טקס הזיכרון שצולם בבית הספר אילנות (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
טקס הזיכרון שצולם בבית הספר אילנות (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

יום הזיכרון בחיפה יצוין בטקסים וירטואליים

מערכת החינוך בחיפה תציין את יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה בטקסים וירטואליים, בשיעורי חינוך ובמפגשי זום עם לוחמים. עירוני ה' יקרין סרטים תיעודיים במסגרת הפרויקט "הגיבור שלי", אילנות יקרין טקס זיכרון שצולם מראש, והטקס של הריאלי ייערך ללא קהל וללא מצעד

פורסם בתאריך: 25.4.20 21:04

בשל הנחיות משרד הבריאות ומשרד החינוך שהוטלו בעקבות התפרצות מגיפת הקורונה תציין מערכת החינוך בחיפה את יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה בטקסים וירטואליים, בשיעורי חינוך ובמפגשי זום עם לוחמים. את הטקסים בבתי הספר, שבהם משתתפים בכל שנה משפחות הנופלים בוגרי בתי הספר, יחליפו הפעם טקסים שיתקיימו באמצעות פלטפורמות כמו יוטיוב, זום ו-google meet.

ביום שלישי בשעה 11:00 תישמע צפירה בת שתי דקות, ולאחריה ייפתח יום הלימודים הווירטואלי בטקס זיכרון שיוקלט מראש. בכיתות יתקיימו שיעורי חינוך בזום בנושא הזיכרון בהתאמה לשכבות הגיל.

בית הספר התיכון עירוני ה' יקרין לאורך היום סרטים תיעודיים במסגרת הפרויקט "הגיבור שלי", שאותו מובילה מגמת הקולנוע של בית הספר זה חמש שנים. הסרטים סוקרים את חייהם ואת נפילתם של בוגרי בית הספר, תוך התחקות אחר מסלול חייהם ומותם ושיח עם בני משפחותיהם.

בבית ספר אילנות יוקרן בפני קהילת בית הספר טקס זיכרון שצולם מראש ואשר ישודר באפליקציית זום וביוטיוב בבוקר יום הזיכרון. ממחר (ראשון) יפקדו נציגי ההורים את בתיהם של 12 המשפחות השכולות של בוגרי בית הספר ויגישו להן פרח ואיגרת שכותרתה היא "אתם בלבנו לעד". באיגרת, שעליה חתומים ילדי בית הספר, הוריהם ומוריהם, נכתב: "ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראלי ולנפגעי פעולות האיבה תש"פ מרכין בית ספר אילנות ראש ומתייחד עם נופליו, מצדיע ליקיריכם ומחבק אתכם. בכל שנה אנו מקיימים טקס קהילתי עבור כולנו אך לצערנו, לנוכח המצב לא נוכל לקיימו השנה, והאפשרות, ולו הקטנה ביותר, להיות עמכם ברגעים קשים אלה של זיכרון, מחשבה, אמירה וחיבוק תחסר לנו מאוד. ובכל זאת, היה לנו חשוב לשלוח לכם אגרת התייחדות זו כדי שתדעו שאנו עמכם ביום הזיכרון הזה. לא נשכח ולעולם נזכור את ילדיכם היקרים, ושלוחים מכאן לכם ולמשפחותיכם חיבוק ותפילה".

טקס יום הזיכרון המסורתי של בית הספר הריאלי לזכרם של 303 החללים בוגרי בית הספר ייערך השנה ללא מצעד וללא קהל. הטקס ייערך בשעה 8:00 ויועבר בשידור ישיר בדף הפייסבוק של בית הספר.

"גם השנה, למרות המגבלות שאנחנו חייבים לעמוד בהן, חשוב לנו מאוד לקיים את הטקס המסורתי של יום הזיכרון", אמר מנכ"ל בית הספר ד"ר יוסי בן דב, "הטקס יתקיים ללא קהל וללא ההשתתפות ההמונית והצעידה של התלמידים, אך עם החלקים האחרים החשובים של הטקס, שמשמעותו העיקרית היא הנצחתם של 303 הנופלים מבין התלמידים, המורים והבוגרים של בית הספר שנפלו במלחמות ישראל ובפעולות איבה".

 

טקס יום הזיכרון בבית הספר הריאלי (צילום: בית הספר הריאלי)

טקס יום הזיכרון בבית הספר הריאלי (צילום: בית הספר הריאלי)

 

 

משרד החינוך במחוז חיפה יוזם פרויקט שמטרתו היא לקשר בין תלמידים בעיר למשפחות חללי צה"ל ונפגעי פעולת האיבה בוגרי בית ספרם. במכתב ששלח מנהל המחוז ד"ר סער הראל למנהלי בתי הספר התיכוניים הוא מבקש מהם לבחור תלמידים משכבות י"א ו-י"ב שיוכשרו באמצעות מינהל חברה ונוער במחוז למיזם, שבמסגרתו הם יתקשרו למשפחות השכולות בערב יום הזיכרון וביום הזיכרון וינהלו עמם שיח על החלל "כדי שייחשפו לתעצומות הנפש של המשפחות, יעשירו את ידיעתם במורשת הגבורה, ילמדו את סיפורו של החלל ויגבירו את זיקתם למדינה ולערכיו".

עוד כתב הראל: "השנה, בעקבות הגבלות החירום בצלו של משבר הקורונה, לא יוכלו להתקיים טקסי זיכרון בית ספריים, ויום הזיכרון שאליו אנו רגילים מדי שנה יישמע וייחווה באופן שונה משמעותית. לקראת יום הזיכרון וכחלק מרצוננו במחוז לשמר את הקשר עם המשפחות השכולות, אנו מבקשים לקיים מיזם מחוזי שמטרתו היא יצירת קשר עם משפחות השכול".

סער ביקש מהמנהלים למנות רכז מבית הספר שיוביל את התוכנית ולשלב בה גם את יועצת בית הספר: "הרכז ידאג לפרטי המשפחות השכולות ולרשימת תלמידי כיתות י"א ו-י"ב שיביעו את נכונותם להשתתף. התלמידים יקבלו הכשרה באמצעות אפליקציית זום שתכלול הנחייה כיצד לנהל את השיח עם המשפחה". את מכתבו סיים הראל בתקווה שהמנהלים ישתפו פעולה עם המיזם המחוזי.

תנועות הנוער בעיר בשיתוף עם עמותת תופעת טבע יניחו 2,000 ורדים על קברי חללי מערכות ישראל בבית העלמין הצבאי בחיפה. בעיריית חיפה מציינים כי הנחת הפרחים תתבצע בשלבים תוך הקפדה על הנחיות משרד החינוך וכי היא תסתיים עד ערב יום הזיכרון.

גם העירייה תקיים יום שידורים מיוחד שיועבר בדפי הפייסבוק של עיריית חיפה ובית מילר. ראש העיר עינת קליש רותם תפתח את היום, ולאחר מכן יתקיימו מפגשי וידאו קונפרנס של בני נוער עם לוחמים ועם משפחות הנופלים ויועלו כתבות וסרטי זיכרון אשר מתעדים את סיפוריהם של הלוחמים.

מתנ"ס נוה יוסף של החברה למתנ"סים יקיים את טקס יום הזיכרון כאירוע קהילתי וירטואלי ביום שני בשעה 18:00. הטקס צולם באנדרטת הנופלים בנוה יוסף וישודר בדף הפייסבוק של המתנ"ס, ובמסגרתו יתקיימו תפילות "קדיש" ו"יזכור", יוקראו קטעי שירה ויוזכרו שמות הנופלים מאזור מזרח חיפה. בתום הטקס תעלה מצגת עם שמות הנופלים.

 

אנדרטת הנופלים בנוה יוסף (צילום: מתנ"ס נוה יוסף)

אנדרטת הנופלים בנוה יוסף (צילום: מתנ"ס נוה יוסף)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר