בית הספר רמב"ם
בית הספר רמב"ם

אושרה רק חמישית מהתקציב לשיפוץ בית הספר רמב"ם

בקהילה הדתית-לאומית בנוה שאנן בחיפה שוררת אכזבה ממשרד החינוך, שדווקא בהנהגת השר נפתלי בנט מהבית היהודי לא מאשר תקציב נחוץ לשיפוץ בית הספר המוזנח שמצבו לדבריהם הוא "זוועת עולם"

פורסם בתאריך: 7.12.17 15:12

אכזבה קשה בקהילה הדתית-לאומית בשכונת נוה שאנן בחיפה ממשרד החינוך שלא מסייע לבתי הספר הדתי רמב"ם. מצבו הפיזי של בית הספר ירוד עד כדי כך שעיריית חיפה העריכה את תקציב השיפוץ הדרוש לו ב-3.5 מיליון שקל, אך השבוע אישר המשרד סיוע בשווי של חמישית מהסכום הדרוש – 700,000 שקל בלבד.

לדבריו של פז גליקמן, מפעילי הבית היהודי בחיפה, מצביעי הבית היהודי מצפים מיו"ר המפלגה ושר החינוך נפתלי בנט לסיוע משמעותי הרבה יותר: "מדובר בתקציב נמוך משמעותית ממה שהעירייה ביקשה. בית הספר קיים כבר עשרות שנים, המצב שלו נורא והוא זקוק לשיפוץ יסודי. גם השירותים מוזנחים שם. זו זוועת עולם. גם אני למדתי בו בזמנו, ומאז המבנה לא השתנה. היום אני בן 36, וכשאני מגיע לאסוף את הבן שלי שלומד שם אני מזהה את כל הפינות והחדרים, רק שמצבם הוא רע מאוד. להערכתי, הפעם האחרונה שערכו שם שיפוץ היה לפני 30 שנה".

 

פינה מוזנחת בבית הספר רמב"ם

הזנחה בחדר השירותים בבית הספר רמב"ם

 

 

גליקמן מוסיף כי בית הספר חייב בהנגשה על פי החוק ומדובר בשיפוץ יקר.

בבית היהודי בחיפה היתה ציפייה שבנט, שזו עיר הולדתו, יעניק לכם עדיפות בקבלת התקציבים.

"לדעתי, בנט לא מודע לכך שהעירייה קיבלה רק חמישית מהתקציב שהיא ביקשה ושבאמת צריך אותו. זו בהחלט אכזבה. אנחנו מרגישים שמצביעי הבית היהודי לא מקבלים את מה שמגיע להם, ועל פניו נראה שאותנו סופרים אחרונים. בית הספר רמב"ם רק מגדיל את מספר התלמידים בו מדי שנה. גורם לצעירים להישאר בחיפה ואפילו מביא זוגות צעירים מחוץ לעיר להתגורר פה, אז למה לא מטפלים בו כמו שצריך? כולנו מכירים את הבעיה של נטישת הצעירים את העיר, ופה יש אוכלוסייה שרוצה לגור בחיפה, לתרום לעיר ולקדם אותה ואת השכונה, וההרגשה היא שיש מי שלא מבין את זה".

מה אתם מתכוונים לעשות?

"ההורים עדיין לא יודעים כי רק עכשיו הגיע המידע. נראה, נשב ונחליט ביחד. ברור לכולם שהמצב לא יכול להימשך כך. אנחנו לא רוצים להגיע למצב שבו המבנה יוכרז כמסוכן לציבור. אוי ואבוי אם נגיע ליום הזה. הסכום שאושר לשיפוץ לא עוזר הרבה".

תגובת משרד החינוך תפורסם לכשתתקבל.

 

ההזנחה בבית הספר

ההזנחה בבית הספר רמב"ם

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. הורה של ילד

    מסכים עם כל מילה! זו בושה איך שנראה בית הספר, והעירייה לא עושה כלום, וגם משרד החינוך. כל בתי הספר משופצים, רק את בית הספר הזה מזניחים. אין שם שטחי משחק, אין גינות, אין כיתות מעבדה, אין כלום! בושה

  2. רון

    זאת אותה עירייה שנתנה מכספי המיסים שלנו הרבה מיליונים כדי מללמן תאטרון מוסלמי שהוא תיאטרון הסתה נגד היהודים

  3. הורה

    התמונות כאן זה רק טיפה בים. אפשר למלא אלבומים שלמים עם התיעוד של המצב המוזנח

  4. חסר הרגליים אבל מה זה בועט

    הגיע הזמן לאחד את מערכת החינוך למערכת חינוך אחת ומאוחדת שתצור עם אחד עם לאומיות משותפת לכל ילדי ישראל וזאת בכדי למנוע מגזריות, פילוג ושנאת האחר.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר