נערות במצוקה במרכז אורות
נערות במצוקה במרכז אורות

11 ארגונים לקליש רותם: אל תסגרי את מרכז אורות

11 ארגונים ועמותות אשר פועלים בחברה הערבית פרסמו הצהרה משותפת שבה הם קוראים לראש העיר עינת קליש רותם לא לסגור את מרכז אורות שמטפל בנערות במצוקה מהמגזר הערבי. ההצהרה פורסמה לקראת ישיבה שתקיים קליש רותם ביום שני ואשר בה יוחלט על עתידו של המרכז

פורסם בתאריך: 7.8.20 11:43

11 ארגונים ועמותות פרסמו היום (שישי) הצהרה משותפת הקוראת לראש העיר עינת קליש רותם לא לסגור את מרכז אורות – מרכז טיפולי לנערות במצוקה מהמגזר הערבי. הארגונים הם העמותה לקדמה חברתית בחיפה, החזית הדמוקרטית לשלום ושוויון (חד"ש), ברית לאומית דמוקרטית (בל"ד), תנועת חיפאנא, עמותת בית החסד, עמותת חיואר לחינוך אלטרנטיבי, עמותת סונבולה ולדרוף, פורום ועדי הורים מבתי ספר ציבוריים, נשים נגד אלימות, מדא אל-כרמל ומרכז מוסאוא לזכויות האזרחים הערביים בישראל.

ההצהרה פורסמה לאחר דיון שהתקיים השבוע בעמותה לקדמה חברתית, שבו השתתפו פעילים חברתיים ונציגי העמותות לקראת ישיבה שתתקיים ביום שני בלשכת ראש העיר ואשר בה אמורה להתקבל החלטה על המשך פעילותו של מרכז אורות או על סגירתו.

כזכור, לפני כחודש פורסם ב"כלבו – חיפה והקריות" כי לטענתה של העמותה לקדמה חברתית טוענת שעיריית חיפה מצמצמת את השירותים לנערות במצוקה במגזר הערבי, וזאת לנוכח של בית חם שפעל בשוק תלפיות וסגירתו הצפויה של של המרכז הטיפול אורות.

בהצהרה נכתב: "אנו החתומים מטה, פעילים חברתיים ונציגים מכל הקשת הפוליטית והחברתית אשר פועלים בחברה הערבית החיפאית, תומכים בנערות מרכז אורות ובהוריהן על כל המשתמע מכך, וקוראים לעיריית חיפה להפוך את החלטתה לסגור את מרכז אורות – המרכז הערבי היחיד לנערות בסיכון שפועל זה 42 שנים – ולפעול להבראתו ולהחייאתו, כך שיישאר בית בטוח ומרכז תומך ומעצים עבורן, יעשיר את כישוריהן ויגביר את הישגיהן. אנו מדגישים כי החייאתו של המרכז והצלחתו נתונה באחריות עיריית חיפה והעומדת בראשה עינת קליש רותם, ועל כן אנו קוראים לה לנצל ולהפעיל את המערכת העירונית באגפיה השונים לשם כך".

 

 

בהמשך ההצהרה מפורטים דרישותיהם של הארגונים: "להפעיל את השירות לנערות במצוקה במגזר הערבי בצורה המקצועית ביותר, תוך דגש על התאמה תרבותית למאפייני החברה הערבית בחיפה ובהתאם לערכים ולקריטריונים המתקדמים בתחום; להפעיל את השירות מתקציב קבוע ומעוגן בתקציב העירוני ולא מתקציבי תרומות, וזאת על מנת להבטיח את יציבות המרכז ולאפשר תכנון תלת שנתי שיכלול תוכניות איכותיות, ובכך יוכל צוות המקצועי במרכז להתפנות לעבודה רגשית, טיפולית, חינוכית ותמיכתית עם הנערות; להקים ועדת היגוי מקצועית שמטרותיה הן ללוות ולייעץ, לסנכרן בין התוכניות השונות ולהתאים את השירות לצורכיהן של הנערות ומשפחותיהן. הוועדה תורכב מגורמים באגף החינוך, ובהם המטה לתנופה בחינוך הערבי, האגף להעצמה חינוכית ותוכנית לילדים ונוער בסיכון, מאגף הרווחה יהיו חברים בצוות נציגי המחלקה לנוער וצעירים בסיכון – תחום נערות במצוקה, והמחלקה לעבודה קהילתית, מאגף התרבות ישתתפו בוועדה נציגי תחום חברה ערבית, וממשרד החינוך ישתתפו נציגי תוכנית היל"ה. נוסף על כך יוזמנו להשתתף בוועדה נציגי ציבור ואנשי מקצוע מעמותות בחברה הערבית החיפאית".

בסיום ההצהרה נכתב: "זוהי אחריותנו החברתית והציבורית כפרטים וכגופים הפועלים למען צדק ושוויון זכויות".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר