ד"ר מלי דנינו (צילום: יח"צ)
ד"ר מלי דנינו (צילום: יח"צ)

סקר: כך השפיעו אירועי 7 באוקטובר על תלמידי ישראל

סקר ארצי חדש של אגודת ניצן בשיתוף עם מכון סמית מצביע על קשיים משמעותיים בלימודים, על שינויים בהתנהגות ועל בעיות חברתיות. מעדויות של הורים שהשתתפו בסקר, לבתי הספר אין את הכלים לתת מענה לימודי ורגשי

פורסם בתאריך: 31.3.24 11:40

אירועי 7 באוקטובר השפיעו דרמטית על תלמידי ישראל – כך קובע סקר ארצי חדש אשר מצביע על קשיים משמעותיים בלימודים, על שינויים בהתנהגות ועל בעיות חברתיות. מעדות של רבים מההורים, לבתי הספר אין את הכלים לתת מענה לילדיהם.

מהסקר, שערכה אגודת ניצן (אגודה לקידום ילדים ובוגרים עם לקויות למידה, הפרעת קשב וקשיי הסתגלות ותפקוד) בשיתוף עם מכון סמית, עולה כי 64 אחוז מההורים דיווחו שלפחות אחד מילדיהם חווה קשיים בלימודים ו/או שינויים התנהגותיים/חברתיים. עוד עולה כי 39 אחוז מההורים ציינו שלפחות אחד מילדיהם חווה קשיים לימודיים בעקבות אירועי 7 באוקטובר, כאשר השיעור הגבוה ביותר של הורים שציינו כי ילדיהם חוו קשיים בלימודים הוא במחוז חיפה ובמחוז הדרום.

באשר לקשיים חברתיים, 59 אחוז מההורים ציינו שאצל לפחות אחד מילדיהם חלו שינויים התנהגותיים ו/או חברתיים בעקבות 7 באוקטובר. באגודת ניצן מדגישים כי קיים קשר בין קשיים לימודיים לקשיים התנהגותיים ו/או חברתיים – בקרב אלו שחוו קשיים בלימודים, קרוב ל-90 אחוז חוו גם שינויים התנהגותיים ו/או חברתיים.

 

 

נתון מדאיג נוסף שעולה מהסקר הוא ש-55 אחוז מההורים שילדיהם הושפעו מאירועי 7 באוקטובר ציינו שלבתי הספר אין מספיק כלים כדי לתת מענה בתחומים הלימודי והחברתי. באשר למענה רגשי, המספרים מדאיגים אף יותר – 72 אחוז מהורים ציינו שלבית הספר אין מספיק כלים כדי לתת מענה בתחום הרגשי.

מאז 7 באוקטובר פועלת אגודת ניצן בשורה רחבה של יוזמות לטובת ילדי ישראל והוריהם בכלל, ובפרט עבור הילדים שפונו מבתיהם, בסיוע לימודי, חברתי ורגשי. האגודה פועלת למתן ייעוץ להורים באמצעות קו חירום ופגישות אישיות בזום ללא תשלום; להענקת סיוע לימודי לילדים עם ליקויי למידה ועם הפרעות קשב שזקוקים לשיעורי הוראה מותאמת ולהקניית אסטרטגיות למידה; ולהעברת סדנאות להקניית כלים ומיומנויות להקלה על העומס הרגשי.

מנכ"לית אגודת ניצן ד"ר מלי דנינו: "הנתונים שעולים מהסקר שערכנו הם מדאיגים מאוד. זוהי קריאת השכמה לכולנו למען דור העתיד. הילדים שפונו מבתיהם משוועים ליד מכוונת ולכתף תומכת, אך לבתי הספר שעושים לילות כימים אין הכלים הדרושים כדי לתת מענה אישי ואפקטיבי. אגודת ניצן גאה לקחת חלק בפרויקטים רבים ברחבי הארץ כדי שאף ילד לא יישאר מאחור".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר