נערה מתבגרת עם בקבוק בירה (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
נערה מתבגרת עם בקבוק בירה (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

פיילוט למורים: כך תתמודדו עם ילדים בגיל ההתבגרות

מורים ונציגים של מועצות תלמידים מבתי ספר תיכוניים בחיפה לומדים במסגרת פיילוט משותף להסתדרות הרפואית ולמשרד החינוך כיצד להתמודד עם ילדים בגיל ההתבגרות

פורסם בתאריך: 27.11.17 12:09

מורים ונציגים של מועצות תלמידים מבתי ספר תיכוניים בחיפה לומדים בימים אלה כיצד לטפל בילדים בגיל ההתבגרות, וזאת במסגרת פיילוט משותף להסתדרות הרפואית ולמשרד החינוך. הפיילוט מתקיים בשני מחוזות בלבד של משרד החינוך – מחוז חיפה ומחוז דרום.

נושאי הלימוד בפיילוט הם האתגרים בגיל ההתבגרות וההתמודדות מולם במסגרת בית הספר, הפרעות קשב וריכוז – מיתוסים ועובדות, התנהגויות סיכוניות בגיל ההתבגרות בדגש על צריכת אלכוהול ועל הפרעות אכילה, והאם קשיי למידה נגרמים בשל בעיה נוירולוגית, גנטית או סביבתית.

 

 

משרד החינוך במחוז העביר לבתי הספר רשימה של רופאים מומחים וביקש מהמנהלים לזמן אותם להרצאות ולסדנאות. לדבריה של יהודית סיני, הממונה על הבריאות במחוז חיפה של משרד החינוך, בתי ספר רבים הביעו את הסכמתם להשתתף בפיילוט, והמרצים עושים את עבודתם בהתנדבות. יצוין כי בנוסף למורים ולנציגי מועצות התלמידים, גם הורים הוזמנו לתרום את חלקם, וכי בתי הספר שכבר התחילו במימוש התוכנית הם עירוני א', עירוני ג' ועירוני ה'.

סיני: "אנחנו מעוניינים להקנות למורים שלנו ידע בנושאים רפואיים הקשורים לגיל ההתבגרות ולרווחתם הנפשית של התלמידים, ולצייד אותם בכלים שהם יוכלו להשתמש בהם בהתמודדויותיהם היומיומיות מול תלמידים בגיל ההתבגרות שהוא גיל רווי האתגרים. אנחנו מקווים שהפעילות הזו גם תעודד את בתי הספר להיכנס לתוכנית הארצית של מקדמי בריאות, מכיוון שמשרד החינוך הציב יעד ארצי לבתי ספר להיכנס לתוכנית הזו עד שנת 2020. אני מקווה שהפיילוט יצליח ושתהיה דרישה להמשכיות".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר