תפריט במסעדה (צילום: אסף עברון)
תפריט במסעדה (צילום: אסף עברון)

מקצוע חדש בבית הספר לתיירות ולמלונאות: ניהול מסעדה

בבית הספר לתיירות ולמלונאות ברמת הדר לומדים השנה תוכנית לפתיחת עסקים ולניהולם, הכוללת ניהול פיננסי, ניהול אירוח וניהול תפריטים. האימונים: בקפיטריה של בית הספר

פורסם בתאריך: 5.9.17 08:13

תלמידי בית הספר התיכון לתיירות ולמלונאות ברמת הדר ילמדו השנה איך לפתוח עסק ולנהל אותו. לדברי מנהלת בית הספר איריס בילו, במסגרת זו ילמדו הנערים שעתיים בשבוע תוכנית ביזמות עסקית, שאת העבודה המעשית הנלווית לה הם יבצעו בקפיטריה הלימודית בבית הספר. בין הנושאים שילמדו בתוכנית נכללים הרכבת תפריטים, ניהול מסעדה וניהול בית הארחה.

בבית הספר לתיירות ומלונאות לומדים 103 תלמידים מכיתה ט' עד כיתה י"ב. יצוין כי למרות שמדובר בתיכון אישר משרד החינוך לבית הספר לקלוט תלמידים כבר מכיתה ט'. מלבד התוכנית ליזמות עסקית יש בבית הספר שתי מגמות – מלונאות עם התמחות באמנות הבישול והאפייה, ומגמת תיירות ופנאי עם שתי התמחויות – ניהול מלונאי וניהול תיירותי. בית הספר מגיש את תלמידיו לבחינות הבגרות, לבחינות לקבלת תעודה טכנולוגית ולקבלת תעודת הסמכה מקצועית.

בילו: "אני לא רוצה שהתלמידים שלומדים פה יהיו אך ורק עובדי מטבח אלא ילמדו הלכה למעשה איך מנהלים עסק. יצרנו תוכנית לימודים שמתחילה כבר בכיתה י', שבה התלמידים לומדים ניהול פיננסי, ניהול אירוח וניהול תפריטים".

מה לומדים בשיעור ניהול תפריטים?

"כשלקוח מגיע ומבקש לארגן אירוע הוא רוצה לדעת איזה אוכל מציעים לו. התלמידים לומדים איך לבנות את התפריט ואיך להתאים אותו לקהל היעד, ומתבקשים לגלות יצירתיות ולהמציא מתכונים ותפריטים ייחודיים. התלמידים נחשפים לכל התהליך של ניהול התפריט – משלב גיבוש התפריט ועד לשלב ההגשה".

ומה לומדים בנושא ניהול עסק?

"הם לומדים איך לפתוח עסק שיהיה כלכלי, כלומר רווחי. הרעיון הוא לשתף אותם בכל תהליך החשיבה ולא רק בעריכת מתכון. אני רוצה שהתלמיד לא רק ייצא עם תעודה מקצועית אלא יידע לנהל עסק הלכה למעשה".

לדבריה של בילו, צוות בית הספר בדק את הסיבות לכישלונותיהם של עסקים רבים בתחום הארחה והמסעדנות: "ראינו שאנשים רבים שפתחו מסעדות או בתי אירוח הפסידו בגלל שהם לא ידעו לתמחר את מה שהם מכרו בצורה כזו שיישאר להם רווח. מכאן יצאנו לתוכנית שבה אנחנו מלמדים את התלמידים שלא מתמחרים גבוה מדי וגם לא נמוך מדי, ומהי הדרך הטובה ביותר לתמחר".

אחרי החגים יתחילו כאמור התלמידים ליישם את החומר הנלמד בקפיטריה הלימודית בבית הספר: "הם יתנסו בתמחור, במכירה, בניהול צוות, בעבודה במשמרות ואפילו בשיווק. כשהם יסיימו את הלימודים יהיו להם כלים לפתיחת עסק".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר