הרצאה על ילדים עם צרכים מיוחדים (צילום: מאיה דדון)
הרצאה על ילדים עם צרכים מיוחדים (צילום: מאיה דדון)

ערב בנושא ילדים עם צרכים מיוחדים יתקיים בריאלי

באירוע יתקיימו 12 קבוצות דיון בנושאים הקשורים לצרכים מיוחדים ומופעי סטנד אפ. הקבוצות יתקיימו במקביל ובכל אחת מהן ידבר מרצה על הצרכים המיוחדים מנקודת מבטו. בין המרצים: אם לילד אוטיסט, נכה צה"ל שישוחח על שיקומו ועיוור שהוא מורה לחינוך מיוחד ומאמן אישי

פורסם בתאריך: 10.3.19 11:21

גאיה מרק, תלמידת כיתה י"ב בבית הספר הריאלי, המשמשת רכזת קבוצת חניכים בעלי צרכים מיוחדים בשבט אילנות של הצופים, מארגנת אירוע לכלל תושבי העיר בנושא עיסוקה. האירוע יתקיים ביום שלישי בערב במרכז חדרים בסניף אחוזה של הריאלי, ומטרתו היא להעלות את המודעות לחשיבות של שילוב אנשים עם צרכים מיוחדים בחברה.

האירוע, שיתקיים תחת הכותרת "כולנו צריכים מיוחדים", יכלול 12 קבוצות דיון בנושאים שונים הקשורים לצרכים המיוחדים ומופעי סטנד אפ מיוחדים. הכניסה לאירוע היא ללא תשלום, ובמקום יחולקו לקהל צמידים של עמותת אוטיסט זה לא קללה.

מרק: "זה האירוע השנתי השני בנושא שאני מארגנת ביחד עם מדריכי החניכים עם הצרכים המיוחדים משבט אילנות. יזמתי את הערב הזה בשנה שעברה מתוך עניין אישי שקשור לאח שלי, שהיום הוא בן 16 ויש לו אפילפסיה. כשהוא לא בהתקף לא רואים שיש בעיה, אבל כשמתחילים הפרכוסים צריך לסייע לו מיד. אני זוכרת שכבר מגיל 5, כשאחי התחיל לפרכס וההורים לא היו בסביבה, שאלו אותי מה עושים. הייתי ילדה קטנה שצריכה להגיש סיוע, והבנתי איך החברה לא מכירה ולא יודעת מה עושים במקרה של התקף אפילפטי. זה הביא אותי לצערי להכיר בעובדה שיש נושאים שהחברה שלנו לא מודעת להם. זה לא בא מתוך רוע לב אלא מתוך בורות וחוסר ידע. התוצאה של הבורות הזו היא ניכור כלפי האנשים המיוחדים. באירוע הזה אני מבקשת להנגיש את הנושא לציבור".

 

גאיה מרק (צילום: דפנה מרק)

 

 

קבוצות הדיון, מסבירה מרק, יפעלו במקביל בחללים שונים בהיכל, ובכל אחד מהם ידבר מרצה על הצרכים המיוחדים מנקודת מבטו: "גליה סגל תדבר על 'מאניה דיפרסיה ומה שביניהם – להתעורר בוקר אחד עם הפרעה נפשית'; אלון כחלון, שהוא נכה צה"ל כבר 18 שנה, ידבר על 'בין ייאוש לתקווה' ויספר את סיפורו האישי בליווי סרט על שיקומו; עדי נתן, עיוור שמשמש מורה לחינוך מיוחד ומאמן אישי, ידבר על ניסיונו; וכרמית הובר, אם לילד אוטיסט, תקיים שיחה שכותרתה היא 'מכלוב לתא טייס, ממאבק אישי למסע הסברה'. חלקו השני של הערב יתקיים באולם ובו נספר על המטרה שלנו ועל המסר שאנחנו רוצים להעביר באמצעות האירוע. אחר כך יופיעו הסטנדאפיסט דדי גל מהקומדי בר שמתנייע על כיסא גלגלים והוא יספר על עצמו ועל חייו בהומור, והסטנדאפיסט מאור ממן. חשוב לציין שכל האירוע הוא על טהרת ההתנדבות – החל מקבלת האולם ועד להרצאות ולהופעות. גם עבור רכישת הצמידים מהעמותה קיבלנו תרומה והם יחולקו בחינם".

לנוכח הניסיון שצברת בשנה שעברה, האם אירוע מהסוג זה באמת עוזר?

"כן, בהחלט. כולם מדברים על הצורך בקבלה של אנשים עם צרכים מיוחדים וזורקים לאוויר סיסמאות כמו 'צריך לקבל את השונה ואת האחר וצריך לדעת להכיל אותו', אבל אלה הן רק סיסמאות ריקות מתוכן. הקרבה וההכלה האמתית יגיעו רק אחרי שאנשים יכירו את הנושא מקרוב ויבינו שהשד הוא לא נורא כל כך".

 

מדריכים וחניכים בעלי צרכים מיוחדים משבט אילנות (צילום: מאיה דדון)

מדריכים לחניכים בעלי צרכים מיוחדים משבט אילנות (צילום: מאיה דדון)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר