המכללה האקדמית לחינוך גורדון (צילום: אורי אילון)
המכללה האקדמית לחינוך גורדון (צילום: אורי אילון)

מכללת גורדון תבנה קומה נוספת ואגף חדש

בתום סאגה ארוכה דחתה ועדת המשנה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה חלק מהמלצותיו של מהנדס העיר ואישרה את תוכנית הבינוי של הפרויקט שירחיב את המכללה האקדמית לחינוך גורדון

פורסם בתאריך: 30.5.18 12:27

המכללה האקדמית לחינוך גורדון תבנה קומה נוספת ואגף חדש ובו שלוש קומות חניה. ביום שני אישרה ועדת המשנה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיריית חיפה את תוכנית הבינוי של הפרויקט, ובעקבות החלטת הוועדה הודיעה המכללה כי בניית תוספת הקומה תצא לדרך מיד עם קבלת היתר הבנייה.

התוכנית שאושרה כבר בשנת 2005 מאפשרת בנייה בהיקף של 10,400 מ"ר. במסגרת הפרויקט תכלול הקומה החדשה שתתווסף למבנה הישן ארבע כיתות ומרחב מוגן, והמבנה החדש יוכל להכיל שש קומות מעל הקרקע ועוד שלוש קומות מתחתיה.

הפרויקט נדון בוועדה המקומית כבר בסוף 2017 אך נדחה על ידה, למעט בניית חניון תת קרקעי שהיווה חלק מהיוזמה לבנייתו של אגף חדש. הסיבה לדחייה היתה אי הצגת פתרון הולם לביקוש הקיים לחניה. המכללה ערערה על ההחלטה בפני ועדת הערר המחוזית, וזו קבעה כי לא ניתן לדרוש במסגרת היתרי בנייה חדשים פתרון חניה למתחם כולו. עוד נקבע כי במסגרת הבקשות שיידונו שוב בוועדה המקומית יוצג פתרון חניה לפי התקן עבור תוספות השטח החדשות המבוקשות בלבד. ועדת הערר קבעה גם כי הוועדה המקומית תקיים דיון בדחיפות בבקשות.

 

 

בדיון שנערך השבוע בוועדת המשנה המליץ מהנדס העיר אריאל וטרמן בפני חברי הוועדה לקבוע שהמכללה תסיג את קיר החניון התת קרקעי שהיא מבקשת לבנות בשני מטרים בלי שמספר החניות יקטן. חברת מועצת העיר עו"ד שרית גולן שטיינברג הסתייגה מההמלצה ושכנעה את חברי הוועדה לא לאמצה.

שטיינברג: "הוועדה סירבה לאמץ את המלצותיו של מהנדס העיר להסגת קיר החניון בלי להקטין את מספר החניות מכיוון שזהו תנאי שהמכללה לא תוכל לעמוד בו ושאין בו כל צורך ממשי. בסופו של דבר כולם היו בדעתי, ותוכנית הבנייה אושרה בלי ההמלצות של וטרמן".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר