תלמידים לומדים באמצעות ספרים דיגיטליים (צילום: בית הספר הריאלי)
תלמידים לומדים באמצעות ספרים דיגיטליים (צילום: בית הספר הריאלי)

בית הספר הריאלי עובר ללימוד דיגיטלי

במסגרת פיילוט שהתקיים השנה למדו תלמידי החטיבה העליונה בסניף בית בירם של בית הספר הריאלי גאוגרפיה, לשון והיסטוריה באמצעות ספרי לימוד דיגיטליים במקום ספרי הלימוד המסורתיים. גם חלק מבחינות הבגרות יועבר באמצעות מחשב

פורסם בתאריך: 24.6.18 17:30

בית הספר הריאלי עובר להשתמש בספרי לימוד דיגיטליים במקום בספרי הלימוד המסורתיים. בפיילוט שהתקיים השנה למדו תלמידי החטיבה העליונה בבית בירם גאוגרפיה, לשון והיסטוריה בצורה מתוקשבת. נוסף על כך, בחינות הבגרות בגאוגרפיה ובלשון יתקיימו באמצעות המחשב, בעוד שבחינת הבגרות בהיסטוריה תתקיים במתכונת הישנה של כתיבה במחברת.

בחטיבת הביניים לומדים תלמידי כיתות ט' אף הם באמצעות ספרים דיגיטליים, והדבר מייתר את קניית הספרים. בחודש מאי שלח מנהל המינהל והכספים בריאלי זוהר תנעמי מכתב להורים ובו נכתב: "בית הספר רשאי להחליט בעתיד על רכישת ספרים דיגיטליים במקום ספרים רגילים במסגרת התוכנית להשאלת ספרי לימוד, והם יהוו חלופה שוות ערך בתשלומי ההורים".

 

 

הסמנכ"לית לפדגוגיה בריאלי שוש עידן: "אין לנו בכלל ספק שהמעבר לדיגיטציה הוא הדבר הבא. אנחנו במגמה של קניית פחות ספרים ושל מעבר לדיגיטל. זהו סוג של פיילוט. ייתכן שבשלב המעבר נעבוד בשילוב של שתי השיטות – דיגיטל וספרים ביחד – אבל ברור לנו שזה הכיוון. גם במשרד החינוך ערוכים לכך, ולמשל במקצוע הגאוגרפיה מתבצעת בחינת הבגרות בפורטל של משרד החינוך. התלמידים כבר לא צריכים לקנות ספרי גאוגרפיה אלא רק אטלס, שאינו נחשב לספר לימוד אלא לספר עזר. גם בלשון כבר לא צריכים לקנות יותר ספרי לימוד ונבחנים דיגיטלית. בהיסטוריה, בגלל שהבחינה היא עדיין לא מתוקשבת, נתנו לתלמידים לבחור בין שתי האופציות – לימוד ממוחשב או בדרך המסורתית. הבסיס הוא משולב, והמורים עובדים עם התלמידים בשני האופנים במקביל".

לדבריה של עידן, למרות שבסניפי היסוד לא עוברים עדיין לשימוש בספרים דיגיטליים, התלמידים שם כבר לומדים באמצעות מחשבים ככלי עזר בשיעורים רבים, ובמיוחד בלמידה משולבת פרויקטים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר