בחינת הבגרות במתמטיקה (צילום: אילן אסייג)
בחינת הבגרות במתמטיקה (צילום: אילן אסייג)

ממוצע הבגרות: הערבים והחרדים מובילים באנגלית

משרד החינוך פרסם לראשונה את ממוצע ציוני הבגרות המפורטים, בעקבות עתירה של התנועה לחופש המידע. ב-5 יחידות אנגלית מוביל בית הספר נזירות נצרת, וב-5 יחידות מתמטיקה מוביל בית הספר אליאנס

פורסם בתאריך: 5.1.18 08:02

בתי הספר הפרטיים במגזר הערבי והחרדי בחיפה מובילים בטבלת ממוצע הציונים במקצוע האנגלית לבגרות ברמה של 5 ו-4 יחידות לימוד – כך עולה מניתוח נתוני הבגרות במקצוע שפורסמו על ידי משרד החינוך. הנתונים מתייחסים למחזור שסיים את לימודיו בשנת 2016.

במקום הראשון באנגלית ברמה של 5 יחידות ניצב בית הספר נזירות נצרת עם ממוצע ציונים של 93.9. בית הספר האורתודוקסי הערבי נמצא במקום השני עם ממוצע של 92.7, ובית חיה מושקא השייך לחסידות חב"ד במקום השלישי עם ממוצע של 92.08.

ברמה של 4 יחידות לבגרות באנגלית מוביל בית הספר החרדי בית יעקב עם ממוצע ציונים של 91.28, במקום השני נזירות נצרת עם ממוצע של 90.8, והאורתודוקסי הערבי ניצב במקום השלישי עם 89.71.

בתי הספר הפרטיים הריאלי וליאו באק, שנחשבים למובילים בעיר, נמצאים במרכז הטבלה ברמה של 5 יחידות לימוד באנגלית, וברמה של 4 יחידות לימוד נמצא הריאלי במקום השביעי וליאו באק במקום ה-19 מתוך 22 בתי ספר.

 

ממוצע ציוני הבגרות באנגלית

 

פרסום ממוצעי ציוני בחינות הבגרות לפי בתי הספר התאפשר בעקבות עתירה שהגישה התנועה לחופש המידע נגד משרד החינוך. עד כה פרסם המשרד תמונה חינוכית שכללה רק את אחוז הזכאים לבגרות וציונים של מקצועות בודדים בלבד. הנתונים שנחשפו כוללים את כל המקצועות שבהם נבחנו התלמידים לבגרות החל משנת 2013 ועד לשנת 2016, ומתוכם בחרנו שלושה – אנגלית, מתמטיקה והבעה עברית.

בהערות לנתונים שפרסם המשרד נכתב כי על מנת שלא לפגוע בפרטיותם של התלמידים ולמנוע אפשרות זיהוי לא נמסרו ציונים לתנועה לחופש המידע אם במקצוע מסוים נבחנו פחות מחמישה תלמידים מכלל תלמידי בית הספר. עוד נכתב בהקדמה כי בבתי ספר שבהם נבחנו במקצוע מסוים פחות מ-11 תלמידים לא נעשה חישוב של הממוצע "מכיוון שבעיבוד אוכלוסייה מצומצמת, שינוי קטן של מספר מוחלט עשוי לגרום לשינוי גדול בממוצע, והדבר היה עשוי לגרום להטעיית הציבור".

 

 

במתמטיקה מוביל בית הספר אליאנס את טבלת הציונים ברמה של 5 יחידות לימוד עם ממוצע של 88.07. בית הספר האורתודוכסי הערבי ניצב אחריו עם ממוצע של 88.05, והריאלי ניצב במקום השלישי עם ממוצע ציונים של 87.66. את הרשימה סוגר בית הספר רעות לאמנויות עם 75.95 אחוז.

את טבלת הציון הממוצע ברמה של 4 יחידות לימוד במתמטיקה מוביל בית הספר עירוני ג' עם 88.18. במקום השני ניצב בית חיה מושקא עם 88.12, ורעות לאמנויות נמצא במקום השלישי עם 86.44. בית הספר הטכנולוגי-מדעי בסמ"ת סוגר את הרשימה עם ממוצע של 64.7.

 

ממוצע ציוני הבגרות במתמטיקה

 

במקצוע הבעה עברית, שבו נבחנו רק תלמידים בבתי הספר במגזר היהודי, מוביל הריאלי עם ממוצע של 83.68. במקום השני ניצבת אולפנת צביה עם 82.38, ובמקום השלישי בית הספר רעות לאמנויות עם ממוצע של 82. את הטבלה סוגרים בתי הספר בית יעקב תהילה, עירוני א' ובית הספר הטכני של חיל האוויר.

 

ממוצע ציוני הבגרות בהבעה עברית

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. חנה

    מישהו טרח לבדוק כמה תלמידים יש בכל כיתה בבתי הספר אלה? למיטב ידיעתי בבתי הספר הערביים המובילים (שהינם פרטיים ומשלמים שם הון תוספות) מספר התלמידים בכל כיתה אינו עולה על 20, בעוד שבבתי הספר היהודים יש לעיתים 40 תלמידים בכל כיתה!!! קשה לראות בפרסום (קטן מאוד) איפה נמצא תיכון אלמותנבי החיפאי, ויש עוד תיכון ברחוב יצחק שדה במידות לימודי שלוה… לאן הגיעו תלמידי בתי ספר אלו?
    מעניין כמה תלמידות יש בבתי הספר של בני עקיבא בכל כיתה? איפה ממוקמת הישיבה התיכוניים יבנה (לבנים)?
    על מנת לשקף את כל האמת, יש לפרסם את כל הנתונים. כמה תלמידים נגשו בכל שנה לבחינות. כמה תלמידים בכיתה. כמה שעות שבועיות…. מכירה מישהי שלמדה הנזירות חיפה והיא סיפרה לי שלמדו שם 7(!) שעות שבועיות אנגלית. לא יודעת אם זו אמת, אבל זה מה שסיפרה. בנוסף, אמרה שב5 יחידות הן היו 14 בנות בכיתה….
    חומר למחשבה (לקוראים ולמשרד החינוך!!!)

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מעניין האם השנאה או הקנאה מעבירה אותך על דעתך?
    כי אם הערבים והחרדים היו אחרונים ברשימה כנראה שהיית מחכחת את ידיך בהנאה

  3. OnePlace, Arabs in Israel » חינוך: נתונים ותוכניות. עדכונים

    […] ממוצע הבגרות: הערבים והחרדים מובילים באנגלית. משרד החינוך פרסם לראשונה את ממוצע ציוני הבגרות המפורטים, בעקבות עתירה של התנועה לחופש המידע. ב-5 יחידות אנגלית מוביל בית הספר נזירות נצרת, וב-5 יחידות מתמטיקה מוביל בית הספר אליאנס, מאת: שושן מנולה, כלבו חיפה והצפון, 5.1.18 08:02 ♦ […]

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר