אוניברסיטת חיפה (צילום: דוברות אוניברסיטת חיפה)
אוניברסיטת חיפה (צילום: דוברות אוניברסיטת חיפה)

יותר מ-200 מרצים באוניברסיטה חתמו על עצומה נגד חוק הלאום

214 אנשי הסגל הבכיר באוניברסיטת חיפה חתמו עד כה על עצומה שמביעה מחאה נגד הפגיעה במעמדה של השפה הערבית ונגד מה שהם מכנים "גל הגזענות שהגיע לשיאו בחקיקת חוק הלאום"

פורסם בתאריך: 10.10.18 15:50

עצומה נגד חוק הלאום ונגד הפגיעה בשפה הערבית באוניברסיטת חיפה זכתה למאות חתימות של אנשי הסגל האקדמי הבכיר. העצומה חולקה ביום ראשון לסטודנטים, עם פתיחת שנת הלימודים האקדמית, ובמקביל נשלחה לנשיא המדינה ראובן ריבלין ולמשרד החינוך. לאחר התערבות אנשי הביטחון של האוניברסיטה בהוראת הנהלת המוסד האקדמי הופסקה החלוקה.

בעצומה הנושאת את הכותרת "חברי סגל באוניברסיטת חיפה אומרים לא לחוק הלאום", אשר כתובה בעברית ובערבית, מביעים חברי הסגל דאגה "לנוכח הפגיעה בחברינו הערבים ובמיעוטים אחרים – סטודנטים, מרצים וחברי סגל מינהלי. אל מול גל הגזענות שהגיע לשיאו בחקיקת חוק זה עלינו לעמוד יחדיו בסולידריות כדי להגן על כל חברי קהילת האוניברסיטה מפני פגיעותיו. אל לנו לאפשר לחקיקה רעה זו לחלחל אל הקמפוס פנימה ולהרוס את מה שנבנה בעמל רב".

בהמשך פונים חברי הסגל להנהלת האוניברסיטה וקוראים לה להפנות משאבים משמעותיים להנכחת השפה הערבית בכל רחבי הקמפוס והנחלתה לחברי הקהילה "דווקא אל מול הפגיעה במעמדה של הערבית בחוק". בכך, אומרים חברי הסגל, "ניתן יהיה לתת תוקף להצהרתה של ההנהלה כי היא מחויבת למאבקים לשוויון זכויות מלא באשר הוא".

העצומה מסתיימת בהצהרה כוונות: "הדרך לחברה שוויונית בקמפוס ומחוצה לו עוד ארוכה. אנחנו מאמינים שכקהילה אוניברסיטאית יש לנו מחויבות מיוחדת לחברה שבה אנו פועלים על כל גווניה ואנשיה. לנוכח ההרכב הייחודי של יהודים וערבים באוניברסיטת חיפה, שעליו גאוותנו, עלינו לעמוד על המשמר ביתר שאת ולהיאבק לשוויון מלא ומהותי לכל הבאים בשעריה".

 

 

פרופ' יובל יונאי מהחוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה, שהוא אחד מהחותמים על העצומה, אמר ל"כלבו – חיפה והצפון": "אנחנו רוצים להעביר לסטודנטים שלנו ולציבור הרחב את המסר שלפיו הרוח של הקמפוס החיפאי היא שונה מזו שבאה לידי ביטוי בחוק הלאום. חשוב לנו לומר שבקמפוס החיפאי אכפת לנו משוויון ומשיתוף של כל הסטודנטים, המרצים והעובדים מכל הסוגים והמינים. הקריאה שלנו לשוויון לא מדברת רק על הערבים אלא גם על מיעוטים אחרים כמו עולים מחבר העמים שאינם יהודים לפי דתם וקבוצות אחרות שמרגישות נפגעות. אנחנו רוצים להראות שאפשר גם אחרת. לא צריך להתנשא מעל אחרים ולהדגיש את העליונות והיתרון שלנו כי כולנו שווים".

לדבריו של יונאי, אחד מההישגים בעצומה הזו הוא שעד כה חתם עליה מספר שיא של 214 מתוך כ-600 חברי הסגל הבכיר: "זה רק מראה שההתנגדות לחוק הלאום חוצה מחנות פוליטיים".

פרופ' אסעד גאנם מבית הספר למדעי המדינה, אשר חתום אף הוא על העצומה, טוען שהאוניברסיטה לא עושה מספיק לשילוב הערבים בקמפוס למרות שהם מהווים 40 אחוז מכלל הסטודנטים: "בשנת 1998 הייתי חבר בוועדה של הדקאנט שאמורה היתה לקדם את עניינם של הסטודנטים הערבים. דיברנו על שילוב של השפה הערבית בקמפוס בצורה רצינית יותר, על הצורך לשלב סטודנטים ערבים בוגרים כעובדי מינהלה, כי זו עבודה טובה מאוד, ועל שילוב של מרצים ערבים בסגל ההוראה. עברו 20 שנה ורק שלושה אחוזים מעובדי המינהלה הם ערבים, ושיעור המרצים הערבים נמוך גם הוא. זה אומר שהאוניברסיטה שחשבה על רעיון של שילוב ערבים לא משקיעה בכך מאמצים, וגם על זה אנחנו מוחים".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

11 תגובות
  1. מי הם 200 שמאלנים קיצוניים?

    לעומת רוב הציבור היהודי המכריע.בכל ציבור יש עשבים שוטים שהולכים בצד של אויבי המדינה והעם.זה לא משהו ששווה כותרת

  2. עובד סוציאלי בוגר האוניברסיטה בחיפה

    לחבק את התקציבים של האוניברסיטה האשפיסטית בחיפה. כבר שמעתי שם סטודנטים ערבים צועקים "ברוח בדם נפדה את פלשתין ".

  3. משה ישראלי

    200 מרצים אישרו סופית אוניברסיטת חיפה ברמה של אחותה אוניברסיטת ביר זית הגיע הזמן שאת הרמה הירודה הזאת לא יממן משלם המסים.

  4. 200 הזויים

    חוק הלאום הוא עובדה מוגמרת ואם לא נוח להם שיעברו להרצות בעמאן תמורת 2 שקל ליום

  5. לא מצופה מהם

    הגינות מינימלית. הם גם מורידים את הרמה כמרצים וכסטודנטים. נקרא לילד בשמו: התרבות הערבית משמשת מניעה לתפיסה רציונלית ואקדמית. די לפוליטיקלי קורקט. כמובן בחסות הפוליטיקלי קורקט הם נאבקים להפיכת המדינה לערבית, והרי אז גם הם יברחו מכאן (נקווה שיישארו בחיים). הרי לעבור לאחת ממדינות ערב או לשטחים שבשלטון ערבי אינכם מוכנים בשום אופן, הם יודעים מה זה שלטון ערבי. אז מדוע הם מעוניינים לסערב את ישראל? אין היגיון ואין אחריות.

  6. יעקב איתן

    היום מצאתי כתבה ישנה שבה יומה יהב אומר שאין שום בעיה עם השיבה של ערביי חיפה לחיפה בהנחה שממשלת ישראל תאמץ זאת. אם לא הייתי קורא הכתבה במו עיני לא הייתי מאמין שיהב אמר זאת. מה גורם לראש עיר להכריז הכרזה כזאת? כל מה שקרה בחיפה ב 10 שנות מצנע ו 15 שנות יהב לא ניתן לתיקון…

  7. חיפאי בוש ונכלם

    מזמן היו צריכים לפרק את אוניברסיטת א נג'אח בחיפה ולהעבירה לעזה עם כל הסגל

  8. אבנר איצקוביץ

    הם הורגים ואנחנו היהודים גזענים.השמאלנים יחזירו אותנו לגרמניה

  9. ישראלי

    מה יש למרצים המטורללים האלה שהם נגד חוק הלאום.? חוק הלאום לא פוגעה בשום זכות מזכויות האזרח של המיעותים.החוק קובע שמדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי .כמו מדינות לאום רבות בעולם שיש בהם מיעותים אחרים למשל כל מדינות ערב.מה רוצים המטורללים האלה? שליהודים לא תיחיה מדינה .הרי מי שהכים את המדינה הוא העם היהודי ושילמנו בדמינו כדי שתחיה לעם היהודי מדינה משלו.והמטורללים האלה נותנים יד לאויבינו מחוץ ומבית שרוצים לחרב את מדינתינו. תילכו לעזעזל בני תישפוכת.

  10. בוגר אוניברסיטת חיפה

    במקום שיקדמו את האוניברסיטה הזו שהיא תקועה מאחור כבר הרבה שנים, הם מעדיפים לקדם אג'נדות פוליטיות. הייתי סטודנט שם בסוף שנות ה-90 והקול השמאלני היה דומיננטי כבר אז. גם באותה תקופה היו המון סטודנטים ערבים ולא היתה לי בעיה עם זה. העניין הוא כנראה שמי שהוא סטודנט יהודי באוניברסיטה הזו מרגיש שלא בנוח.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר