תיכון ליאו באק (צילום: שושן מנולה)
תיכון ליאו באק (צילום: שושן מנולה)

ליאו באק פתח בית ספר להורים

בית הספר להורים של ליאו באק נפתח בשיתוף עם מכון אדלר ומציע שני ערוצי פעילות לשני קהלי יעד - הורים והסגל החינוכי של בית הספר. מנכ"ל ליאו באק הרב אופק מאיר: "זה הזמן להשקיע בהיבט הרגשי של ילדינו לאחר הטראומה הגדולה, ולכן בחרנו לפתוח את בית הספר כעת, למרות ובגלל המלחמה"

פורסם בתאריך: 25.1.24 09:45

מרכז החינוך ליאו באק פתח בשיתוף עם מכון אדלר בית הספר להורים כ"חלק מראייה הוליסטית המנסה לייצר עבור תלמידיה סביבה חינוכית מקיפה על בסיס התקרבה היהודית ישראלית". בית הספר החל לפעול לאחר שנת פיילוט מוצלח של התוכנית "הורים בלב", שעיקרה היה הרצאות וסדנאות העצמה הורית שהעבירו היועצות החינוכיות בליאו באק.

מטרתו של בית הספר להורים היא להעמיק את הקשר בין הילדים למבוגרים המשמעותיים בחייהם, ובראש ובראשונה ההורים, על מנת להעניק להם יסודות איתנים לקראת חייהם הבוגרים.

בית הספר מציע שני ערוצי פעילות עיקריים עבור שני קהלי יעד – הורים והסגל החינוכי של בית הספר. פעילות ההורים ממשיכה את שהיה בשנה שעברה בקתדרה, ובמסגרתה תועבר סדרה של הרצאות על אתגרי ההורות בעת הזאת. בית הספר יקיים סקר ראשוני לדיוק הצרכים הספציפיים וההתמודדויות הנפוצות, ולפיו יוזמנו הרצאות של אנשי מקצוע. בשל מצוקות המלחמה יבצע בית הספר התאמות נדרשות בתוכני ההרצאות.

 

 

בית הספר מציע למוריו קורס מנחי הורים שנבנה בשיתוף עם מכון אדלר. תוכנית הכשרה נותנת להם ערך מוסף בתפקוד היומיומי ופותחת עבורם ערוצי הכשרה והעשרה נוספים. הלימודים נמשכים שלוש שנים ומורכבים מלמידה חווייתית ומעשית. הם מתקיימים בקבוצות קטנות ומקיפים עולמות ידע ותיאוריות בתחום המשפחה ומערכות היחסים בתוכה – הורים וילדים, הגיל הרך, מתבגרים, יחסי אחים, זוגיות בהורות ויחסים בין דוריים. המשתתפים יבצעו את משימות הפרקטיקום בתוך קהילת ליאו באק וירחיבו את פעילות בית הספר להורים ואת השירות הניתן להם. עם סיום הלימודים יהיו בליאו באק כ-20 מנחי הורים מוסמכים.

מנכ"ל ליאו באק הרב אופק מאיר: "במיוחד היום זהו הזמן להדגיש ולהשקיע בהיבט הרגשי של ילדינו לאחר הטראומה הגדולה שחוותה כל החברה הישראלית. לכן בחרנו לפתוח כעת, למרות ובגלל המלחמה, את בית הספר להורות. זוהי בשורה גדולה למערכת החינוך, שבמסגרת בית הספר ניתנים כלים לצוותי החינוך להנחות תהליכים משמעותיים בקהילת ההורים. זוהי השקעה עצומה בצוותים, אך אני מאמין שזהו הדבר הנכון והראוי לעשות – לפתח ככל הניתן את צוותי החינוך, ומשם לבנות סביבה חינוכית אשר מפתחת ומכשירה את הדור הבא של החברה הישראלית".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר