נענו. זה מצב שדורש מענה דחוף ביותר, ויש הורים שכבר אומרים שאם לא יימצא פתרון מיידי, הם לא ישלחו את ילדיהם לבית הספר. הפתרון נמצא בהישג יד כי ביזרעאליה יש מורה משלימה שיכולה לחנך כיתה א' אם יפצלו את הכיתה. היא רק ממתינה להנחיה".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "על פי תקן משרד החינוך, כל עוד מדובר בפחות מ-40 תלמידים לא ניתן לפצל את הכיתה לשתי כיתות. הכיתה מונה כיום 36 תלמידים על רקע של אירוח תלמידים מרשויות שהתפנו על פי החלטות המדינה. קהילת בית הספר מברכת את התלמידים המצטרפים. לכיתה שובצה תומכת הוראה ושתי בנות שירות לאומי שנמצאות בכיתה באופן קבוע. מנהלת בית הספר הקצתה משאבים בית ספריים לתמיכה בכיתה ולמענים פרטניים. כמו כן מנהל המחוז הקצה שעות הוראה לפיצול הכיתה לקבוצות לימוד קטנות במקצועות הליבה. אנו סומכים על הנהלת בית הספר ועל הצוות החינוכי כי ניתן המענה המיטבי עבור התלמידים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. רוי

    יש מסםיק מקום לשלוח לבית ספר נוסף בשכונה שם יש הרבה פחות ילדים בכל כיתה א וגם בשאר השכבות. למה חלק מילדי המפונים לא יכולים ללמוד גם שם?

  2. אתאיסט

    כל הכסף בחינוך הדתי ובהסכמים הקואליציונים. ולמי לא נשאר? למשלמי המיסים החילוניים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר