אילוף כלבים במסגרת מסלול תל"ם (צילום: בית הספר ליאו באק)
אילוף כלבים במסגרת מסלול תל"ם (צילום: בית הספר ליאו באק)

אילוף כלבים לשיפור מיומנויות של תלמידים

25 תלמידים מכיתות ט' במסלול תל"ם של בית הספר ליאו באק לומדים אילוף כלבים כחלק מהאמצעים לשיפור היכולת התקשורתית והמיומנות הרגשית שלהם. בניגוד לבתי ספר אחרים בארץ, תוכנית תל"ם בליאו באק לא פועלת ככיתות מיוחדות אלא כמסלול מקביל לכיתות האם הרגילות

פורסם בתאריך: 13.2.20 12:38

בית הספר ליאו באק נעזר בכלבים כדי לסייע לתלמידי חטיבת הנעורים שמתקשים בלימודים. 25 תלמידים משכבת כיתות ט' בבית הספר משתתפים במסלול תל"ם (תכנון למידה משמעותית), שבמסגרתו הם מקבלים מענה ספציפי לקושי שאותו הם חווים בלימודים. בין שיטות הלימוד ניתן למצוא גם אילוף כלבים המסייע לתלמידים מהבחינה הלימודית ומהבחינה הרגשית.

מנהל חטיבת הנעורים בליאו באק ערן ברסלר: "אילוף הכלבים נועד לשפר אצל התלמידים את יכולות התקשורת ואת המיומנויות הרגשיות שלהם. במסגרת ההתקשרות עם בעלי החיים מפעילים התלמידים הרבה מאוד חושים וכישורים. האילוף תורם להם מיומנויות שאותן הם יוכלו ליישם במקומות אחרים בחיים. יצרנו קשר עם חברה שמתעסקת בנושא ומביאה את הכלבים לבית הספר. התלמידים מקבלים משימות, משחקים עם הכלבים, לומדים לאלף ומתנסים באילוף".

 

אילוף כלבים במסגרת מסלול תל"ם (צילום: בית הספר ליאו באק)

אילוף כלבים במסגרת מסלול תל"ם (צילום: בית הספר ליאו באק)

 

 

לדבריו של ברסלר, מסלול תל"ם נועד לתת לתלמידים מתקשים את הדחיפה למעלה לקראת המעבר לחטיבה העליונה: "התלמידים במסלול מקבלים תמיכה לימודית רחבה ממורים מקצועיים וממתנדבים, בין השאר שיעורי עזר פרטניים, מערכת שעות מותאמת אישית וליווי מהמחנכים וממרכזת המסלול רעות אהרון שמשמשת להם מנטורית. נוסף על כך הם מקבלים שיעורים על כישורי חיים ועל העצמה, והאילוף הוא חלק מאותה התמיכה".

ברבות מחטיבות הביניים בארץ פועלת תוכנית תל"ם בתוך כיתות מיוחדות, אך בליאו באק היא פועלת במסלול ייחודי. "לא אהבנו את המודל של יצירת כיתת לחלשים", מסביר ברסלר, "לדעתנו זה לא נכון ויוצר קבוצה מתויגת של תלמידים שעלולה ליצור בעיות התנהגות. במקום כיתה העדפנו ליצור מסלול שבו התלמידים נשארים בכיתות האם שלהם ויוצאים במהלך השיעורים בהתאם לצורך. אם תלמיד צריך תגבור במתמטיקה, בעברית או בתנ"ך, הוא יקבל אותו. הקושי הוא לא בהכרח בכל המקצועות. אנחנו נותנים לתלמידים אלה את אותה תמיכה לימודית אבל הרבה יותר מדויקת, ומונעים מהם את התחושה של 'אני לא כמו כולם כי אני לומד בכיתה של חלשים'".

מנכ"ל ליאו באק הרב אופק מאיר: "מסלול תל"ם בחטיבת הנעורים הוא דוגמה נוספת למענה האישי המיוחד שלו זוכים התלמידים במרכז חינוך ליאו באק. תוכנית אילוף הכלבים מעניקה לתלמידים סביבה מיוחדת לרכישה ולתרגול של מיומנויות וכישורי חיים של אחריות, הקשבה ותקשורת בין אישית".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר