בית שפירא של בית הספר הריאלי בהדר (צילום: אריאל מזרחי)
בית שפירא של בית הספר הריאלי בהדר (צילום: אריאל מזרחי)

במקביל לעלייה בשכר הלימוד: הריאלי מקצץ בהסעות

בית הספר הריאלי יקטין את הסבסוד להסעות לסניפי הדר מיישובים מחוץ לחיפה החל בשנת 2020. בין השאר, ההסעה מנהריה תבוטל ותלמידים יצטרכו לעלות עליה בעכו. מנכ"ל הריאלי יוסי בן דב: "התקציב ממשרד החינוך מצטמצם ואנחנו חייבים לקצץ"

פורסם בתאריך: 21.1.19 17:16

בית הספר הריאלי פתח במהלך של קיצוץ עמוק בסבסוד ההסעות שיתחיל בשנת 2020. ההסעות שבית הספר מפעיל מגיעות לסניפי היסוד וחטיבת הביניים בהדר, שבהם לומדים תלמידים המתגוררים מחוץ לחיפה. ההורים מממנים חלק ניכר מעלות ההסעות אך בית הספר משתתף בסבסודן, וזאת בשונה מההסעות לסניפי מרכז הכרמל ואחוזה שממומנות במלואן על ידי ההורים ואשר מאורגנות על ידי ועדי ההורים.

לפי ההסדר החדש, ההסעה מנהריה להדר ובחזרה תבוטל, והתלמידים שמתגוררים בנהריה יצטרכו להגיע לעכו כדי לעלות על ההסעה משם; ההסעה מקרית ביאליק להדר תתאחד עם ההסעה שמגיעה מעכו; ההסעה מרמת ישי תבוטל והתלמידים יצטרכו להגיע לקרית טבעון; שינויים נוספים יחולו בקו זכרון יעקב ויישובי חוף הכרמל כאשר החל ב-2020 ההסעה לא תיכנס למושב כרם מהר"ל אלא תאסוף את התלמידים בצומת מהר"ל על כביש 4. בעתיד לא תיכנס ההסעה גם לשאר יישובי חוף הכרמל אלא תעצור בתחנות האוטובוס בכניסה ליישובים על כביש 4.

 

 

יצוין כי שכר הלימוד בריאלי דווקא התייקר, ובשנת 2022 הוא עתיד להגיע לרמה המקסימלית של 21,000 שקל לשנה לתלמידי כיתות א'-ו', 26,500 שקל לשנה לתלמידי כיתות ז' ו-ח' ו-9,800 שקל לשנה לתלמידי כיתות ט'-י"ב.

מנכ"ל הריאלי יוסי בן דב: "בית הספר מסבסד את ההסעות בסכום די נכבד, ואנחנו מבקשים לחסוך בהוצאות ולהתייעל. מכיוון שלפי ההסכם עם משרד החינוך מצטמצם בהדרגה התקציב שהוא מעביר אלינו, אנחנו חייבים לקצץ. אנחנו מצמצמים את הסבסוד להסעות בצורה מושכלת. הודענו להורים מראש ואנחנו נותנים להם שנה להתארגן לקראת הסידור החדש. אני רוצה לציין שהשינוי הזה לא פגע בהרשמה לסניפי הדר".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר