קמפוס בית בירם של בית הספר הריאלי (צילום: בית הספר הריאלי)
קמפוס בית בירם של בית הספר הריאלי (צילום: בית הספר הריאלי)

בית הספר הריאלי פתח מסגרת למחוננים

תלמידי סניפי היסוד של בית הספר שאותרו כמחוננים ולא מעוניינים לעבור לדוד ילין יכולים להצטרף לתוכנית המותאמת של הריאלי שבמסגרתה הם לומדים יום בשבוע בבית בירם את המקצועות מתמטיקה, מדעים ואמנויות

פורסם בתאריך: 27.11.17 15:33

בית הספר הריאלי החל להפעיל תוכנית למחוננים מקרב תלמידי סניפי היסוד של בית הספר. התוכנית מיועדת לתלמידים שהעדיפו לא להצטרף לכיתת המחוננים האזורית בבית הספר דוד ילין, ואליה התקבלו 60 תלמידים מכיתות ד'-ו' שגם נהנים ממסגרת המטפחת את יכולותיהם וגם נשארים בכיתות שבהן הם התחילו את לימודיהם עם חבריהם.

המשתתפים בתוכנית מקבלים פטור מיום לימודים אחד בשבוע בסניף, וביום הזה הם לומדים בבית בירם בתוכנית המותאמת ליכולותיהם. בריאלי מציינים שהתוכנית מאפשרת לכל תלמיד להתקדם בקצב שלו, מפתחת יכולת חשיבה מופשטת ועוסקת בתכנים כמו חשיבה ביקורתית, יצירתית ואנליטית ובהעשרת הידע.

 

 

סמנכ"לית הפדגוגיה של בית הספר שוש עידן: "התוכנית נבנתה לפי מודלים בתחום הוראת המחוננים הכוללים שלבים של חשיפה לחומרי לימוד מתקדמים, העמקה וחקר. הלימודים מתקיימים בשלושה תחומים – חשיבה יצירתית ומתמטית, מדעים ואמנויות. בעבר העברנו פעילויות העשרה למחוננים ולמצטיינים במדעטק, אבל אנחנו מרגישים שיש לנו יכולת להעביר את התוכנית בעצמנו, הן מבחינת כוחות ההוראה והן מבחינת מתקני בית הספר".

האם התוכנית תימשך גם בחטיבת הביניים?

"התלמידים המחוננים והמצטיינים בכיתות ז' כבר אמרו לנו שיש להם מערכת עמוסה ושהם מעדיפים לא להיכנס לתוכנית המותאמת. עם זאת הם משתתפים בתוכנית של מרכז חמ"ה (חינוך מחוננות והצטיינות) באוניברסיטת חיפה המיועדת לתלמידי חטיבות הביניים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עידן כהן

    במשך דורות, חלק, תלמידי קיבלו, ועוד יותר, דרשו, ייחוס חברתי וכמות כבוד של מושיעי עם.
    עכשיו הוכח שהם אנשים רגילים שרק היכולת הכלכלית של הוריהם שינתה להם את האופי.
    תלמיד מחונן אמיתי לא חושב על ייחוס חברתי אלא על פי פיתרון בעיות.
    לא ראיתי מעולם איש מחונן שנהנה מסיגר ומוויסקי משובח.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר